Postępowanie antymonopolowe przeciwko TP S.A. i PTK Centertel

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 55

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na wniosek dwóch operatorów telefonii komórkowej Polkomtela i Polskiej
Telefonii Cyfrowej
wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Telekomunikacji Polskiej SA i PTK Centertel.
Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa zarzucają TPSA, że porozumienie, które zawarła ze swoją spółką zależną PTK Centertel dotyczące wspólnej oferty eliminuje konkurencję. W opinii Polkomtela i PTC porozumienie TPSA i Centertela ma na celu pozyskanie najbardziej wartościowych klientów instytucjonalnych, przy wykorzystaniu efektu połączonych ofert, czyli oferty sieci komórkowej i stacjonarnej.

"Wszczęliśmy postępowanie antymonopolowe 8 lipca i jednocześnie Urząd rozpoczął kontrolę w siedzibie PTK Centertel i TPSA. Ma ona na celu ujawnienie czy faktycznie TPSA kieruje do klientów biznesowych specjalnych ofert i rabaty uzależnione od podpisania jednoczesnych umów z Centertelem i TPSA" - powiedziała Alina Urban, rzecznik UOKiK.


Urząd będzie badał też, czy TPSA nie wykorzystuje swojej pozycji dominującej na rynku telefonii stacjonarnej poprzez fakt uzależniania przyznawania swoim klientom specjalnych rabatów, finansowania utrzymywania central telefonicznych od tego, czy korzystają oni z usług Centertela. Urban dodała, że przypadki w których przedsiębiorca wykorzystuje swoją pozycję na jednym rynku w celu oddziaływania na drugi rynek były już przedmiotem postępowania zarówno przed UOKiK jaki i Sądem Antymonopolowym.
Obie te instytucje uznawały, że taka forma nadużycia pozycji dominującej może stanowić praktykę monopolistyczną. Jest to kolejne postępowanie antymonopolowe przeciwko TPSA w tym roku. Pierwsze rozpoczęte w czerwcu dotyczyło uchylania się przez spółkę od
zawierania umów z operatorami internetowymi w sprawach rozliczeń nadal trwa.

Opinie:

Opinie archiwalne (55):

Komentuj

Komentarze / 55

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-07-09 23:53
    no to mamy kontrole w TPsie I centertelu co z niej wyniknie zobaczymy w pozniejszym terminie a swoja droga taka oferta wykorzysujaca obie firmy to juz dawno powinna sie pokazac na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-07-09 23:56
    taka wiazana oferta nie jest w/g mnie monopolistyczna po prostu firmy wykorzystuja swoje powiazania i juz sama oferta fonow za 1pln nie jest az tak ciekawa ale stawki za polaczenia sa do przyjecia
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2002-07-10 00:19
    szkoda czasu! jesli naloza kare to i tak po pewnym czasie ja zdejma a tepsa nawet jej nie odczuje
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2002-07-10 00:01
    mi też coś w tym wszystkim śmierdzi i nie rozumiem dlaczego inni mają to wąchać :P
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-07-10 00:03
    do artjaw wiec uwazasz ze idea i tpsa zle zrobili ze powiazami promocje?
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-07-10 00:06
    Naskoczą im :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-10 00:12
    A tak nawiasem zamiast narazać sie na długie procesy z werdyktem niewiadomym dogadali by sie z Dialogiem czy Netią i zaoferowali by podobne warunki byłaby konkurencja tym bardziej że Netia bardzo stawia na klientów biznesowych,więcej własnej inwencji a mniej pomocy sądów:P
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-07-10 00:46
    I tak zakończy się wycofaniem lub symboliczną karą. Swoją drogą gdybym miał dwie tak podobne firmy też bym to zrobił, to jest logiczne pieniądz robi pieniądz i nie liczą się środki. Kan ma rację reszta powinna się zastanowić nad innym rozwiązaniem problemu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ponik pisze: 2002-07-10 01:20
    praktyki monopolowe?... ja myślałem, że to zwykła promocja:P waldus ma racje
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-10 02:06
    Ten news jest dla wszystkich piewcow Ydeii i Tepsy...jakby zapomnieli ze to jedna wielka sucza bladź. Jedni drugim w du.pe wchodza bez wazeliny...i oby im sie wreszcie ktos inny do tej dup.y dobral. Precz z monopolem tepsy i sponsorowaniem przez nia dennej ideii (ktora bez wsparcia juz by poszla w pi.z.du).
