Marek Józefiak, nowy prezes Telekomunikacji Polskiej S.A., przedstawił główną strategię firmy. Restrukturyzacja, poprawa jakości usług i zmiana wizerunku spółki to główne wyzwania, przed jakimi stoi nowy zarząd TP S.A. "Akcjonariusze powołując mnie na stanowisko prezesa uznali, że dotychczas w spółce zbyt wolno przebiegał proces restrukturyzacji. Moim zadaniem jest go przyspieszyć" - powiedział Józefiak. Jego zdaniem restrukturyzacja jest procesem, który musi doprowadzić do momentu, w którym TP S.A. stanie się firmą gotową do działania na konkurencyjnym rynku. "A to oznacza, że musimy być firmą efektywną, nowocześnie zarządzaną, dla której najważniejszy jest klient". "Nie zamierzam działać w oparciu o zabiegi prawne zmierzające do ograniczenia konkurencji" - powiedział Józefiak. - "Moim zadaniem jest przygotowanie spółki do skutecznej konkurencji wyłącznie w oparciu o lepszą ofertę i lepszą jakość obsługi klienta".
Według Józefiaka, w zarządzie istnieje świadomość, że spółka, jako były monopolista, będzie zmniejszała swój udział w rynku. Ale są takie obszary, na których grupa TP SA będzie swoją pozycję budować i umacniać. Należą do nich między innymi telefonia komórkowa, transmisja danych i internet.
Józefiak powiedział, że planuje zwiększyć efektywność pracy w spółce w ciągu dwóch lat o dwie trzecie - "Realia są twarde. W TP S.A. na jednego pracownika przypada niewiele ponad 160 linii abonenckich. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej współczynnik ten wynosi średnio blisko 200, a w krajach zachodnich 260" - "Dlatego też zarząd musi uczynić wszystko, aby zlikwidować tę różnicę. Przewiduję, ze nastąpi to w ciągu najbliższych dwóch lat". Częścią tego procesu będzie redukcja zatrudnienia. "Wyobrażam sobie, że część osób, nie związanych z podstawową działalnością TP SA, może być przeniesionych do spółek wydzielonych ze struktury operatora" - powiedział nowy prezes. Dodał, że zamierza dotrzymać zapisów wynikających z umów związanych z procesem prywatyzacji, a dotyczących gwarancji socjalnych dla pracowników.
Zdaniem Józefiaka jednym z najistotniejszych elementów restrukturyzacji jest doprowadzenie do zmiany nastawienia klientów do naszej firmy i pracowników firmy do klientów. "TP SA przez długi okres czasu była firmą państwową, często urzędem do którego szło się załatwić telefon. Mam ambicję, aby przekształcić te często skostniałe, nieprzyjazne struktury, w sprawnie, komercyjnie działające przedsiębiorstwo, gotowe odpowiedzieć na wszystkie potrzeby klientów" - powiedział.
Według wcześniejszych informacji grupa kapitałowa TP SA zamierza w 2001 roku wydać na inwestycje maksymalnie 7,6 mld zł, a latach 2002-2006 do 23,4 mld zł.