Portale chcą zablokować dostęp klientom TPnet

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 79

Niezależni dostawcy internetu zawiązali koalicję przeciw Telekomunikacji Polskiej. Zarzucają koncernowi nadużywanie pozycji dominującej poprzez zawyżanie cen dostępu do swojej sieci szkieletowej TPNet.

Przedstawiciele ponad dwudziestu największych polskich firm branży telekomunikacyjnej spotkali się w ostatni piątek, aby przedyskutować sposoby obrony przed nieuczciwymi ich zdaniem praktykami TP. Przedstawiciele takich operatorów, jak Telefonia Dialog, NASK, Aster, Netia, GTS, Energis, UPC, Onet i Interia zawiązali koalicję, w ramach której chcą negocjować korzystniejsze warunki dostępu do sieci szkieletowej TP. W razie niepowodzenia nie wykluczają wystąpienia do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji z wnioskiem o zbadanie praktyk rynkowych TP SA.

Operatorzy i dostawcy internetu oceniają, że dominująca TP SA zmusza ich do płacenia ośmiokrotnie wyższych stawek za dostęp do swojej sieci, niż mogliby zapłacić, kierując ruch przez zagranicę. Niektórzy z nich próbowali już takiego rozwiązania, ryzykują jednak wtedy, że TP zablokuje im dostęp do swojej sieci lub zerwie umowę dostępową.

Koalicjanci twierdzą, że na świecie ruch pomiędzy operatorami oparty jest na zasadzie wzajemności (równego dostępu do treści). W Polsce niezależni operatorzy płacą TP za dostęp do jej sieci, zaś TP nie płaci im nic.

O wzajemności TP nie chce słyszeć, bo według niej mniejsi operatorzy nie są równorzędnymi partnerami. Zdaniem TP nie pozwala na to również ustawa o rachunkowości.

Tymczasem mniejsi operatorzy skarżą się, że skala ruchu pomiędzy sieciami jest w wielu przypadkach odwrotna. Innymi słowy, częściej użytkownicy Neostrady (usługa dostępowa TP SA) korzystają z zasobów np. Onetu niż klienci tego ostatniego z zasobów w sieci TP. Jak zauważają operatorzy, popularność Neostrady i jednoczesny przyrost treści w sieciach innych operatorów tylko nasilił te dysproporcje. W takim przypadku ich zdaniem to TP powinna płacić za dostęp do sieci innego operatora. Tymczasem zwiększony ruch spowodował, że mniejsi operatorzy byli zmuszeni dokupić dodatkowe łącza do sieci TPNet, co oznacza dla nich dodatkowe koszty.

Niektórzy z operatorów są tak zdesperowani, że ich przedstawiciele proponowali wspólną akcję zablokowania dostępu do swoich zasobów klientom Neostrady. Internauci korzystający z usług TP nie mogliby wtedy wejść na strony Onetu, Interii, o2, czy Agory (właściciela portalu Gazeta.pl i wydawcy "Gazety Wyborczej"). Akcja pod hasłem "weekend bez TPNetu" wymagałaby zdaniem jednego z operatorów niezależnych koordynacji ze strony czterech-pięciu największych portali i porozumienia z reklamodawcami, którzy straciliby dwa dni najlepszej ekspozycji.

Opinie:

Opinie archiwalne (79):

Komentuj

Komentarze / 79

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    hehe pisze: 2004-03-22 13:46
    pierwszy?
    0
  • Users Avatars Mini
    tomekj9 pisze: 2004-03-22 13:47
    POPIERAM tpsa złodzieje dobrze, że w domu mam Telenet :)
    0
  • Users Avatars Mini
    m pisze: 2004-03-22 13:48
    Lepiej nie pisać nic złego o TPSA bo znów stronka GOLa nie będzie wchodzić :)
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2004-03-22 13:50
    wow, ostre zagranie ale... moze bedzie skuteczne w walce o obnizenie oplat dla konkurencji a dalej dla uzytkownikow dialupu. zostanie tylko dostep do wp.pl :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kjarzyna pisze: 2004-03-22 13:52
    tomekj9: Ty tak nie popieraj bo korzystasz z Neostrady i jak zablokują to przez dwa dni nie będziesz miał dostępu do w/w stron internetowych. Dla mnie taka akcja blokowania przypomina działanie Lepperowych rolników, gdzie za fiasko rozmów karze sie indywidualnych urzytkowników. Takie rzeczy możliwe sa tylko w POLSCE. Są inne sposoby działania a nie od razu radykalizm i blokowanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2004-03-22 13:52
    zdecydowanie popieram!