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-10 02:10
    jak widac jestem zagorzalym zwolennikiem i jednej i drugiej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2002-07-10 02:27
    CiepliX: moze Twoja mania przeszla juz w chorobe? :-)))) Albo Plus juz tyle Ci placi za te wszystkie text ze wiecej juz nie moze. Widze ze masz jush doswiadczenie z "wchodzeniem w dupe" :-))) Co mnie interesuje ze Idea paldla by bez Tepsy. Dla mnie liczy sie to iz nie place duzo. A jak sie oni rozwijaja to juz ich problem. Po co za to samo uzywanie telefonu mam placic w Plusie prawie 50 zeta wiecej niz w Idei Meritum? Dla zasady? Bo innych argumentow nie widze, chyba ze piewcy i zagorzali przeciwnicy Idei cos zaraz znajda. Zaznaczam ze na zasieg w woj podlaskim nie narzekam gdzie Idea kladzie Plusa na lopatki, a zajetosci sieci tez nigdy nie mialem. Czekam na inne kontraargumenty. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-07-10 02:51
    ta proma byla okrzyczana od pocztku, nie moge sobie prrzypomniec takiego porozumienia ptc lub polkomt. z innnymi sieciami , wiec dobrze ze sad to rzwiaze, ale i tak chyba u morzy...
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy2301 pisze: 2002-07-10 09:34
    Hipo: święt slowa. Niektorzy tutaj maja klapki na oczach i nie widza co sie wokol nich dzieje. To że inwestor współpracuje z firmami, w których ma udziały to jest normalna sprawa i na całym świecie się tak dzieje, zwlaszcza ze jest to jedna grupa kapitalowa. Podobnie Plus i Era ma swoich inwestorów, którzy ładują w nich kasę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jack pisze: 2002-07-10 10:58
    Wszystkim się wydaje, że to co robi Tpsa jest OK, ponieważ ma udziały w Centertelu itd. Ale do tego trzeba podejść w inny sposób: czy jest możliwe aby jakiś operator niezależny mógł stworzyć podobną, konkurencyjną ofertę dla Tpsa? Nikt nie ma takiej sieci jaka ma Tpsa, ponadto czy jest możliwe aby jakiś inny operator stacjonarny mógł podpisać podobną umową z Centretelem jak Tpsa. Z pewnością nie. Na tym polega wykorzystanie pozycji konkurencyjnej Tpsa i przerzucanie swojej dominacji na rynku tel. stacjonarnych na rynek GSM. ale tak wogle to takie sprawy jest trudno udowodnić i Tpsa wszystko przygotowała na przyjście kontroli. zapewne kontrola nic nie znajdzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-10 11:22
    Dogadanie sie z Netia czy Dialogiem niczego jeszcze nie zalatwi, gdyz rynek telekomow nie jest jeszcze wolny i gros w lapie trzyma TP SA. Dogadanie sie z nimi (o ile o czyms takim w ogole mozna mowic w przypadku operatora zaleznego)uraga prawom wolnego rynku. I b. slusznie, ze wreszcie urzad sie tym zajal. To, ze niczego nie wywachaja to inna sprawa. Bo urzad (panstwowy) jest w pewnym sensie rowniez strona w tym calym zamieszaniu.
