Pierwsze banki już w pierwszym kwartale 2020 roku udostępnią klientom „Prośbę o przelew na telefon BLIK”.
Międzybankowy „Request for payment” to rozwiązanie, nad którym pracują obecnie operatorzy schematów płatności na całym świecie.
Polska będzie jednym z pierwszych krajów, które umożliwiają budowanie ekosystemu usług płatniczych opartych na komunikatach requestowych.
„Prośba o przelew na telefon BLIK” będzie pierwszą nową funkcją, jaką banki w nieodległej perspektywie udostępnią użytkownikom aplikacji mobilnych. Przez aplikację banku można będzie poprosić innego użytkownika o przesłanie pieniędzy wraz z opisem wskazującym na to, czego dotyczy rozliczenie. W najbliższym czasie „Prośba o przelew na telefon BLIK” wdrożona zostanie w dwóch pierwszych bankach będących uczestnikami Systemu Płatności Mobilnych BLIK.
Usługa będzie w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank. Banki będą mogły wdrożyć usługę „Prośba o przelew na telefon BLIK” także w takiej wersji, która umożliwi wysłanie prośby do kilku osób jednocześnie. Rozwiązanie takie otwiera możliwość podzielenia większej kwoty we wzajemnym rozliczeniu.