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2004-03-22 13:53
    niezła jazda zrobiłaby się przez te dwa dni ..... a swoją drogą to niech nie pie....ą że ustawa o rachunkowości im na to nie pozwala ..... prawnik który takie rzeczy gada nie dostałby u mnie w firmie posady sprzątacza
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2004-03-22 13:54
    kjarzyna: przeczytaj artykuł zanim się wypowiesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    _michal_ pisze: 2004-03-22 13:56
    To juz jest troche chore,nie po to płace 149 zlotych zeby nie moc wejsc na strony onetu,interia,itp. Moze niech inni operatorzy wymysla inny sposob na walke z Tp.Sa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2004-03-22 13:58
    Niech lepiej "koalicjanci" stworzą OGÓLNOPOLSKĄ, dostępną dla każdego konkurencyjną ofertę dostępu do sieci, konkurencyjną cenowo do neostrady i SDI. Czy ktoś tam pomyślał o zwykłych ludziach? Co winni są zwykli ludzie, skazani na monopolistę, mający do wyboru albo dialup albo neostradę? Czy pomysłodawcy owego przedsięwzięcia sami w domu i pracy korzystają ze swoich "alternatywnych" dialupow? Zresztą zawsze można z ich usług zrezygnować. Mając neostradę, pocztę można wszak mieć np w yahoo, czy gdzieś indziej, choćby w eranecie czy plusnecie. I niech wiecznie wyświetlający "nie można wyświetlić strony" onet czy tlen ze stylistyką i językiem swojego "portalu" "targetowanym" do ludzi o poziomie IQ równym 0.1 (zwroty w rodzaju pobierz nieodpłaty program - 100% gratis) - po prostu siedzą cicho i niech liczą kasę z reklam.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-22 14:00
    Dobrze, że już nie muszę korzystać z internetu od Tepsy bezpośrednio :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Czarus 20 pisze: 2004-03-22 14:00
    ZŁODZIEJE TPsiarskie, dobrze że telefon i stałke zamieniłem na Netie.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomekj9 pisze: 2004-03-22 14:04
    kjarzyna: po pierwwsze jakoś dwa dni wytrzymam jeżeli ceny miałyby rzeczywiście polecieć w dół, a po drugie neostrade mam tylko w pracy więc nma weekendzie z niej nie korzystam a w domu mam łącze z telenetu, więc blokada mi nie grozi
    0
  • Users Avatars Mini
    may pisze: 2004-03-22 14:04
    _michal_: To co napisales jest strasznie glupie. To moze Ty znajdz inny sposob na korzystanie z tych stron, placisz TP SA to wymagaj od swojej firmy, zeby Ci zapewnila odpowiedni dostep swoja strategia.
    0
  • Users Avatars Mini
    lukaszkrucz pisze: 2004-03-22 14:12
    BLOKUJCIE!!!!!!!!!!!!!!!! JESTEM ZA!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-22 14:14
    Ja TPSy nie cierpię, ale jestem na nią skazany:( W domu nikt inny mi nie chciał stałego założyć:( A konto mailowe ulubione mam na onecie, więc to bezpośrednio by uderzyło we mnie, ale i tak popieram! Trzeba coś zrobić z tym cholernym monopolistą, bo inaczej już zawsze będziemy płacić majątek za net i telefon!
    0
  • Users Avatars Mini
    przemas pisze: 2004-03-22 14:17
    .....ebać Tp S.A i judeę. to wszystko jedno wielkie g...wno!!!! pozdro.
    0
  • Users Avatars Mini
    Shade pisze: 2004-03-22 14:18
    Zablokowac ta kretynska telekompromitacje, a moze wtedy sie czegos naucza.
