Te dwie marki rządzą na rynku odnowionych smartfonów

Newsy
Opinie: 0
Rynek odnowionych smartfonów może nie kwitnie, ale przynajmniej rośnie

Według danych Counterpoint Research, sprzedaż odnowionych iPhone'ów Apple wzrosła o 16% w zeszłym roku w porównaniu do 2021 r. Sprzedaż odnowionych smartfonów na całym świecie wzrosła o 5%, ale wzrost ten byłby większy, gdyby nie 17% spadek sprzedaży odnowionych smartfonów w Chinach. W 2022 r. Apple zdobył 49% światowego rynku odnowionych smartfonów, a udział Samsunga spadł z 28% w 2021 r. do 26% w 2022 r. Niewielkie procentowe przesunięcie konsumentów Androida na iOS wpłynęło na sprzedaż odnowionych urządzeń Samsung, a ten trend prawdopodobnie utrzyma się w 2023 roku.

Liderem segmentu smartfonów odnowionych były Indie, które odnotowały 19% wzrost w skali roku, tuż za nimi uplasowały się kraje regionu LATAM ze wzrostem o 18% w skali roku. Segment ten rośnie m.in. dlatego, że rośnie poziom zaufania do odnowionych smartfonów.

Globalne rynki renowacji przechodzą przemiany. Podaż pozostaje ograniczona, ponieważ konsumenci dłużej trzymają swoje smartfony. Jednocześnie rośnie popyt na 5G, zwłaszcza na dojrzałych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, Europa i Japonia. W 2022 r. 5G stanowiło 13% globalnej sprzedaży odnowionych. Potencjał biznesowy handlu odnowionymi smartfonami pozostaje wysoki, ale ograniczona podaż ma wpływ na większość rynków wschodzących, takich jak LATAM, Azja Południowo-Wschodnia, Indie i Afryka. Import z dojrzałych rynków, takich jak Stany Zjednoczone, Europa i Japonia, zmniejszył się, ponieważ muszą one zaspokajać własne zapotrzebowanie.

Wiele zmian na rynkach wtórnych w 2022 roku przełoży się na rok 2023. Udział smartfonów 5G znacznie wzrośnie, a smartfony 4G mogą tracić na wartości w szybszym tempie w 2023 roku.

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: