PTC chce nieograniczonego przetargu

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 52

Na stronach internetowych Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty została zamieszczona opinia Polskiej Telefonii Cyfrowej w sprawie możliwości rozdysponowania nowych zasobów częstotliwości dla telefonii komórkowej GSM 1800 oraz UMTS. Jest to czwarta opinia nadesłana w odpowiedzi na zaproszenie do trzymiesięcznej publicznej dyskusji na ten temat, wystosowane Prezesa URTiP Witolda Grabosia na początku marca br.

Opinie na temat rozdysponowania nowych zasobów częstotliwości dla telefonii komórkowej GSM 1800 oraz UMTS znajdują się tutaj (link zewnętrzny)

Pełna treść opinii nadesłanej do URTiP-u przez PTC:

Opinia Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.

Warszawa, 19 maja 2004 r.

Pan Witold Graboś
Prezes
Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty

Szanowny Panie Prezesie

Pragniemy przede wszystkim podziękować Panu Prezesowi za możliwość przedstawienia stanowiska Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o., w tak istotnej dla całego polskiego rynku telekomunikacyjnego sprawie, jak rozdysponowanie wolnych częstotliwości GSM 1800 oraz UMTS.

Uważamy, ze zagospodarowanie tych częstotliwości powinno się opierać na kilku fundamentalnych dla rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego i budowaniu efektywnej konkurencji zasadach.

W procesie zagospodarowania częstotliwości powinna być przestrzegana konstytucyjna zasada równości prowadzenia działalności gospodarczej. Wyraża się ona między innymi tym, iż nie mogą być na porównywalnych rynkach tworzone lepsze warunki prowadzenia działalności gospodarczej, niż posiada inny podmiot konkurujący na tym rynku.

Częstotliwości, które będą podlegać rozdysponowaniu, są niezwykle atrakcyjne pod względem technologicznym i marketingowym, o wartości wielu milionów EURO. W związku z tym, jedyną sprawiedliwą formą ich rozdysponowania może być tylko nieograniczony przetarg. Wszelki inne rozwiązania, tj. tryb bezprzetargowy lub ograniczony przetarg, nie będą gwarantowały osiągnięcia maksymalnych wpływów do budżetu państwa ze sprzedaży tego narodowego dobra, a ponadto będą rodziły wątpliwości co do sposobu wyłączenia z przetargu określonych podmiotów.

Wreszcie podmiot, który wyłoniony zostanie w przetargu i otrzyma częstotliwości, powinien także, jak działający już na rynku operatorzy komórkowi, rozwijać infrastrukturę telekomunikacyjną kraju oraz zapewniać nowe usługi oparte na najnowszych technologiach. Z pewnością cel ten nie zostanie zrealizowany, gdy wyłoniony w przetargu podmiot będzie opierać całą swoją działalność na infrastrukturze i usługach działając już na rynku operatorów mobilnych z wykorzystanie roamingu wewnętrznego.

Wyrażamy nadzieję, że Pan Prezes uwzględni nasze uwagi i będą one pomocne w ustaleniu ostatecznego sposobu rozdysponowania częstotliwości. Kwestia ta jest bardzo istotna dla Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o, gdyż jesteśmy zainteresowani pozyskaniem dodatkowych częstotliwości GSM 1800 oraz UMTS.

Z poważaniem

Dyrektor Generalny
Bogusław Kułakowski

Członek Zarządu
Dyrektor ds. Eksploatacji Sieci
Wilhelm Stückemann

Opinie:

Opinie archiwalne (52):

Komentuj

Komentarze / 52

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jak_zawsze pisze: 2004-05-26 14:36
    ERA?!
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 14:42
    Moim zdaniem ci z PTC bardzo jasno postawili sprawę. Uczciwie mówią, że są zainteresowani tymi częstotliwościami. Ciekawe jaka będzie ostateczna decyzja w psrawie tych przetargów?
    0
  • Users Avatars Mini
    bigi pisze: 2004-05-26 14:43
    Popieram w zupełności ere jak mam być wolna konkurencja to niech będzie zeby w wolnym kraju blokowano komuś możliwość rozoju tego nie rozumiem
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 14:45
    *bigi: ale to wlasnie oni na wszelki wypadek chca zablokowac konkurencje, ktora moglaby sie pojawic. na pewno nie jest to w naszym (konsumentow) interesie by era, plus, idea dostaly te czestotliowsci...
    0
  • Users Avatars Mini
    agahola pisze: 2004-05-26 14:47
    Zgadzam sie z wami,ale jak era taka uczciwa to dlaczego nie chce sie dogadywac w wirtualnymi...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-26 14:48
    Wczoraj ktorys z prezesow Ery mowil dzielnie w TVN24, ze oni w sumie to nie wiedza czy by chcieli, czy moze by nie chcieli tych czestotliwosci, ale napewno chca brac udzial w przetargu. Mowil to w taki sposob, jakby jedynym celem, bylo podbicie ceny za oplate koncesyjna dla swojego konkurenta. Od kiedy to sie prywatna firma troszczy o dobro budzetu panstwa? Taka Era chetna do bulenia grubej kasy? Strach zajrzal w oczy, kiedy sie okazalo, ze po raz pierwszy dobro konsumenta moze byc na pierwszym miejscu i celowo nie dopuszcza sie obecnych graczy do przetargu, wlasnie po to, aby przybyl nam 4, niezalezny operator.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 14:50
    A moim zdaniem to jasne jest że Era chce taką koncesję i im się wcale ale to wcale jako firmie nie dziwię, że chcą mieć koncesję i że prosza o przetarg nieograniczony. Jeśli chodzi zaś o to, czy jest to uczciwe, to mimo pewnych zastrzeżeń (mniejsi mają mniej pieniędzy) uważam, że tak, bo skoro Era ma fundusze żeby wywalić większa kaskę na to, to jest to normalny kapitalizm.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 14:51
    a po co im te czestotliwosci?? moze dlatego ze przez heyah tak-tak siada?? moze nie. ale dobrze by bylo zeby zaczeli inwestowac w infrastrukture, puki wszystko nie padnie. ciekawe jakby to bylo, gdyby przez jeden dzien nie dzialala cala era???
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 14:56
    _boniek_: sorki, ale co CI siada w Erze?? Bo mi nic nie siada:) Za to znajoma co ma telka w Idei ostatnio coś na awarię smsową narzekała;)
    0
  • Users Avatars Mini
    geezer pisze: 2004-05-26 15:00
    wydaje sie, zo nieograniczony przetarg moze sciagnac dodatkowego opratora do kraju ale czy taka zmiana na rynku bedzie korzystna dla abonentow?
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:02
    ___locco_ - a wiec ostatnio siadaja platformy TT i to dosc czesto,poza tym teleera tez czesto ie dziala. pewnie masz abonament, ja zreszta tez i mnie to nie dotyczy, ale z TT korzysta troszke osob. pomysl sobie ze masz owego TT i nie mozesz nigdzie zadzwonic!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2004-05-26 15:04
    W POLSCE panuje KOMUNA na rynku , zmowa trzech zlodziei , na takim duzym rynku powinno byc przynajmniej 5 opów
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:05
    ___locco_ - a pamietasz afere ze zle naliczonymi darmowymi minutami? niby to bylo jednorazowe, ale ja takie cos juz mialem wczesniej, bo w pazdeizerniku, tyle ze o 1 zeta nie chcialo mi sie pisac reklamacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 15:05
    _boniek_: ja rzeczywiście mam abonament, ale mam w rodzinie tak takowca i nic się nie skarżył, zapytam go jeszcze jak w trasie, bo wyjechał w Polskę wczoraj.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 15:07
