Najważniejsze
|
Newsy
|
Recenzje
21 listopada 2024
Według ostatniego raportu Strategy Analytics, w 2005 r. producenci sprzedali już 566 mln telefonów komórkowych. Firma przewiduje, że w całym roku uda się w sumie sprzedać 800 mln sztuk aparatów. W III kw. zanotowano rekordową sprzedaż 209 mln sztuk, co oznacza wzrost o 25% w porównaniu rok do roku. Średnia cena sprzedaży telefonu (Average Selling Price) spadła przez rok o 11%. Motorola osiągnęła w III kw. największy udział w rynku od 1999 r. Podobnie Sony Ericsson zanotował bardzo dobry kwartał i posiadł prawie 7% rynku, co jest najlepszym wynikiem od czasów powstania tej firmy w 2001 r.
Globalna sprzedaż telefonów komórkowych: Top 5 in Q3 2005
Sprzedaż (miliony) | Q3 2004 | Q3 2005 |
Nokia | 51.4 | 66.6 |
Motorola | 23.3 | 38.7 |
Samsung | 22.7 | 26.8 |
LG | 11.8 | 15.5 |
Sony Ericsson | 10.7 | 13.8 |
Inni | 47.6 | 47.6 |
Suma | 167.5 | 209.0 |
Udział w rynku | Q3 2004 | Q3 2005 |
Nokia | 30.7% | 31.9% |
Motorola | 13.9% | 18.5% |
Samsung | 13.6% | 12.8% |
LG | 7.0% | 7.4% |
Sony Ericsson | 6.4% | 6.6% |
Inni | 28.4% | 22.8% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Średnia cena sprzedaży ( US$ ) | 163 | 146 |