    0
  • Users Avatars Mini
    bb pisze: 2004-03-22 14:22
    Ja w domu tez mam Neo+ i pewnie nie byłbym zachwycony taką blokadą, ale jak to miałoby obniżyć ceny i spowodować alternatywne dostepy do netu porównywalne z neo+ choćby cenowo, nawet przy mniejszym transferze to jakoś bym wytrzymał
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-03-22 14:22
    Zabawne, że według TP mniejsi operatorzy nie są równorzędnymi operatorami. '89 rok skończył się 15 lat temu. Ile czasu musi niektórym zająć zmiana ideologii? Żałosne.
    0
  • Users Avatars Mini
    CITER pisze: 2004-03-22 14:28
    Może w końcu coś się ruszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alek pisze: 2004-03-22 14:30
    Jestem jak najbardziej za blokowaniem! Może to coś tePsy czegoś nauczy? Jakoś wytrzymam te kilka dni :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-22 14:31
    Zdecydowanie popieram . Trzeba w końcu rozwalić tych cholernych złodzieji co nie szanują ani konkurencji ani własnych klientów a własnych pracowników traktują jak bydło. WRZUĆ POPA DO KLOPA !
    0
  • Users Avatars Mini
    nobody pisze: 2004-03-22 14:41
    Wielkie "ZA" ktos sie w koncu powinien zabrac za ta zasr... TPSA ! Mało jest na swiecie rzeczy ktore tak dzialaj mi na nerwy jak te cztery litery TPSA !
    0
  • Users Avatars Mini
    Vision pisze: 2004-03-22 14:41
    Dziwi mnie to, ze crowley z ktorego ja korzystam musi placic TPSA, abym mogl skorzystac np. z WP, a TPSA nie musi placic Crowleyowi za korzystanie z jego zasobow, jak i zasobow wszystkich innych niezaleznych dostawcow. Te kilka nielicznych glosow broniacych TPSA jest chyba nie na miejscu... Przeciez to Wasz dostawca niejako okrada wszystkich innych operatorow. Ja bym zablokowal nie na weekend, ale na tydzien albo i jeszcze dluzej, bo wlasnie przez TPSA i koniecznosc kierowania ruchu przez zagranice przez jakis czas np. o2.pl chodzilo strasznie wolno.
    0
  • Users Avatars Mini
    kistel pisze: 2004-03-22 14:42
    przemas a co Ci idea zawinila teraz? to ze to coreczka tpsa nie znaczy ze zaraz jak tylko cos o tympsie jest gdzies napisane o trzeba idee wyzywac... zastanow sie czlowieku troszke... to tak jakbym stwierdzil ze przemas jest pojebany a jego matka jeszcze bradziej... ma sie to jakos do sprawy? nic a nic.... a co do sprawy.. ja mam asterowe lacze i w sumie jakbym mogl miec je tansze to bylbym bardzo happy ale cosik czuje ze raczej nie stanieje nic a wrecz podniesie sie cena... mam przeciez "0"% vatu... osobiscie jestem za blokowaniem ale chyba w naszych realiach to nic nie da, procz zwrocenie na siebie uwagi.. moze za jakis czas kiedy wiecej bedzie prywatnych dostawcow internetu?
    0
  • Users Avatars Mini
    wema1 pisze: 2004-03-22 14:43
    NARESZCIE ..... TYLKO NIECH SIE NIKT NIEWYLAMIE!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    kistel pisze: 2004-03-22 14:43
    a i wlasnie... przypomnialo mi sie jedno.. jest chyba jeszcze taka ustwa o piractwie.. czy dzialania tpsa nie podchodza pod to? taka czysta ciekawosc....