    0
  • Users Avatars Mini
    fragles pisze: 2002-07-10 11:33
    my pracownicy Idei goraco zachecamy szanowna konkurencje do wymyslenia podobnych - korzystnych dla klientow - ofert, zamiast zmuszania ich do placenia wysokich rachunkow, pozew niniejszy jest dla nas wylacznie przejawem slabosci Ery i Plusa
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-07-10 11:51
    fragles to zes napisal a powiec z kim ma era i plus podpisac podobne umowy, jak podasz to dostaniesz nobla tylko nie mow o dialogu netii i innych bo to zadna konkurencja dla tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-10 11:54
    fragles: Rozumiem, ze masz sentyment do swojej firmy, ale taka wolnosc to jak z PKP. Mozesz jezdzic tez waskotorowkami - przeciez lokalnie one ludzi woza. Ale czy w ten sposob zbudujesz konkurencje?
    0
  • Users Avatars Mini
    fragles pisze: 2002-07-10 12:27
    hubi, mr.bond : przyjeliscie bardzo strategiczne zalozenie ze za powstanie sensownej konkurencji przez wiele lat maja placic klienci (dlawienie promocji tego typu owocuje przeciez utrzymywanie wyzszych cen), zapytajcie ich czy im to pasuje?, za duzo w waszym podejsciu filozofii a za malo pragmatyzmu, ale taka juz nasza cecha narodowa...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ponik pisze: 2002-07-10 12:52
    fragles ma rację, przecież takie promocje jakby na to nie patrzeć, z każdej strony są dobre, bo tylko klient zyskuje, ale oczywiście głupi ludzie w polsce wszystko muszą skrytykować. jak komuś się nie podoba ta promocja to z niej nie korzysta, prawda?
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-10 13:02
    Ponik: z epitetami to soe mozesz powstrzymac, jesli nie rozumiesz watku.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-10 13:03
    fragles: a ja nie wiem czy dlugoterminowo wyeliminowanie konkurencji w kkach i doprowadzenie do sytulacji jak w telefonii "kablowej" tak naprawde jest korzystne dla klienta. Przekonaj mnie, ze monopol jest lepszy od konkurencji, prosze. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2002-07-10 13:26
    A kto powiedzial ze konkurencja w gospodarce wolnorynkowej nie jest walka o klienta.... ERA i Plus ..nie rubcie ludziom wody z mozgow!
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2002-07-10 13:28
    sorki za blad...literowka :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2002-07-10 13:35
    To jest jak z rzucaniem g...a ...moze odpadnie ale cos zostanie i o to wnioskodawca chodzi. A tak nawiasem mowiac to CiepliX ..obnizacz poziom dyskusji bo Twoje slownictwo jest rodem z rynsztoka!
    0
  • Users Avatars Mini
    Elvis pisze: 2002-07-10 16:51
    No dobrze :) Ciekawe co z tego wyjdzie ?
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-07-10 16:59
    Co wyjzie? Wiadomo! Telekomuna dostanie karę. Hardo powie że nie zapłaci. Kolejny błazen z ministerstwa cofnie jej tę karę i... a piać od nowa...
    0
  • Users Avatars Mini
    enem pisze: 2002-07-10 17:12
    Poczekajcie jeszcze pare lat, az beda musieli te wszystkie kredyty zaczac splacac, a wtedy.....nie pomoga im nawet francuzi, ktorych firma (wspolwlasciciel tepsy) robi bokami. Z pewboscia bedzie upadlosc, nacjonalizacja i....... znowu panstwowy kolos na gownianych nogach. Tak wiec kupujcie fony w Idei.....
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-10 18:03
    enem: No nie powiem - ciekawa logika :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    enem pisze: 2002-07-10 18:50
    mr.bond // troche w mojej wypowiedzi skrutow myslowych. TPsa i Idea to w zasadzie jedna firma. TP sa pozycza z banku i daje(pozycza) Centertelowi, ten dotuje nowych klientow, a zdobywa marnote, ktora nie pozwoli na splate zaciagnietych kredytow i rozwoj. Centertel pociagnie TPse i.....patrz wyzej.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-10 18:56
    enem: A inny scenariusz to taki, ze centertel ma umowa z mama TP sa na polaczenia po kosztach i w ten sposob Plus i Era maja znacznie drozsze polaczenia, klienci od nich wieja i zostaje na rynku monopol TPSA i monopol Centertela. Rownie prawdopodobne jak Twoj scenariusz, ale...
