2 miliony Klientów Telekomunikacji Polskiej z województw dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego, od 22 września może załatwić większość spraw związanych z korzystaniem z usług TP przez telefon - za pośrednictwem bezpłatnej Błękitnej Linii TP. Doradcy będą dostępni pod numerem 9393 przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
To początek wdrażania Błękitnej Linii TP w całym kraju. Od listopada będą z niej korzystać wszyscy Klienci Firmy.
Błękitna Linia TP to jeden z elementów wdrażanego przez TELEKOMUNIKACJĘ POLSKĄ w całym kraju systemu zarządzania relacji z Klientami (CRM) i jest jednym z największych tego typu przedsięwzięć w Europie. Obejmie blisko 11 milionów Klientów TP. Jego uruchomienie poprzedziła głęboka reorganizacja struktur Firmy.
Jakość obsługi Klientów należała dotychczas do najsłabszych stron TP. Ta sytuacja wymagała całkowitej zmiany funkcjonującego systemu i skoncentrowania się na Klientach i ich potrzebach, zapewnieniu kompetentnej i sprawnej obsługi.
Błękitna Linia TP to odejście od obsługi w placówkach TP na rzecz wygodniejszego i szybszego kontaktu telefonicznego. Głównym celem wprowadzenia CRM jest podniesienie standardu obsługi Klientów i ułatwienie im kontaktu z Firmą.
Ponad 80 proc. wszystkich spraw można załatwić dzwoniąc na Błękitną Linię TP:
sprawdzić wysokość rachunku,
uzyskać informacje na temat produktów i usług TP,
dowiedzieć się o aktualnych promocjach,
zamówić usługi, które nie wymagają odrębnej pisemnej umowy,
zgłosić awarię telefonu, a przy okazji wyjaśnić jakie są jej przyczyny,
złożyć reklamację.
Pozostałe sprawy, w tym takie, które wymagają osobistego podpisania dokumentów, można załatwić w Telepunktach. Oferują one usługi i produkty Grupy TP w dziedzinie telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz Internetu. Są zlokalizowane w miejscach, które odwiedza dużo osób - np. w centrach handlowych, przy głównych ulicach miast.
Obecnie działa 110 takich placówek, do końca roku 2003 roku będzie ich około 270. Do końca roku powstaną również 24 Punkty Obsługi Klientów, zlokalizowane w dużych miastach na terenie całego kraju. Będą się tam mogli zgłaszać Klienci, którzy wolą załatwiać swoje sprawy osobiście, a nie telefonicznie.