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 14:46
    Kurna na głowę upadliście?? Chcecie byc odcięci od swiata?Przeciez widzę ze większość z was kozysta z TPSA (w tym i ja)!! Ja nie moge sobie pozwolić na przerwę w dostępie do wyszukiwarek bo na taym miezy innymi opiera sie moja praca :/ Rozumiem ze to jest problem, ale nie wolno z tego powodu dyskryminować Bogu ducha winnych klientów TEPSY :[[[[
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 14:50
    popieram !! choc zal mi glownie bramek w3cache i tych ktorzy beda mieli nadzieje z nich skorzystac !! latwo sprywatyzowanej tepsie dysktowac warunki !! pisza niektorzy zeby stworzyc akcje alternatywnego dostepu - ale jak to zrobic skoro tepsa odziedziczyla majatek nas wszystkich - takze slupy telefoniczne ktore budowalismy za wlasne pieniadze bo inaczej nas nie podlaczy - jak mozna walczyc z taka machina w warszawie ktora wszystko rozkopala - nie daje miastu korzystac z infrastruktury ktora nalezy sie miastu !!!! jak w innych normalnych panstwach - chodzi glownie o trakty kanalizacyjne ktorych cena dzierzawy jest w Polsce okolo 300 razy wieksza - przy czy Wawa ma placic tepsie - a np DTelecom placi Berlinowi :)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-22 14:51
    **blobi: rozumiem Twoją postawę, ale jednak trzeba coś z tpsą zrobić, żeby się ruszyło. Ja jak mówię, jestem w stanie zagryźć zęby i w najgorszym ywpadku użyć modemu lub kafeji netowej, jeśli mnie przypili. Rozumiem tych co pracują i musza mieć dostęp, ale coś trzeba zrobić!! Moze powinniśmy się zastanowić nad jakimś innym rozwiązaniem i podrzucić je na zrzeszone portale?
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 14:52
    blobi a wiesz dlaczego masz necik z tepsy ? moze to jedyna mozliwosc ?? a dlaczego tak jest zastanawiales sie ?? jak nie bedzie konkurencji w Polsce to i tak zaczniesz placic wiecej - Twoje myslenie jest bliskowzroczne
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 14:57
    Rollo: firma w której pracuję ma necik z TEPSY bo ma korzystne podpisane umowy, i ja na to nie mam wpływu, a w domu mam DIALOG. Jednak nie moge SOBIE POZWOLIC NA PRZERWĘ W PRACY!!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 14:58
    Krótkowzroczne to jest myślenie tych zdesperowanych providerów - co im da blokowanie dostępu? Wpadną tylko w spory z UKiOK i to im jescze zaszkodzi...Popieram akcję, ale nie w ten sposób bo odpowiedzialność zbiorowa to była domena PRL i komuny!
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:00
    jak mozna dzialac z osmiornica ktora oplotla caly rynek i infrastrukture !! tylko zdecydowanym dzialaniem wszystkich maluczkich - ci ktorzy maja tepse nie zastanawiaja sie dlaczego placa tak relatywnie malo za wzglednie szybkie jak na polskie warunki lacza - poprostu tepsa wysysa kase z innych - ale oni jako klienci "leja" na to chca poprostu placic mniej i juz - a ci ktorzy placa duzo - glownie operatorzy peerujacy nie sa juz tak konkurencyjni - dojdzie do tego ze caly net wejdzie w rece gigamonopolu !! i wtedy za internetowe polaczenia pozamiastowe bedzie sie placilo jak za centralek z korba !
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:03
    blobi a zastanawiales sie dlatego tepsa moze podpisywac korzystne umowy - czy jest lepsza czy byla pierwsza 40 lat przed innymi ?! co do Twoich slow o skoordynowanej akcji - no coz piszesz logicznie ze spowoduje to niezly bajzel !! reklamodawcy a takze klienci indywidualni z tepsy beda plakac lamentowac donosic do uokik-u - tepsa w ramach retorsji zablokuje swoja strone :) i swoj ftp :) - napisz wiec jak alternatywnie mozna zadzialac !! przeciez trzeba coz zrobic !!
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:05
    tak to jest ze prawa rynku sa nieublagane !! Ty Blobi zarabiasz bo zarabia tepsa !! ale przez to inni traca i oni maja prawo sie bronic - sorry !!
    0
  • Users Avatars Mini
    Popint pisze: 2004-03-22 15:07
    Ta cała śiechu warta "konkurencja" nie potrafi niczego ciekawego zaoferować, a "tonący brzytwy się chwyta". TP - nie daj się. A taki Onet nie blokuje sobie dostęp z Neostrady - zobaczymy kto na tym straci :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:11
    onet tez straci i to moze duzo ! ale to tym bardziej fantastyczna sprawa ze z narazeniem wlasnych interesow ludzie zaczynaja walczyc o wolny rynek !!! u mojego kolegi pod warszawa - ktory czeka na necik juz z pol roku toczy sie batalia - tepsa sie nie ruszy poki nie wykupia slupa !! i postawia na swoj koszt - netia chce wejsc ze swoja oferta ale infrastrukturalnie dzierzawienie laczy i kanalizacji kosztuje tyle ze bedzie dostep tylko radiowy - ci syci internetu nie potrafia zrozumiec glodnych !!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-22 15:13
    ***Rollo: jak widzę obecnie na studiach nie uczą czytania ze zrozumieniem. Skoro ***Blobi napisał, że jego firma ma podpisaną korzystną umowę z TP, to znaczy, że dokonano oceny konkurencyjnych propozycji. Zatem pisanie o monopolu w jego przypadku to pieprzenie bez sensu. Jeszcze większym pieprzeniem jest pisania o prawach rynku - ja jakoś praw w rynku w kontekście newsa nie widzę. Piszesz ponadto, że inni mają prawo się bronić. Niech się bronią, tylko dlaczego koszty walki poniosą indywidualni klienci??