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2002-07-10 19:11
    enem: myslac trzezwo chyba nikt sie az tak nie uzaleznia od danego opa, no chyba iz jest sie z deka...hmm nienormalnym? :-). Jak padnie Idea to Plus i Era "pozbiera" jej abonentow i bedzie po sprawie. A poki dziala Idea nie ma co gdybac ze to TPSA itp bo i tak to do niczego nie prowadzi/doprowadzi. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2002-07-10 21:31
    Jak dostaną jakąś karę to i tak zostanie ona anulowana.
    0
  • Users Avatars Mini
    marand pisze: 2002-07-10 22:44
    Kazde postepowanie TePsy konczy sie zawsze tak samo, dlaczego tym razoem mialoby byc inaczej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-10 23:10
    A tak do tego pozwu załóżmy,że powstanie KGT i wejdzie do niej któryś z opów mam namyśli,Erę lub Plusa,czy od razu ten drugi,który pozostanie na lodzie pobiegnie do sądu,bo monopol,a on się nie załapał,a coś takiego może powstać i to już niedlugo,ja zawsze uważam,że tylko rynek i oferta,a nie sądy powinny wyznaczać kierunek działania firm:P
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-07-11 00:28
    Juz kiedys o tym wspominalem, gdzie byl ten caly urzad jak dawal centertelowi koncesje, nie umieli przewidziec takiej sytuacji??? A gdzie byly wtedy polkomtel i ptc???? Takie laczenie ofert to zupelnie normalna sprawa w przypadku jezeli jeden wlasciciel ma telefonie gsm i stacjonarna. I era i plus teraz narzekaja bo sami jeszcze nie sa gotowi do siawdczenia takich uslug. Jest przeciez netia, dialog, energis i kilka innych operatorow. Poza dialogiem wszyscy Ci wieksi dzialaja na najbardziej dochodwym rynku jakim jest warszawa. Ogolnie to co robi era i plus to nic innego jak czasowe przystopowanie takich uslug, i pokazanie sie jako fimry pokrzywdzone
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 02:53
    hipo - mnie nikt nie placi, po prostu dzialania tpsa i centertela od wielu lat budza we mnie groze...dzis te firmy probuja miec "twarz". Moze masz 16 lat i nie pamietasz co sie dzialo jak centertel wszedl na rynek. Byl pierwszym (!!!) opem w Europie, w ktorym inwestycje sie zwrocily po 2 latach. Zgadnij czemu? Czemu TPSA ma gwarancje panstwa na polaczenia miedzynarodowe a do niedawna miedzymiastowe? Ja nie moge scierpiec takich firm, ktore przez x lat robily wszystkich rowno w ch.uja a dzis sie do biednych ludzi usmiechaja bo "co zlego to nie my". A jesli chodzi o ceny, to napisz ile w ideii zaplacisz za wyslanie 45 sms'ow i przegananiu 140 minut (50% szczyt) oraz 2 mb gprsu. Mnie to wszystko wynosi (dane za czerwiec) 160 zł brutto. Dla mnie nie jest drogo...
