Marek       Józefiak, nowy prezes Telekomunikacji Polskiej S.A.,       przedstawił główną strategię firmy. Restrukturyzacja, poprawa jakości       usług i zmiana wizerunku spółki to główne wyzwania, przed jakimi stoi       nowy zarząd TP S.A. "Akcjonariusze powołując mnie na stanowisko       prezesa uznali, że dotychczas w spółce zbyt wolno przebiegał proces       restrukturyzacji. Moim zadaniem jest go przyspieszyć" - powiedział       Józefiak. Jego zdaniem restrukturyzacja jest procesem, który musi       doprowadzić do momentu, w którym TP S.A. stanie się firmą gotową do       działania na konkurencyjnym rynku. "A to oznacza, że musimy być       firmą efektywną, nowocześnie zarządzaną, dla której najważniejszy       jest klient". "Nie zamierzam działać w oparciu o zabiegi       prawne zmierzające do ograniczenia konkurencji" - powiedział Józefiak.       - "Moim zadaniem jest przygotowanie spółki do skutecznej       konkurencji wyłącznie w oparciu o lepszą ofertę i lepszą jakość obsługi       klienta".
       Według Józefiaka, w zarządzie istnieje świadomość, że spółka,       jako były monopolista, będzie zmniejszała swój udział w rynku. Ale są       takie obszary, na których grupa TP SA będzie swoją pozycję budować i       umacniać. Należą do nich między innymi telefonia komórkowa, transmisja       danych i internet.
       Józefiak powiedział, że planuje zwiększyć efektywność pracy w spółce       w ciągu dwóch lat o dwie trzecie - "Realia są twarde. W TP S.A. na       jednego pracownika przypada niewiele ponad 160 linii abonenckich. W       krajach Europy Środkowo-Wschodniej współczynnik ten wynosi średnio       blisko 200, a w krajach zachodnich 260" - "Dlatego też zarząd       musi uczynić wszystko, aby zlikwidować tę różnicę. Przewiduję, ze       nastąpi to w ciągu najbliższych dwóch lat". Częścią tego       procesu będzie redukcja zatrudnienia. "Wyobrażam sobie, że część       osób, nie związanych z podstawową działalnością TP SA, może być       przeniesionych do spółek wydzielonych ze struktury operatora" -       powiedział nowy prezes. Dodał, że zamierza dotrzymać zapisów wynikających       z umów związanych z procesem prywatyzacji, a dotyczących gwarancji       socjalnych dla pracowników. 
       Zdaniem Józefiaka jednym z najistotniejszych elementów restrukturyzacji       jest doprowadzenie do zmiany nastawienia klientów do naszej firmy i       pracowników firmy do klientów. "TP SA przez długi okres czasu była       firmą państwową, często urzędem do którego szło się załatwić       telefon. Mam ambicję, aby przekształcić te często skostniałe,       nieprzyjazne struktury, w sprawnie, komercyjnie działające przedsiębiorstwo,       gotowe odpowiedzieć na wszystkie potrzeby klientów" - powiedział.
       Według wcześniejszych informacji grupa kapitałowa TP SA zamierza w 2001       roku wydać na inwestycje maksymalnie 7,6 mld zł, a latach 2002-2006 do       23,4 mld zł.