    *boniek: minuty oddali i przeprosili, ja do nich żalu nie mam:) **geezer: na pewno dodatkowy op by się przydał:)
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 15:08
    A tak sobie myślę, że najlepszy to byłby taki nieograniczony przetrag ale z klauzulą wyłączenia France Telecom, czyli Idei i TPSY:)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:09
    akurat ta awaria byla z 2 tygodnie temu. nie wiem jak jest teraz. awaria dotyczyla tylko niektorych abonentow, ale dotyczyla.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:10
    ___locco_ - ale zeby bylo smiesznie to nie wszystkim. nam akurat zwrocili:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Lidoro pisze: 2004-05-26 15:21
    Nie rozumiem, o co całe zamieszanie - Era zachowała się bardzo w porzadku, uczciwie postawiła sprawę - "tak, jesteśmy zainteresowani przetargiem nieograniczonym". Bez wykrętów, nieomówień, wszystko jasne.
    0
  • Users Avatars Mini
    zobek pisze: 2004-05-26 15:28
    Ja mysle, ze tylko nieograniczony przetarg spelnia wymogi uczciwej konkurencji i tylko taki powinien byc wystawiony.
    0
  • Users Avatars Mini
    Stawrul pisze: 2004-05-26 15:31
    era z cala pewnoscia chcialaby zdobyc wolne czestotliwosci aby uniemozliwic wejscie nowego operatora. jesli jest inaczej i, jak mowi *vision, era nie chce kupic tych czestotliwosci to bedzie ona chciala podbic cene a tym samym zwiekszyc koszty jakie bedzie musial poniesc nowy operator aby wejsc na rynek. btw interesujace byloby pojawienie sie sferii na rynku gsm. jakis czas temu czytalem o takiej mozliwosci.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-26 15:35
    No otóż to, ja też mówię, chce Era brać udział w przetargu, niech bierze. Ma duże szanse na wygranie bo może wdużo kaski wyłożyć? Tym lepiej dla Ery. Jako zdeklarowany zwolennik Ery nawet powiem, że lepiej by było gdyby Era wygrała niż jakaś malutka firemka, która dostanie częstotliwość i nie będzie wiedzieć co z nią zrobić:) No ale to moje zdanie jest, Erowego entuzjasty.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lidoro pisze: 2004-05-26 15:46
    *locco* - jasne, niechby taka duża firma jak Era wygrała. Ma know-how, pieniądze, specjalistów, doświadczenie, będzie umiała zorganizować dalszą działalność.
    0
  • Users Avatars Mini
    ravi pisze: 2004-05-26 15:58
    **boniek: może jakieś zatyki się robią na łaczach dla Taktaka bo się teraz nieźle razem z hejką sprzedają. W końcu heja to teraz najlepsza cenowo prepaidowa oferta na rynku i ludzicha się na nią rzucili:) No ale ponoć kupili juz nową platfomrę i ma wszystko śmigać że heja...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-26 16:01
    ***loco: ale jesli mialaby by wygrac/kupic czestotliwosci Era czy tez inny z obecnych operatatorow to juz nigdy nie doczekamy sie wiekszych i zdecydowanych dzialan prokonsumenckich na rynku GSM. Mala firemka bez know-how ani kasy i tak nie wygra przetargu bo chocby z czego oplaci koncesje? Szczerze mowiac, nie chcialbym zadnego z dotychczasowych opow widziec na liscie przetargowej, bo z utesknieniem wygladam czwartego operatora. Chocby Tele2. Czy cos sie zmieni jesli wygra Era? Nic! Wszystko zoastanie po staremu, a Era sprytnie pozbedzie sie konkurencji. Dlatego uwazam, ze akurat w tym wypadku URTiP ma racje, chcac ograniczyc dostep obecnym operatorom. Chcemy konkurencji, czy monopolu Ery? Bo w takim przypadku zostana niejako poszkodowani i Plus, i Idea. Era mowi, ze chce aby nowy operator zaplacil tyle co ona za koncesje. Czy ja komus robie pretensje, ze jak kupowalem dysk to placilem za niego 800zl a teraz sa po 400? Nie, bo to normalna kolej rzeczy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Puchacz pisze: 2004-05-26 16:15
    ***vision - Plus i Idea poszkodowani? Nie wydaje mi sie, ze to dobre okreslenie:) Jak mowi *zobek: "tylko nieograniczony przetarg spelnia wymogi uczciwej konkurencji" i mysle, ze skoro wybralismy po zmianie systemu wolny rynek, to powinno sie przestrzegac jego zasad.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-26 16:18
    ***vision: oczywiście w tym co mówisz jest dużo racji. Ja uważam że najlepiej by było jakby weszło nawet kilku na raz opów nowych. Ale wiem, jak w Polsce wyglądają takie przetargi i obwawiam się, że wcale nie wygra firma, która dobrze zapłąci ma know-how i ogólnie będzie git, tylko jakaś podrzędna firemka, która akurat będzie miała układzik z prezesem czy kimś innym. To w takim wypadku stanowczo wolę żeby tam była Era, którą mam od lat i której rzetelności ufam i żeby im tyłki tam przetrzepała równo:)
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 16:21
    Zdaje się, że wszyscy zapomnieli, ze nasz opy wymusiły (i zapłaciły) za to, żeby przez te wszystkie lata ich działaności nie pojawiła się inna konkurencja. I urzędy na to poszły (co niektórzy też zarobili) i stąd m.in. te wysokie ceny usług. Mnie też interesuje, ile opy zapłaciły faktycznie za UMTS, a ile państwo umorzyło im opłat koncesyjnych za UMTS. A patrzenie z pesrpsektywy, ze ERA taka uczciwa, bo mówi publicznie czego chce, to chyba miesci się w kategoriach minimum uczciwości wobec klientów i rynku, prawda?
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2004-05-26 16:29
    ptc ma racje skoro ma byc przetarg to wszyscy mają mieć równe szanse i nowi i starzy... dobrze też zauważyli że nie można ewentualnemu nowemu operatorowi dać lepszych warunków (niższe ceny koncesji itp) bo to jest działania NIEZGODNE z konstytucją!!!!!!! popieram ptc w 100%
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 16:48
    Nautilius* - nie pisz proszę takich bredni, bez obrazy, ale albo jesteś krypto pracownikiem ery, albo musisz uzupełnić braki w swojej wiedzy. Pozdrawiam Cię mimo to.
    0
  • Users Avatars Mini
    alfred pisze: 2004-05-26 17:02
    Era dobrze kombinuje, zapomina jednak, że nie ma sprawiedliwości na świecie ;-)) nawet biznesowym
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-05-26 17:06
    Odpowiedz Grabosia powinna się zaczynac tak: "Uważamy, ze zagospodarowanie tych częstotliwości powinno się opierać na kilku fundamentalnych dla rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego i budowaniu efektywnej konkurencji zasadach." I dlatego przydzielamy te częstotliwości za symboliczne 1 euro. Podpis..... Rozumując tak jak era to powinienem sie do nich zwrócić by oddali mi kase za nokię 6110 kupowana u nich 5 lat temu za 999 PLN netto w promocji bo teraz te nokie chodza na wolnym rynku po 200 PLN no i odsetki za trzymanie takiej kasy przez 5 latek. Chorzy sa w tej erze czy co? to w cudzysłowie to poczatek listu ery!
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-05-26 17:29
    z ostatniego komentarza \"Chorzy sa w tej erze czy co?\" hehe no cóż to jest biznes - oni się strają nie dopuścić konkurencji i tyle. nie ma się co dziwić takim próbom. Natomiast URTiP powinien jasno powiedzieć że przetarg jest dla operatorów którzy do tej pory nie nie mają w polsce częstotliwości i koncesji na GSM i UMTS. i sprawa załatwiona. to ma być częstotliwość dla noweg0 gracza na rynku, a nie dla zwiększenia pozycji któregoś dotychczasowego. A że teraz ktoś zapłaci za to mniej niż oni kiedyś to zrozumiałe przecież - rynek do zdobycia jest już dużo mniejszy i trudniejszy jak kiedyś. obecni operaotrzy zapłacili kiedyś za to że przez te ostatnie 8 lat byli sami na rynku i czerpali z tego korzyści (oligopol) a skoro usługi GSM są u nas jednymi z najdroższych na świecie to władze słusznie doszły do wniosku że potrzebny jest kolejny operator bo to wpłynie na konkurencyjność rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-05-26 17:31