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 02:58
    Inna znamienita rzecz - dlaczego tpsa nie zaplacila ANI JEDNEJ kary slusznie nalozonej na nia przez URT? Bo sa ponad prawem....z idea jest podobnie, do dzis np. nie wiadomo czy swiadczy ona w/g regulaminu uslugi o charakterze powszechnym czy nie.... takich "akcji" i pupilkowania od władzy mozna mnozyc. Ale wy jak macie ochote to placcie i sponsorujcie idee. Wasza broszka, ja wam tego nie zabronie. Tylko zal mi ze malo kto sie zastanawia i nie chce (?) pamietac czym te firmy byly piec-siedem lat temu. Zdzierstwem i zlodziejstwem!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 03:21
    Lutek - ...mojego slownictwa sie czepiasz...i masz racje bo mnie ponioslo :-) i przepraszam. Fragles - co do wartosci merytorycznej twych wypowiedzi chce cie zapytac o jedno. Co by sie stalo z idea i tepsa gdyby nasz (nie)rząd zrobil taka demonopolizacje jak w Niemczech albo Francji. Dzis po jednej i po drugiej byloby wspomnienie...a ty moglbys pracowac na pkp -u innego monopolisty ;-) Przypominam ze rzady tych panstw narzucily ustawowo np. ceny za dzierzawe łącz i punkty stykow, totalnie zliberalizowaly prawo telekomunikacyjne. Zgadnij z korzyscia DLA KOGO??? Dla szarego klienta, a nie pracownika De.Telekom albo Fr. Telecom !!! A co u nas? Cicho wszedzie, glucho wszedzie....nic nie bylo nic nie bedzie!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 03:22
    A co do mnie...gdybym MIAŁ ALTERNATYWĘ na tpsa juz dawno bym ich wykopał z domu i biura !!! Ale nie mam...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-11 10:25
    Oferta ta jest naprawde genialna, dla firm ktor bardzo duzo dzwonia ze stacjonarnych, a przy tym maja specjalne abonamenty za grosze w Idei! Bardzo t odziwne ze dopiero teraz Era sie kapnela i ma pretensje ze stala sie niekonkurencyjna, ale tak bylo do zawsze!
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2002-07-11 11:39
    Ceplix - Ty wiesz swoje jak wiem swoje i nie mam 16 lat jak Ci sie wydaje. Po prostu nie interesuje mnie to co i jak bylo, dla mnie liczy sie to co jest teraz. A teraz nie mam na co narzekac. Pewnie lubisz zyc przeszloscia jak wielu Polakow ale ja sie do nich nie zaliczam. Faktycznie, mialem Plusa przez ostatni rok bo chcialem zobaczyc jak jest w nim po tylu zachwalaniach. I sie ostro przejechalem. Dlatego jesli jest Ci w nim dobrze to sie ciesz, mi nie bylo. A co do rachunkow to nie korzystam w GPRSu tylko z smsow i rozmow a to mnie i tak wynosi taniej bo gadam glownie w szczycie. Koniec watku i naszej do niczego nie prowadzacej dyskusji??
    0
  • Users Avatars Mini
    kyu pisze: 2002-07-11 13:15
    No ja myśle, że poprawdzie to zawsze w starciu firmy monoplisty i firm działających na zasadach wolnorynkowych ta pierwszy musi być górą. Ja się tam z promocji TP i Centertela nie cieszę bo wiem, że wszyscy do tego dokładamy - bezpośrednio czy pośrednio to nie ma znaczenia. A jak ktoś lubi monopole bo zdają się być tańsze, to może wrócimy do systemu sprzed lat, gdzie nie było takich sporów bo dziłał jedynie słuszny operator. Już widzę tą eksplozje radości, gdy dostaje swoją cegłę już po 10 latach od złożenia zamówienia. :))
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 14:07
    Hipo - dlaczego koniec? Brak ci merytorycznych argumentow? Byc moze (!) tobie pasuje idea ze wzgledu na plaskie taryfy, ale jak widac 6 mln uzytkownikom gsm nie odpowiada...czemu??? Siedza w plusie i erze i w tych sieciach wskaznik churn jest na "normalnym" i podobnym poziomie, natomiast w ideii te dane sa pilnie strzezone...powiedz mi czemu? Twierdzisz ze byles w plusie i ci sie nie podobalo...no trudno, ja znam kupe ludzi ktorzy po wielu akcjach z idea pouciekali do konkurencji (nie koniecznie do plusa). Poza tym, o jakosci swiadczonych uslug swiadczy takze ilosc klientow businesowych...a tych idea ma jak kot naplakal. Ale, zycze ci milego korzystania z twojej idealnej sieci. Idealnej dla ciebie, nie dla mnie!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 14:09