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 15:13
    Bronić w ten sposób?Cóż...moze to coś da...A skoro to w weekend, ale wiele firm i tak pracuje w weekend...Boje się że da to skutek odwrotny od zamierzonego...W kogo to uderzy?Tylko w klientów tepsy, bo tepsa i tak powie że to siła wyższa i kasy nie zwróci.A klienci którzy nie mają wyboru nadal go nie będa mieć :/ nic sie nie zmieni...
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-22 15:14
    Akcja jest do dopracowania. Providerzy blokują a abonenci ruszają na siedzibę TP SA :P
    0
  • Users Avatars Mini
    ciulek pisze: 2004-03-22 15:15
    NO jasne jeszcze czego jus zi tak niektore strony sa zablokowane!!!! niemoge wchodzic z tpsa, powinni sie jakos dogadac!!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 15:20
    Ciulek: Jakie strony??Podaj przykład to sprawdzę!
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:22
    gonzales a czy Ty przeczytales uwaznie co napisalem ? dlaczego tepsa moze byc lepsza konkurencyjniejsza od innych ??? czy dlatego ze daje dumpingowe ceny na necik ? czy moze dlatego ze tlamsi konkurencje i podraza koszty jej dzialania !!
    0
  • Users Avatars Mini
    karol.b pisze: 2004-03-22 15:26
    wreszcie sie ktos zabrał za nich :) choć i tak im to nic nie da bo zginą w zderzeniu z Telekomuną ale jakis pozytywny sygnał z rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:27
    goznales : prawem rynku jest uczciwa konkurencja - a tej w wydaniu tepsy poprostu nie widac !!! w kontekscie tego posta to chyba ewidentnie logiczne - bo dawanie konkurencyjniejszych ofert z wykorzystaniem monopolistycznej pozycji - jest nieuczciwie - co do studiow moze i masz niechcacy racje - dawno je skonczylem a tam bylo 3 razy Z - nawet bez zrozumienia tekstu mozna bylo zdac na 5 -ke :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-22 15:27
    ***Rollo: jak widzę wyznajesz zasadę, że TP z automatu jest do dupy. To jest oczywiste, że jedne firmy są droższe, zaś inne tańsze. Poza tyk korzystniejsza umowa to na przykład opcja całodobowego serwisu, dodatkowa zniżka na abonament, itd. itp. A tak na marginesie - efekt tej akcji będzie taki, że ludzie przerzucą się na inne serwisy. I tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:33
    nie uwazam tak z definicji ze Tepsa to syf itd itd - sam jednak mozesz zobaczyc co robi konkurencja ktorej daje sie rozwinac skrzydla - wroclaw jest dla mnie referencyjnym co do dialogowej akcji miastem ktore powalczylo z monopolem - chyba nie placzesz ze nie piszesz z tepsy ?? a jeszcze dziwnym trafem wlasnie we wrocu dzialal czy dziala jedyna tepsowa kablowka - ciekawe dlaczego tam?
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2004-03-22 15:43
    Popieram. Może wreszcie tocos pokaze. A taka unia jedności przeciw tepsie to bardzo dobra rzecz. Bo wreszcie moze przyjdzie czas i zanim cos telekomunkacja zarzadzi to sie zastanowi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-22 15:47
    No, Dialog cenię sobie bardzo, przede wszystkim za jakość. Cenowo - porównywalnie ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-03-22 15:51
    rollo dzialala bo teraz jest to dziadowska multimedia z kosmicznymi cenami i burdelem wiekszym niz w telekomunie.
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-03-22 15:55
    ;) to daj mi taka sama oferte w tepsie jaka Ty posiadasz :) inna sprawa ze Netia chyba wykupi Dialog i co bedzie dalej - czy to poczatek duopolu w Polsce ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-22 15:59
    A co konkretnie masz na myśli? Ryczałt za dostęp wdzwaniany?
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2004-03-22 15:59
    ***mardall : sory ale lepiej sprawdz z uslug jakiego operatora korzysta twoja kablowka ... bo u mnie kablowka daje mozliwosc korzystania z internetu tylko ze sami opieraja cala usluge na dslach dzierzawionych od TPsy wiec tak czy tak sprawa by wszystkich urzytkownikow kablowki dotyczyla...
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek_29 pisze: 2004-03-22 16:05
    Wielka buźka dla konkurencji TPSA!!!! Sam mam neo bo nic innego nie mogłem u siebie w firmie podłączyć!!! Ale jestem zdania ze to złodzieje i tyle. Jak tylko bedzie możliwość um mnie przejść z neo na inne sztywne to zaraz to zrobie. Ja się osobiście czuje oszukany przez TPSA. Jak bralem neo i podpisywalem umowe nikt mi nie powiedzial ze za m,odem adsl BEDE MUSIAL WYBULIĆ 199ZŁ. Wyobraźcie więc sobie moje zdziwienie jak dostałem fakture za modem. Ktoś tu pisał, że TPSA i IDEA to dwie odzielne firmy. A gówno prawda!!! Obie siebie warte. Doradcy biznesowi w Idei dostali teraz ofertrę i mogą podbierać klientow erze i plusowi proponujac upust od faktury na ktorewj beda razem telefon stacjonarny, ADSL, i komorki. "Jak sie Pan zdeecyduje żeby mieć u nas w sieci swoje komórki firmowe to na ADSL stacjonarny i komorki od wartości faktury VAt damy panu 20% upustu. I tam nie ma prroblemu zeby bylo wszystko na jednej fakturze!! DAĆ W DUPE TPSA I TO PORZĄDNIE!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    adamL pisze: 2004-03-22 16:14
    Wystarczy mail do reklamodawcow i portale rzeczywiscie beda mogly....przeprosic. Nie jestem za utrzymaniem monopolu tepsy, ale to nie sa metody na rozwiazywanie problemow. A jak sie wlasciciel bannera dowie, ze pol Polski nie oglada jego reklam to powie: dobranoc. Ciekawe jak dlugo pojada na glodowce...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 16:53
    Hehe AdamL: Dokładnie! Ludzie nie myślą jakie straty na reklamie zanotują owe portale jezeli odetną dostęp połowie Polski :D:DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    wargacz pisze: 2004-03-22 16:57
    Po prostu sprzedali część Polski Kulczykowi i Francuzom. I takie tego efekty.
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2004-03-22 17:16
    Popieram ale na zablokowanie powyżej 10 dni choc mam neo+ ale wiecie jaka jest możliwość jeżeli nie będziesz mógł kożystać wpełni z usług w iągu 10 dni to możesz rozwiązać umoę. I skar by mieli tyle że by im się w mózach po....... Może i dobre rozwiązanie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2004-03-22 17:19
    lUDZIE NIE ŁĄCZCIE iDEI I tpsa ŻE MAJA CZASAMI RAZEM PROMOCJE TO MAJA. i POWIEM WAM TAK IDEA NIE JEST MONOPOLISTĄ. A TPSA JEST. Proste
    0
  • Users Avatars Mini
    kistel pisze: 2004-03-22 17:49
    andre i lukas dokaldnie. choc to corka tepsy to idiotyzmem jest laczenie jej z glupim kierownictwem w telepsie
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-22 17:58
    Andrez : DUPE by ci rozwiązali nie umowę! Tepsa ci dostarcza usługi i tylko za to odpoiwada, ale za to ze ktoś wyłączy swoj serwis dla określonego IP - nie. Nie będziesz miał podstawy zadnej do roszczeń :DD
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-03-22 18:07
    Wiecie,co ,ja mam w dialogu net ale ,w solidarności w Wami jak już będzie wiadomo który weekend będą Was blokować,to ja też zobowiązuję się nie korzystać z netu i w ten sposób zaprotestuję p/ko tym złodziejskim praktykom tego znienawidzonego molocha jakim są TEPSY ,pozdro:-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    aaa pisze: 2004-03-22 18:54
    POPIERAM !!! i prosze o wprowadzenie Weekendu bez netu !!! moze TP cos ruszy w tedy ? a jak nie to zalokowac na tydzien :)
    0
  • Users Avatars Mini
    przemas pisze: 2004-03-22 19:10
    Tpsa jest monopolistą a judea stosuje dumping. Jak juz osiągną odpowiednia pozycję rynkową to co będą robic jak myślicie? będziemy tańczyć jak zagrają i tyle..... pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-03-22 19:23
    normalnie ręce opadają? konkurencji się nie podoba - to niech zbudują własną infrastrukturę. Onet ?? - tak wielki dostawca internetu - ten to ma dopiero "własną" infrastrukturę. Kto w tym kraju ma najwięszką infrastrukturę sieciową - najbardziej robudowany szkielet? jaką przepustowość łącz za granicę ma tepsa a jaką Dialog? Kto tu na kim korzysta? Kto rozbudowywuje swoją sieć, a kto tylko dzierżawi nic nie budując? OK zablokujmy dostęp do Onetu wszystkim którzy łączą się z nim przez sieć szkieletowom TEPSA (klientom bezpośrednim TPSA, kablówkom które dzierżawią sieć od tepsy, większościom różnej maści dostawcom którzy tak naprawdę korzystają z sieci Tepsy bo własnej nie zbudowali) zobaczymy o ile spadną odwiedziny na stronie Onetu. Jaki procent internautów ich odwiedzi - zobaczymy ile wtedy zarobią na tych swoich nachalnych reklamach
    0
  • Users Avatars Mini
    MooNTER pisze: 2004-03-22 19:32
    Przemas: w jaki sposob idea stosuje dumping?? za bardzo nie zauwazylem zeby ceny byly ponizej kosztow... a co do tepsy to na 2 dni nic nie da blokowanie chyba ze to bedzie co tydzien. jestem za choc moja wypowiedz jest malo znaczaca bo nie jestem juz na szczescie w tepsie - jednak za net place duzo i mi sie to nie podoba z drugiej strony w polskich realiach jakos nie wierze ze ceny mocno spadna...najwyzej jakis prezes kupi nowego leksusia.....
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-03-22 19:33
    a większości krzykaczom proponuję prześledzić sobie ruch pakietów ze swojego komputera gdy oglądają jakieś zasoby www w Polsce czy za granicą, gdy coś ściągają ze świata itd. A już rozwalają mnie teksty "ja mam kablówke więc mam to gdzieś" jasne bo ta kablówka to taka super firma że ma łącza za granicę i super sieć szkieletową w całej Polsce - od kogo dzierżawią te 2 czy 4 Mbity które potem dzielą na 2 tys userow ???? :-))) Oczywiście jest jakiś procent użytkownikow netu w Polsce którzy wogóle nie korzystają z sieci szkieletowej Telekomunikacji Polskiej - ale jaki to jest procent. Kto w Polsce zrobił więcej dla rozwoju internetu niż TP - kto zbudował większą sieć szkieletową i ma więcej łącz na świat (przepustowość) Po czyjich łaczach odbywa się 80% ruchu w tym kraju??? I to nie wina TP że ruch odbywa się po ich łaczach tylko wina innych dostawców że jakoś kiepsko im idzie inwestowanie w sieć szkieletową? jaką to sieć szkieletową wybudował ONET?
