Rok 2002 w rozpoczął się zmianami personalnymi w Motoroli. Funkcje dyrektora generalnego Motorola Polska objął Wojciech Frey. Nastąpiła również reorganizacja Działu Telefonii Komórkowej Motoroli w Europie. W nowych strukturach, w ścisłym kierownictwie europejskim znalazł się Paweł Brukszo. Objął funkcję dyrektora ds. sprzedaży Działu Telefonii Komórkowej Motoroli w regionie Europy Środkowej i na Bałkanach, włączając tereny byłej Jugosławii tj. Słowenię, Chorwację, Bośnię/Hercegowinę, Federacyjną Republikę Jugosławii, Czarnogórę, Macedonię; oraz Albanię. Natomiast polski rynek awansował w strukturach Motoroli do rangi oddzielnego regionu, podlegającego bezpośrednio zwierzchnictwu europejskiemu. W uznaniu osiągnięć w strategii sprzedaży, kontynuację pracy w nowej strukturze powierzono dotychczasowemu dyrektorowi ds. sprzedaży i marketingu Działu Telefonii Komórkowej Motoroli w Polsce, Grzegorzowi Podgórskiemu.
Motorola zakończyła rok 2002 z bardzo dobrym wynikiem sprzedaży telefonów komórkowych. Sprawdziła się, przyjęta na podstawie przeprowadzonych badań marketingowych nowa strategia, uwzględniająca opinie potencjalnych użytkowników, dla których głównym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie telefonu okazały się wygoda użytkowania oraz prestiż związany z posiadaniem atrakcyjnego modelu. Telefony z serii V, początkowo skierowane do elitarnego odbiorcy, spełniły te oczekiwania. Ich promocja i dostosowanie oferty do potrzeb rynku zaowocowały zwiększeniem popytu. Dobrze sprzedawały się modele V50,V51,V66 . Rynek zdobył również nowy, zaawansowany technologicznie model - V60.
Dla ludzi ceniących nowatorstwo zaoferowano niezwykle oryginalny pod względem stylistyki, awangardowy telefon V70 z klapka, obracającą się wokół osi oraz elektroluminescencyjnie podświetlaną klawiaturą. Wprowadzaniu tego modelu towarzyszyła kampania reklamowa "Moto...Kod", mająca na celu m.in. budowanie świadomości marki Motorola jako producenta ekskluzywnych, innowacyjnych pod względem wzornictwa, technologii i funkcjonalności telefonów.
Motorola odmłodziła również wizerunek firmy, wzmocniła postrzeganie marki przez ludzi młodych, kierując do nich liczne akcje promocyjne np. telefonu T191. Telefon ten, a także modele T192 i T190 w ofercie pre-paid Motoroli, dostępne w bardzo przystępnej cenie, cieszyły się dużym zainteresowaniem.
W listopadzie na polskim rynku pojawił się pierwszy telefon Motoroli z kolorowym wyświetlaczem, funkcją wysyłania i odbierania EMS-ów oraz aplikacją Java - Motorola T720. Na początku roku 2003 r. spodziewany jest kolejny model T720i - pierwsza Motorola wyposażona w obsługę wiadomości multimedialnych i dołączaną kamerę wideo. Telefon ma być konkurencyjny cenowo w porównaniu z najtańszymi modelami wyposażonymi w obsługę standardu MMS. Na początku roku 2003, zarówno w ofercie pre-paid, jak i post-paid, planowana jest sprzedaż nowych telefonów z serii C330 - małych, prostych aparatów dla szerokiego grona nabywców.
Po przeprowadzeniu udanych transmisji głosu, obrazu i danych w systemie UMTS, Motorola jako pierwsza rozpoczęła seryjną produkcję komercyjnego wielosystemowego telefonu 3G - Motorola A830. Motorola na świecie dostarczyła także w bieżącym roku trzydziestotysięczną stację bazową SC™ dla systemów CDMA do obsługi telefonii zarówno drugiej (2G), jak i trzeciej (3G CDMA) generacji. W Polsce firma kontynuuje współpracę na dostawę sprzętu do szybkiej transmisji danych w technologii CDMA1x dla firmy Polpager.
Motorola jest światowym liderem w dziedzinie łączności szerokopasmowej. Również w Polsce od ponad dwóch lat Motorola umacnia swoją wiodącą pozycję jako dostawca modemów umożliwiających dostęp do Internetu oraz osprzętu dla sieci telewizji kablowych. W 2002 r. firma dostarczyła na rynek polski kilkadziesiąt tysięcy modemów kablowych.
Motorola posiada ponad siedemdziesięcioletnie doświadczenie w łączności radiowej. W Polsce Motorola dostarcza systemy i serwis dla służb publicznych i prywatnych sieci radiokomunikacji ruchomej do przesyłania głosu i danych oraz najwyższej klasy przenośne i przewoźne radiotelefony działające w sieciach konwencjonalnych i trankingowych.
W 2002 r. Motorola przekazała do eksploatacji najnowocześniejszy w Europie System Wspomagania Dowodzenia (SWD) dla Komendy Stołecznej Policji w Warszawie. Jednym z głównych elementów SWD jest system cyfrowej łączności radiowej TETRA.
Systemy TETRA Motoroli zostały również zainstalowane we wszystkich pozostałych SWD dla policji w Łodzi, Szczecinie i Krakowie.
Dla prywatnego odbiorcy pojawił się po raz pierwszy na rynku ciekawy pod względem wzornictwa i funkcjonalnym model radiotelefonu Motorola T6222. Pracuje on w paśmie częstotliwości specjalnie dedykowanym dla urządzeń typu PMR446, których użytkowanie od niedawna nie wymaga rejestracji. T6222 szczególnie polecany jest osobom aktywnie spędzającym czas, do łączności w terenie z rodziną i ze znajomymi - zapewnia zasięg do 3km.
Półprzewodniki i inteligentna elektronika Motoroli jest obecna na rynku motoryzacyjnym, komunikacji bezprzewodowej i konsumenckim (od zmywarki i kuchenki mikrofalowej po konsole do gier). Na przykład moduły spod znaku Motorola DigitalDNA zapewniają sterowanie dla ponad 80% urządzeń elektronicznych w samochodzie Volvo S80.
Wybitnymi osiągnięciami może poszczycić się Krakowskie Centrum Oprogramowania Motoroli. Jako pierwsza instytucja w Polsce osiągnęła najwyższy poziom jakości oprogramowania Level 5 określany przez Software Engineering Institute (SEI). Na całym świecie jest jedynie kilkadziesiąt organizacji, które zostały ocenione na tym poziomie. Wyniki Ośrodka Motoroli z Krakowa świadczą o znakomitym poziomie umiejętności i zaangażowaniu polskich inżynierów w tworzenie i integrację oprogramowania dla najnowszych produktów Motoroli na całym świecie.
Krakowski Ośrodek Motoroli, od lat współpracujący z polskimi uczelniami i szkołami średnimi, kontynuował w bieżącym roku własny pionierski projekt edukacyjny "Diversity" mający na celu zainteresowanie młodzieży, a szczególnie dziewcząt, pracą inżyniera oprogramowania. Projekt ma posłużyć przełamaniu stereotypu myślenia o zawodzie informatyka, który może być atrakcyjny nie tylko dla chłopców. "Mieszane" zespoły uczniów z krakowskich szkół licealnych opracowywały w ramach projektu stronę internetową o dowolnej tematyce edukacyjnej z zakresu szkoły średniej. Przygotowanie projektów poprzedzone było warsztatami, wykładami, ćwiczeniami, prowadzonymi przez specjalistów Motoroli. Widząc olbrzymie zaangażowanie młodzieży uczestniczącej w konkursie, wysoko oceniając poziom prezentowanych prac konkursowych, a także mając na uwadze ogromne zainteresowanie całego krakowskiego środowiska licealistów projektem Diversity, Motorola zdecydowała się rozszerzyć edycje 2002/2003 na całą Polskę. Do realizacji tego projektu dedykowano specjalną stronę internetową http://diversity.onet.pl.