    Ale z drugiej strony to normalne że ERA, PLUS, czy IDEA bronią swoich zysków, i wykorzystują do tego różne prawem przewidziane sztuczki. ale do przetargu nie powinni stawać bo ich intencje są inne niż zdobycie nowych częstotliwości. dlatego też URTiP też ma sie wykazać umiejętnością wykorzystywania prawniczych sztuczek aby nie dopuścić obecnych opów GSM do przetargu
    0
  • Users Avatars Mini
    TM pisze: 2004-05-26 17:58
    My chcemy jak na Lotwie czyli 4 operatora no. Tele 2 a ceny spadna ponizej 50 groszy za minute.
    0
  • Users Avatars Mini
    Markus pisze: 2004-05-26 19:26
    zwrocil bym uwage na zdanie o roamingu wewnetrznym. Era boi sie ze idioci z URTiPU sprzedadza czestotliwosc nowemu bez moznosci brania udzialu przez dotychczasowych a erze , plusowi i ideii kaza przepuszczac ruch w miejsach gdzie 4 operator nie bedzie mial zasiegu. Z opisu przetargu wynika ze zeby wszedl na ten rynek ktos zupelnie nowy to musi sam sobie postawic wszystkie anteny i to na czestotliwosciach gdzie zasieg jest bardzo niewielki wiec tak naprawde jesli to nowy to pojawi sie operator o zasiegu miejskim.
    0
  • Users Avatars Mini
    Markus pisze: 2004-05-26 19:32
    zas operatorom nie dziwie sie ze nie chca wpuscic intruzow do swojej sieci , problemow technologicznych w cholere i tak naprawde za wlasne pieniadze opowie musieli by sobie konkurencje wychodowac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2004-05-26 19:37
    Maras mówisz ciekawie (o dziwo!) ale jeśli URTiP na dzien dobry powie, że nie chce w przetargu dotychczasowych operatorów - to oberwie mu się po łbie, że nie szanuje konstytucji. Zobacz ile krzyku jest o zapis w projekcie nowego prawa telekomunikacyjnego, pozwalajacego wylaczac niektore podmioty z przetargu. A taki przetarg na UMTS moglby sie juz odbyc pod rzadami nowego prawa telekomunikacyjnego. Wszyscy operatorzy będą jęczeć, że wchodząca konkutencja ma zapłacic tyle co oni kiedys. Pomijaja milczeniem fakt, ze wowczas byl inny reżim prawny i zmienił się rynek. Pytanie, czy znajdzie sie jeszcze ktos chetny do inwestycji na polskim rynku. A jak nie to nie zwazajac na konstytucyjna rownosc, pazerne opy beda chcialy bezplatnego podzialu nowych czestotliwosci miedzy nich.
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2004-05-26 19:41
    Ramtel - masz ciekawy punkt widzenia swiata. Ale rzeczywistosc wyglada nieco inaczej. Komisja Europejska juz umozliwila w Niemczech i UK wspolkorzystanie z infrastruktury UMTS czyli zezwolila na roming krajowy. Czestotliwosci masz takie same jak dotycgczasowi opi. a zasieg zalezy glownie od mocy i miejsca posadzenia BTS. Nie zmienia to faktu, ze nowy powinien troche grosza na infrastrukture sypnac. W koncu musi byc jakis impuls dla naszej gospodarki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Markus pisze: 2004-05-26 19:42
    Spinner* no czyli stad wniosek ze najuczciwiej jest zeby wszyscy mieli prawo , wtedy jesli nowego stac to zaplaci wiecej niz dotychczasowi , a jesli dotychczasowych nie dopuszcza to by bylo tak jak by w polowie maratonu wysadzic faceta prosto z samochodu tuz obok pierwszego zawodnika i kazac im rywalizowac
    0
  • Users Avatars Mini
    janek pisze: 2004-05-26 19:45
    powinien byc przetarg nieograniczony. jezeli rzeczywiscie wejdzie 4 operator, to ma dzialac na takich samych zasadach, jak pozostali. przeciez nie bedzie to jakis biedaczek, tylko firma, ktora ma wylozyc wielkie pieniadze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Fazi pisze: 2004-05-26 19:45
    Może wyślemy maile do URTiPu i napiszemy co o tym wszystkim sądzimy. Jest nas trochę na GOLu, więc może nasz głos będzie obecny podczas podejmowania ostatecznej decyzji, co zrobić z tymi wolnymi częstotliwościami. Sęk w tym, że maili musiałoby ich być wysyłanych dużo, a nie każdemu się chce.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-26 20:43
    Erze się nie dziwie, że kombinuje jak może aby utrzymać pozycję. Zresztą pewnie Plus zrobi podobnie. Ale jestem praktycznie pewny że czwarty operator zamieszałby na rynku, co dla nas korzystne.
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-05-27 01:50
    tak blokujmy konkurencje, bo jeszce nie daj boze taniej bedzie i jak to pan prezes wytrzyma....bo przeciez jest tanio....jak sie z 40 tys miesiecznie zarabia to jasne ze jest tanio....i to jeszce jak...ale jak przecietny Kowalski 1500 pln do domu przynosi to 200 pln za komorke to juz duzo...a nie oklamujmy sie w erze za 200 pln to sie czlowiek nie nagada.....
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-05-27 01:56
    i ja wiem ze pan grabos taki dobry dla nas abonentow jest i wogole chce jak najlepiej...i zebys najtaniej mieli...ale dlaczego jest w takim razie drogo?????
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-05-27 02:03
    a awarie w erze jak kiedys ich nie bylo to w ostatnim czasie i z bilingami bylo zamieszanie i numer o kosztach nie funcjonowal i do dzisiaj ma swoje dobre i zle dni i rowniez i-boa nie zawsze dziala...musze z przykroscia stwierdzic ze sie popsulo. z dodzwonieniem sie nie mialem ni´gdy jednak w normalnych warunkach problemow, jednak z smsami problemy byly i to kilkakrotnie, o tym ze nie dziala dowiadywalem sie jak dzwonilem sie pytac co sie dzieje, ostatnio w grudniu....no i rozbudowa sieci....era prawie nic juz nie robi, nie rozbudowuje swojego zasiegu, ktory jest dobry,ale nie jest jeszcze wiele miejsc gduzie na prozno go szukac, natomiast ich wydaje sie to nie interesowac! jest taka strona gdzie facet pisze ile Btsow ma dany operator w bylym jeleniogorskim i jaki planuje na tych terenach inwestycje, i era ma ich tam przynajmniej najmniej bo az 2 idea i plus 6 razy tyle....
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-05-27 02:10
    Grzegorz Z** mi era przyslala sugestie zebym zanim zdecyduje sie zrezygnowac z ich uslug, zebym zapoznal sie z ich nowa oferta Nowa Era Moja, bo to rewelacjyne taryfy z bezplatnymi minutami itd.....coz od poczatku umowy bylem w NM140 pozniej NM80...po prostu przyslali mi standardowe pisemko nawet nie sprawdzajac jaka mam taryfe...moim zdaniem kompromitujace!
    0
  • Users Avatars Mini
    Markus pisze: 2004-05-27 10:53
    Spinner* dlaczego ciekawy? po prostu normalny. To ze unia wprowadzila taki zapis to swiadczy o totalnym socjalizmie w tej firmie. Nowy op nie powinien dostac gorszych warunkow niz dotychczasowi ale nie ma tez powodu by dostal lepsze. Jak na razie w stacjonarkach jakos nie udalo sie przepchac by np. Netia laczyla sie kablami TPSA?. Owszem jak chce to moze je kupic jak kazdy klient. Tyle tylko ze operatorzy komorkowi dzialaja na zasadach rynkowych i raczej licza na zasady rynkowe a nie komunistyczna urawnilowke
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-27 11:36
    **Grzegorz_Z: a nie przysłali ci, że możesz na próbę zmienić taryfę na większą a po trzech miesiącach zmienić bezpłątnie na mniejszą jak ci się nie spodoba? Bo mi taką promo bodajże przysłali, nawet się nad tym chwilę zastanawiałem, ale przeliczyłem i jednak przy aktywowanych sekundówkach to mi się nie opłaca i zostanę z nowamoja80.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-05-27 12:38
    A mi właśnie qmpel powiedział, że na tej ulotce jest napisane: "więcej szczegółow na fucktoorze". A tam z kolei stoi jak byk: "więcej szczegółów w ulotce" :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-28 00:03
    Co ini tacy, nerwowi? Boją się Tele2 pewnie. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-28 02:13
    niech juz wpuszcza to tele2 mobile - na kilku rynkach juz niezle zamieszali (litwa, lotwa, polska stacjonarka)...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: