PGE ocenia dwie skrajne różne oferty w przetargu na billing. Według Pulsu Biznesu, postępowaniem zainteresował się Urząd Zamówień Publicznych, a i UOKiK nie wyklucza przyjrzenia się sprawie.
W grupie PGE funkcjonuje obecnie kilkanaście rozwiązań związanych z billingiem, z których część pochodzi z ubiegłego wieku.
PGE przez ostatnią dekadę co najmniej trzykrotnie uruchamiała przetargi na wdrożenie centralnego systemu billingowego. Ostatni z przetargów ogłoszony we wrześniu 2021 r. dotarł najdalej, bo do etapu otwarcia ofert, które są właśnie oceniane.
Asseco Poland nie zdecydowało się na złożenie oferty. Kolejna to wartość dwóch złożonych ofert. Najtańszą za 154,3 mln zł brutto złożyło konsorcjum A2 Customer Care (A2CC) i giełdowego Atende. Drugą złożyło konsorcjum Accenture i IT Utill, które wycenił prace ponad trzykrotnie drożej - na 517,7 mln zł.
PGE prowadzi procedurę badania oferty A2CC na okoliczność tzw. rażąco niskiej ceny. Złożone zostało także zawiadomienie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który wszczął w sprawie przetargu w PGE postępowanie wyjaśniające, stanowiące wstępny etap kontroli doraźnej.
Została podjęta także próba zainteresowania postępowaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wpłynęło do nas pismo w sprawie tego przetargu i trwa jego analiza. Nie oznacza to automatycznie wszczęcia postępowania, jednak przyjrzymy się sprawie – informuje Puls biuro prasowe urzędu.