    0
  • Users Avatars Mini
    MooNTER pisze: 2004-03-22 19:37
    maras: co z tego ze zbuduja wlasna infrastrukture - przeczytaj dokladnie artykul tu nie chodzi o wykorzystywanie infrastruktury TPSA bo mogliby " kierować ruch przez zagranicę. Niektórzy z nich próbowali już takiego rozwiązania, ryzykują jednak wtedy, że TP zablokuje im dostęp do swojej sieci lub zerwie umowę dostępową." Co z tego ze wykupia lacza od innych/zrobia wlasna infrastrukture jak tepsa nie pozwoli im sie podlaczyc do wlasnego szkieletu - i np. ci ktorzy mieli by net przez dialog nie weszli by na wp/neostrade i inne tepsiarsie lacza a jak tepsa pozwoli im na polaczenie z wlasna siecia to za taka cene ze im taniej jest wykupic lacze w tp... ;( "bo to polska nie pier... globalna wioska"
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-03-22 19:39
    skoro tak przepłacają - "osiem razy drożej" - co jest bzdurą totalną. to sprawa jest prosta. PROSZĘ ZBUDOWAĆ WŁASNĄ INRASTRUKTURĘ I SIEĆ SZKIELTOWĄ, będziecie mieć większą lepszą i szybszą sieć od TP to może TP przyjdzie do "was" (operatorów) na kolanach coś wydzierżawić. skoro tak przepłacacacie to czemu nie budujecie własnej sieci aby się od TP uniezależnić. ale cóż prawda jest taka że każdy operator chciałby tylko czerpać zyski a już zainwestować w rozwój sieć w Polsce to NIE.
    0
  • Users Avatars Mini
    MooNTER pisze: 2004-03-22 19:54
    zgodze sie z toba ale zauwaz ze duuuuzo latwiej bylo zrobic siec tpsa gdy byla jeszcze monopolista niz jakiejs malej firmie (np dialog) budowac od podstaw siec moim zdaniem wszystkie firmy "antytpsa" powinny sie polaczyc i albo wspolnie wybudowac wlasna siec albo wszyscy razem wykupic lacza od innych firm jesli faktycznie jest taniej - tepsa nie bedzie mogla ich odlaczyc od swojej sieci bo wtedy tak naprawde sama odlaczy sie od Polskiego internetu...
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-03-22 19:58
    i tak dla porównania. Obecnie (2004r) jedynym wyjsciem na świat jakim dysponuje np DIALOG to jest 155 Mbit dzierżawionych od Teli. łącze to miało byc rozbudowane rok temu, ale cóż nie zrobili tego. Pod ręką mam dane tepsy z 2001 roku. Wtedy samych internetowych łącz wychodzących za granicę TP miała 900 Mbit/s (z umową na rozbudowę do 2,5 Gb/s) - łącza typu STM-1 - 155 Mb/s każde, jednocześnie także w 2001 roku TPSA rozbudowała swoją sieć światłowodową wykorzystując DWDM dzięki czemu przepustowość sieci transmisyjnej TPSA wynosiła 400 Gb/s z opcją rozbudowy do 800 GB/s. Dla przypomnienia w 2001 roku Dialog jedynie czym dysponowł to było jak pamiętam łącze 34 Mbit/s dzierżawione od TeleGlobe z Frankfurtu. to tyle w kwesti kto rozwija infrastrukturę "internetową" w Polsce a kto jedynie dzierżawi coś tam od kogoś.
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-03-22 20:06
    MoNTER ładnie to ująłeś "tepsa nie bedzie mogla ich odlaczyc od swojej sieci bo wtedy tak naprawde sama odlaczy sie od Polskiego internetu" tylko że to akurat tyczy się tych PROTESTUJĄCYCH bo to oni jeżeli zablokują dostęp wszystkim którzy łączą się z nimi poprzez sieć tpesy to W TEN SPOSÓB ODŁĄCZĄ SIĘ OD POLSKIEGO INTERNETU - a co do budowy swojej sieci to TP zbudowała swoją sieć szkieletową praktycznie od podstaw pod koniec lat 90 czyli nie dawno. bo to w ciągu ostatnich 5-6 lat TP zainwestowała ogromną kase w infrastrukurę, pobrała potężne kredyty na inwestycje. Jaką sieć zbudowała np. Netia która działa na polskim rynku od 14 lat?????
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-03-22 20:24
    Tępić TPse tępić, jak i ile się da, aż zmięknie!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-03-22 21:52
    wiekszy ruch od tepsy do nich a oni jeszcze placa to sie dopiero nazywa kapitalizm SOCJALISTYCZNY tepsa ma swoje prawa
    0
  • Users Avatars Mini
    antyklerykalny pisze: 2004-03-22 22:41
    Bardzo dobrze - powinni gnoić ta bande złodzieji z Telekompromitacji - tak jak ona traktuje swoich abonentów wogóle.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafaik pisze: 2004-03-22 22:41
    Jestem za blokujcie !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-03-24 00:28
    ta walka może niekożystnie wpłynąć na nas...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: