Polska Telefonia Komórkowa Centertel, poinformowała o wynikach uzyskanych w 2001 r. Operatorowi cyfrowej Idei udało się powiększyć liczbę klientów o ponad 1.000.000 abonentów pozyskanych w br. i dzięki temu zwiększyła swój udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce do ponad 27%. W 2002 r. Idea zamierza dalej rozwijać bazę abonentów, umacniać markę, jednocześnie zwiększając jakość obsługi klienta oraz nadal być liderem wdrażania innowacyjnych rozwiązań z udziałem najnowocześniejszych technologii.
Zdaniem wiceprezesa ds. operacyjnych PTK Centertel, Jean-Marc Vignolles'a, Idea posiada obecnie blisko 2.700.000 klientów, z których ponad 1.400.000 korzysta z bezabonamentowej usługi POP. Natomiast w sieci analogowej NMT450 działa nadal ok. 50.000 abonentów. O sukcesie Idei zdecydowała szybka rozbudowa sieci (obecnie dostępna dla ponad 97% Polaków), wdrażanie nowych usług oraz poprawa jakości obsługi klientów. "Realizacja celów przyjętych w 2001 r. to potwierdzenie naszych możliwości oraz słuszności przyjętej strategii - mówi wiceprezes J-M. Vignolles - Zdecydowały o tym: opracowanie oferty handlowej wyróżniającej od konkurencji oraz szybka budowa sieci i zdobywanie nowych klientów". Idea uzyskała w 2001 r. blisko 40% udział w rynku nowopozyskanych abonentów. W 2002 r. Idea planuje utrzymać tempo wzrostu sprzedaży, tak by na koniec roku posiadać blisko 1/3 rynku telefonii komórkowej w Polsce.
Sukcesy pozyskiwania klientów w sieci sprzedaży Idei oparto o:
jasną oraz atrakcyjną cenowo i asortymentowo ofertę dla wszystkich segmentów rynku (POP Idea,
Idea Optima, Idea Meritum)
wprowadzanie nowych usług i technologii zgodnie z hasłem 'Ciągle nowe pomysły'
wysoką jakość obsługi posprzedażnej (BOP)
łatwą dostępność do zakupu usług (4 kanały sprzedaży)
edukację klientów w zakresie aktualnej i potencjalnej użyteczności usług telekomunikacyjnych
W 2001 r. Idea udostępniła handlowo m.in.:
nową ofertę dla klientów instytucjonalnych - Idea Meritum (usługa Optymalna, Biznes Grupa)
nową ofertę dla klientów konsumenckich - Idea Optima (Pakiety Głos. /SMS, Kapitał Minut)
jako pierwsza na rynku: darmową pocztę głosową w prepaid (POP) oraz możliwość roamingu w prepaid
(SMS)
ogólnopolski zasięg sieci dostępny dla ponad 97% Polaków (ok. 1.000 nowych przekaźników BTS)
35 umów roamingowych - obecnie Idea umożliwia abonentom korzystanie z roamingu w 209 sieci w 95
krajach
usługi m-commerce (oparte na WAP i SMS): serwisy i konkursy SMS-Premium Rate, WBK24SMS, Idea
WaPark SMS
usługę lokalizacji pojazdów AutoGuard
program lojalnościowy Zostańmy Razem oraz rozbudowany Program Idea Profit
W roku przyszłym PTK Centertel zakłada realizację następujących celów:
dynamiczną rozbudowę bazy abonentów
dalsze umacnianie marki Idea (POP Idea, Idea Optima, Idea Meritum)
świadczenie w pełni zintegrowanej oferty usług dla wszystkich segmentów klientów obejmujących: usługi głosowe, zawansowane usługi dodane, usługi szybkiej transmisji danych (w szczególności usługi m-commerce)
dalsze podniesienie jakości obsługi klienta
wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych GPRS
Idea zamierza skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w
zakresie:
różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS)
szybkości, kompleksowości oraz innowacyjności wdrażenia nowych produktów
nowym partnerstwom strategicznym w nowych sektorach działalności (konwergencja usług)
wykorzystywania synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom
PTK Centertel zamierza zwiększać swoją wartość dzięki dalszym zmianom w sektorze telekomunikacyjnym
wynikających z :
dalszego przenikania się rynków i technologii: informatycznych (Internet), telekomunikacyjnych (stacjonarnych i komórkowych), transmisji danych oraz medialnych (telefonia kablowa i satelitarna)
rosnących wymagań klientów co do jakości szybkości ilości przesyłanych danych
zmiany modelu działania operatora komórkowego w kierunku dostarczaniu kompleksowych rozwiązań
Operator będzie pracował także nad opracowywanie nowych masowych i biznesowych rozwiązań pod kątem UMTS w zakresie: wzrostu szybkości przesyłania danych, wzrostu funkcjonalności usług (2G-2,5G-3G), nowych możliwościach budowy rozwiązań biznesowych z wykorzystaniem mobilnych technologii informatyczno-telekomunikacyjnych), dalszej konwergencji sektorów (telefonia komórkowa, telefonia stacjonarna, transmisja danych, Internet).