IDC podało wybrane dane z raportu Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, który informuje o globalnej sprzedaży urządzeń typu wearables. Liderem tego rynku pozostaje Fitbit, ale Apple zajmuje już II miejsce ze sprzedażą swojego zegarka Apple Watch na poziomie 3.6 mln sztuk w II kw. 2015 r. Całkowita sprzedaż zegarków i opasek na świecie w II kw. wyniosła 18.1 mln sztuk (223.2% więcej niż rok wcześniej). W II kw. 2014 r. sprzedano tylko 5.6 mln sztuk tego typu urządzeń. IDC twierdzi, że Samsung przez cały II kwartał sprzedał tylko 600 tys. sztuk swoich smartwatchy i zajmuje 5 pozycję na globalnym rynku wearables . Za Samsungiem jest Huawei i Jawbone. Koreański producent liczy na zwiększone zainteresowanie swoim Gear S2, który po raz pierwszy zostanie pokazany w Berlinie na targach IFA.
Top Five Wearables Vendors, Shipments, Market Share and Year-Over-Year Growth, Q2 2015 (Units in Millions)
Vendor | 2Q15 Shipment Volume | 2Q15 Market Share | 2Q14 Shipment Volume | 2Q14 Market Share | 2Q15/2Q14 Growth |
1. Fitbit | 4.4 | 24.3% | 1.7 | 30.4% | 158.8% |
2. Apple | 3.6 | 19.9% | 0 | 0.0% | % |
3. Xiaomi | 3.1 | 17.1% | 0 | 0.0% | % |
4. Garmin | 0.7 | 3.9% | 0.5 | 8.9% | 40.0% |
5. Samsung | 0.6 | 3.3% | 0.8 | 14.3% | -25.0% |
Others | 5.7 | 31.5% | 2.6 | 46.4% | 119.2% |
Total | 18.1 | 100.0% | 5.6 | 100.0% | 223.2% |