    kyu - dobrze czlowieku myslisz...jak bedziesz w w-wie to daj znac, postawie ci browarek :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2002-07-11 16:43
    Cieplix - nie argumentow mi nie brak. Jak widzisz rotacje sa wszedzie. Bylem w Plusie - co mi sie nie podobalo pewnie zpaytasz? - powiem tyle ze co mi z sieci kiedy trace zasieg kiedy jestem w firmie!! Nie powiem, bramka email to sms bardzo mi sie przydawala ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma. Ja mam wiekszosc znajomych w Idei ktorzy sa zadowoleni i ja tez jestem. Dobrze chlopie ze masz znajomych w Plusie i ty tez w nim jestes. A ha - czemu napisales ze 6 mln uzutkownikow plaskie taryfy nie odpowiadaja? Skad 6 mln? Plus jak dobrze wiem ma ok 3.8 mln. Era ma tansze polaczenia po 18 w taryfie moja a w biznesie caly dzien plaska taryfa. idea podobnie po wprowadzeniu wolnych chwil do optimy. Czyzbys czegos niewiedzial ze pleciesz takie rzeczy?? 6 mln hehe, dobre dobre :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-11 17:32
    Hipo - nie chodzilo mi o plaskie taryfy jako takie (w plusie tez takie sa gdybys nie wiedzial). Chodzilo mj o 6 mln ludzi ktorzy siedza w erze i plusie bez wzgledu na taryfy. I jakos do ideii nie leca...Poza tym, jak masz takie ..... wypisywac jak w ostatnim poscie, to rob to na mojej stronce...ok? Poza tym nie odpowiedziales mi na pyt. o utajnienie churnu w ideii... wstydza sie czy raczej jest na poziomie zera ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2002-07-11 18:38
    Cieplix - :-)) Moze i tak jest jak mowisz, a pewnie jest ale powiedz co mnie to interesuje jako koncowego uzytkownika? Dlaczego jesli mam tanio i na razie bez skazy zmieniac opka? Jesli jego uslugi mi odpowiadaja to po co ciagle kombinowac. I tak moj wspolnik ciagle gada ze mam zajoba z komorkami i powinienem troche przystopowac z ciaglymi zmianami. Moze na zakonczenie oddam ze wszyscy zdzieraja z nas jak trzeba, wiec w tym wzgledzie wszyscy sa rowni. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    kyu pisze: 2002-07-11 20:34
    Hipo - chcialbym podzielac Twoj optymizm, zeby to tanio bylo tanio. Zeby kiedys nie wyszlo nam to bokiem, tak jak Gierkowski dobrobyt. Jesli jest za tanio to ktos za to predzej czy pozniej zaplaci - a jak zycie uczy, to my wszyscy, no chyba ze masz wujka ministra :) to mozesz spac spokojnie. Tymczasem milego uzytkowania. CiepliX - dzieki, moze kiedys, moze.... :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2002-07-11 21:58
    kyu - dobrze gadasz. Niestety "az" wojka ministra to nie mam choc chcialbym chcialbym :-)) Mam "tylko" wojka na kierowniczym stanowisku w jednej z wiekszych firm :-)) A z tymi cenami to pewnie masz racje. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-12 03:49
    Hipo - to prawda...ze zdzieraja! Tyle ze niektorzy robia to z twarza, inni juz nie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-12 09:00
    A czy wogole wiecie o jaka oferte chodzi, bo raczej nie jest ona dostepna dla normalnych ludzi jak tez dla malych firm! W gre wchodza tylko korporacje!
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-07-12 15:36
    Qba a jakie to ma zanczeni do kogo jest skierowana oferta, a co co to plus i era???? nie moga cos w tym kierunku zrobic???? Wychodza z zalozenia ze mniej zarobia i lepiej zablokowac to co robi konkurencja. "nie dam innym jak sam nie mam" Zamiast zrobic cos zeby zaoferowac takie uslugi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-15 09:28
    Ale oni nic nie blokuja! Poprostu oferta jest oparta na wspolnych interesach obu firm i tyle, a jezeli era iplus maja ochote na cos takiego to zawsze zostaje Netia, Dialog i inne male sieci telekomunikacyjne!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: