Rzecznik PLAY ponownie o przenoszeniu numerów z Plusa do PLAY

Newsy
Żródło: PLAY
Opinie: 34

Rzecznik PLAY, Marcin Gruszka, kolejny opisał problemy z przenoszeniem numerów z sieci Plus do Play. Cytat z oficjalnego bloga PLAY poniżej:

Każdego dnia dostaję mnóstwo pytań dotyczących statusu numerów przenoszonych z PLUS do PLAY. Pytają dziennikarze i co ważniejsze pytają mnie kolejni Klienci, którzy zdecydowali się przenieść numer i kompletnie nie wiedzą co się dzieje. Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale my też nie wiemy.

Zostałem oskarżony w oficjalnym komunikacie operatora PLUS GSM o manipulowanie faktami. Postanowiłem zatem publicznie zadać kilka prostych pytań. Mam nadzieję, że druga strona zechce odpowiedzieć.

Co operator PLUS ma zamiar zrobić z blisko 5000 tysiącami w niosków, złożonych zgodnie z obowiązującymi przepisami, o przeniesie numeru z PLUS do PLAY? Czy jedynie wnioski o pomoc, zgłoszone przez klientów bezpośrednio do UKE są jedynym sposobem na skuteczne przeniesienie numeru w ciągu 24 godzin?

Chciałem tu zapewnić wszystkich klientów, którzy złożyli wnioski po 6 lipca, że PLAY poinformuje w dniu dzisiejszym o zaistniałej sytuacji UKE oraz UOKiK.

Kiedy operator PLUS GSM zamierza zapoznać się z decyzją UKE z 31 lipca 2009 odrzucającą wniosek operatora PLUS o wstrzymanie zastosowania nowych bardziej korzystnych dla konsumentów przepisów dotyczących procesu przenoszenia numerów? Nasze firmy niemal ze sobą sąsiadują (kilka minut spacerem) - my odebraliśmy te decyzję już 10 dni temu. Przypomnę, że media ( m.in. dziennik Rzeczpospolita) opisywały już podobne problemy z odbiorem dokumentów przez pełnomocników prawnych w kontekście dostarczenia decyzji dotyczącej nowych stawek MTR kilka miesięcy temu. Rozumiem, że są wyjątkowo ważne przyczyny uniemożliwiające odbiór tych tak istotnych w tej sytuacji dokumentów.

Wychodząc naprzeciw publikuję link – tu można się zapoznać z decyzją, obowiązującą od 31 lipca.


Dlaczego nowy system działa bez zarzutów w relacjach PLAY – ERA, PLAY – ORANGE?

Kiedy systemy informatyczne PLUS zaczną czytać komunikaty w nowym standardzie komunikacji, który 3 sierpnia skutecznie zastąpił wymianę zaszyfrowanych plików Excel. PLAY realizując procesy przenoszenia numerów z siecią ERA i Orange stosuje je z powodzeniem już ponad tydzień.

I CHYBA NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE – JAK TO MOŻLIWE, ŻE NOWY SYSTEM DZIAŁA IDEALNIE KIEDY KLIENT PRZENOSI NUMER Z PLAY DO PLUS – W TYM PRZYPADKU MIGRACJE MOŻLIWE SĄ W CZASIE 24 GODZIN, OKREŚLONYM OBOWIĄZUJĄCYMI NOWYMI PRZEPISAMI. Po 6 lipca skorzystało z tego ok 300 klientów.

Tak naprawdę bardziej niż na odpowiedziach i tej PRowej potyczce zależy nam na realizacji woli Klientów i zakończeniu tej smutnej historii.

Pozdrawiam oczekując na raport UKE.

Opinie:

Opinie archiwalne (34):

Komentuj

Komentarze / 34

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2009-08-13 16:50
    to raczej marzenia pana Marcina... 1/3 obecnych klientow plusa nagle chce przejsc do play :D
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbig pisze: 2009-08-13 17:32
    już widze te 5 milionów - oj, chyba odlatuje już rzecznik playa :) a może takie małe kłamstewko, co to jest niby pomyłką :)
    0
  • Users Avatars Mini
    TomTom pisze: 2009-08-13 17:46
    Owszem, pomylił się wpisując "5000 tysięcy" ale chodziło mu pewnie o 5 tysięcy (lub jak kto woli 5000)... Tydzień temu jak się ta cała awantura blogowa zaczęła to pisał o 4000 wniosków, więc jest szansa, że zwiększyło się do tych 5 tys.
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbig pisze: 2009-08-13 18:18
    ciekawe, że Gruszka przyznał że ktoś odchodzi jednak z play do plusa, pewnie abonamentowi dla których ważna jest jakość
    0
  • Users Avatars Mini
    wilku pisze: 2009-08-13 18:37
    mrbig- nie popadajmy w paranoje , zreszta wytlumacz mi ta jakosc ?wytlumacz mi jakosc miedzy orange a era ? a tez ludzie migruja .
    0
  • Users Avatars Mini
    bolekbolek pisze: 2009-08-13 19:20
    Play znalazło sobie cel - wyrwac klientów z Plusa i teraz chwyta sie wszystkich metod, żeby tego dokonac. A Plus i tak ciągle jest liderem:) To świadczy o tym, że ludzie i tak wybierają jakośc i zasięg - i nie zwracają uwagi na zaczepki Playa wobec Plusa
    0
  • Users Avatars Mini
    sq pisze: 2009-08-13 19:32
    jak by nie patrzec play sobie naprawde pogrywa dlaczego atakuje ciagle plusa ?? bo plus jest najsilniejszy na rynku no chyba prtzyznacie ze jednak ma najwiecej contraktowcow a tak apropos gdzie te przeniesiania skoro jeszcze ani jednego nie przyjalem a to idzie droga reczna :/ oni sa madrzy jak nie wiem co play tonie i taka jest prawda aniedlugo konczy sie im okres ochronny :D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-08-13 19:38
    @ sq - wyjasnij co masz na mysli, ze jeszcze czegos nie przyjales? Wytlumacz mi to prosze. Sadze, ze jestes marnym sklepikarzem POS u Plusa dlatego takie masz zdanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    pracownik pisze: 2009-08-13 22:26
    Panie Gruszka Plus Gsm to juz dawno nie ma wiec, swoje zale pisz nadal do Plus Gsm. Siec Plus is Ok
    0
  • Users Avatars Mini
    puszczan pisze: 2009-08-13 22:28
    Z Play do Plusa w 24 godziny mozna odwrotnie utrudniaja w Plusie jak tylko moga przenoszenie numeru. Zenada.
    0
  • Users Avatars Mini
    Garjusz pisze: 2009-08-13 23:02
    Plus - to najlepsza sieć. Nigdy nie miałem z nią problemów. Nie mam zamiaru zmieniać na inną. A skąd te "...5000 tysiącami..." :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    nobody pisze: 2009-08-13 23:09
    14 dni czekam na zarejestrowanie karty w P4. Przeszedłem z abonamentu Play na PlayFresh. Nie wiem dlaczego wymagana jest rejestracja, mimo 2 letniego stażu w P4. W punktach obsługi mówią, że po podaniu PUK i nr tel. nie ma przycisku zarejestruj. SKANDAL. Sami mówią na innych a nie mogą zrobić porządku na swoim placu.
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-08-14 01:18
    @ nobody - moze trafiles na slaba obsluge. Niestety wszedzie sie tacy znajduja. W Play (byla Era), Plusie, Orange i prawdopodobnie w Erze choc tych jeszcze nie mialem okazji sprawdzic.
    0
  • Users Avatars Mini
    karol pisze: 2009-08-14 10:32
    Witam przenioslem numer z play do plusa;p i co ze wszystkich sieci mozna dzwonic na ten numer a z play nie mozna mowia ze niema takiego numeru!! Play tez dobrze kombinuje! to ze od nich odeszlem nieznaczy ze nikt z ich sieci nie moze sie do mnie dodzwonic!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Preza pisze: 2009-08-14 10:36
    Niestety pan Gruszka prwade pisze. Moja mama chce z minusa do Ery przejsc i robia mega problemy... Powinna od wczoraj juz byc w Erze i na razie Plus ja olewa. Jak mi powiedziala takie postepowanie juz ja wogole do Plusa zniechecilo.
    0
  • Users Avatars Mini
    AM pisze: 2009-08-14 14:56
    nobody i karol, przecież Gruszka sam przyznał, że to tylko PRowa zabawa :) Play sam ma kłopoty i utrudnia jak może przeniesienie, ale tradycyjnie szuka winnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    goral-1 pisze: 2009-08-14 16:35
    Ja pierdziu pikna liczba uzbierala sie 5000 wniosków.
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbig pisze: 2009-08-14 18:47
    no faktycznie Gruszka, jakby było u was mniej PRu a więcej roboty, to może i dane klientów playe nie byłyby znajdowane by na śmietniku :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rdir pisze: 2009-08-14 21:58
    mrbig czy ty masz problemy ze swoja osobowscia , bardzo nakrecasz sie pisaniem o play i ich rzeczniku. nie sadzilem ze mozna sie od tego tak uzaleznic :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    rdir pisze: 2009-08-14 22:09
    Po takiej jezdzie z przenoszeniem numerow ludziska zaczna zastanwiac sie czy brac nowe numery z prefixem w nowej sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mirekb pisze: 2009-08-14 23:58
    P4 moze plusowi naskoczyc.pr dziala.o play i plusie sie mowi.cel osiagniety.mnp w plusie w granicach prawa?uke zrobi kary?nie sadze.mirekb
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-08-15 03:09
    @ AM, mrbig (moze little), Mirekb - poczytajcie sobie co Preza napisal... Takich sytuacji jest znacznie wiecej... Play nie jest w 100% winien. Watpie czy chocby w 1%. Ktos pokroju Gruszki z W3 wam maci i wy w to wierzycie... :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Mirekb pisze: 2009-08-15 17:56
    Relacje play-plus to jak zaczepki kaczynski-putin..duzy moze wiecej a maly tez zarobi swoje ale wiecej pokory.prawnie jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    przemec pisze: 2009-08-16 13:54
    a ja Wam powiem, że wszyscy chrzanicie...widać że nie macie pojęcia jak to wszystko się odbywa...piszecie, żeby pisać... zero wiedzy ale japsko trzeba w błoto wepchnać... tarcia były i będą... po zmianie przepisów jest gorzej... jest większe zamieszanie... a przyczyn jest kilka... żadnej sieci nie zależy na tym żeby oddać za szybko abonenta... angażują się tam gdzie chodzi o pozyskanie, a zlewaja tam gdzie tracą... to tak trudno zrozumieć... każda sieć ma jakieś stany zapalne, co pewien kontrakt
    0
  • Users Avatars Mini
    przemec pisze: 2009-08-16 14:00
    proces działa kiespko, bo operatorzy znów zaspali (pewnie celowo), ale nie wnikam. chcieli wywalczyc w uke dłuższy okres wdrożenia przepisów... nie udało sie i teraz są problemy, bo procedury są niedostosowane... zamiast pisania głupot poczekajcie na kontrole UKE. opy maja możliwość egzekucji wykonalnosci MNP wieć poczekajmy na interwecje. jak operator twierdzi ze ma z inna siecia problem, to wie gdzie ma sie zglosic... jak jest inaczej to robi tylko medialny dym i trzeba to olac
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2009-08-16 17:08
    *mrbig - ale Ty głupoty wypiujesz. A jaka wina Playa ,że subdealer został okradziony z dokumentów. W każdej organizacji może sie wydarzyć sytuacja że subdealer nie dotrzyma procedur... albo że ktoś dokumenty okradnie. Pewnie pracujesz dla Plusa - i już sie Wam kończą argumenty. Może poczekajmy na wyjasnienia prokuratury dotyczace tego tematu.
    0
  • Users Avatars Mini
    uzer pisze: 2009-08-16 21:45
    nowy system działa bez zarzutów w relacjach PLAY – ERA, PLAY – ORANGE - przynajmniej tutaj spokojnie udaje sie przenosic numer pomiedzy operatorami.
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2009-08-16 22:13
    @ uzer - z Orange nie jest tak cudownie ale jest dobrze jesli chodzi o te relacje.
    0
  • Users Avatars Mini
    mn pisze: 2009-08-18 00:50
    nowy rzecznik uke, już coś baknął, że ŻADNA sieć nie jest przygotowana na przenoszenie numerów w jeden dzień, więc wcale to tak koloro nie wygląda, jak to play przedstawia :(
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbig pisze: 2009-08-18 14:08
    rdir - nie nakręcam się, tylko Gruszka ma brzydki zwyczaj zwalania, że cały świat dookoła jest be, a play cacy i zawsze u nich wszystko jest ok - otóż nie zawsze i mógłby kiedyś to przyznać. ja - poczekajmy jasne, tylko że działania bierze odpowiedzialność organizacja, która je zleca, a teraz to wychodzi, że winny jest znalazca własnych danych na śmietniku, a nie Play dla którego były one zbierane i przetwarzane
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2009-08-19 13:44
    Ja przenoszę nr od 4 sierpnia - byłem tyle razy w salonie Plusa i Play, że szkoda gadać i dalej mam numer nieprzeniesiony, a jedyną radą pracownika Plusa było podanie numeru do BOK-u, jak po raz kolejny zjawiłem się z pytaniem, czemu nie mają moich papierów jeszcze "zaksięgowanych". Chyba byłem dla nich za miły i grzeczny, żeby ktoś się przejął. Złożyłem skargę do BOK i UKE i nie mam zamiaru popuścić - jak tylko będą wyniki kontroli zażądam odszkodowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2009-08-19 18:59
    No, to się wyjaśniło - Plus "w końcu" odrzucił mój wniosek o przeniesienie. Ze względu na błędne dane - chodzi o pesel - Play go wymagał we wniosku, natomiast w salonie Plusa podczas elektronicznej rejestracji karty nie było nawet takiej rubryki więc się im nie zgadza. W systemie nie mieli możliwości dodania (brak rubryki w w punkcie Plusa) i po sprawie. Byłem w salonie firmowym gdzie ręcznie wypełniali nowy formularz i wysłali faksem - mają tydzień na zaktualizowanie danych i dopiero wtedy
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2009-08-19 19:01
    mogę znów składać wniosek - baaardzo mnie to bawi, naprawdę baaaardzo. Ciekawe ile osób to spotkało/spotka - żeby się nie zdziwiły. W dodatku usłyszałem kolejne "prawdziwe historię" - BOK i punkt Plusa utrzymują, że NIE MA przenoszenia numeru w 24h, dodatkowo mówią, że ŻADNA sieć tego nie robi - nawet pomimo przytaczania słów obu rzeczników przeze mnie, dalej pozostawały te osoby niewzruszone. I jeszcze Pani w BOK stwierdziła, że muszę doładować kartę bo inaczej odrzucą wniosek - i tu z
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2009-08-19 19:01
    nowu na nic cytowanie UKE do którego wysłałem maila w tej sprawie, że wystarczą połączenia przychodzące aktywne, żeby przenieść numer. Ugiąłem się i po raz drugi doładowałem konto (po dwóch minutach przyszła wiadomość, że wniosek odrzucono - ironia losu) na tydzień (pierwszy 4 sierpnia, w dniu składania wniosku), a w związku z aktualizacją danych będę to musiał zrobić jeszcze co najmniej raz, za tydzień, żeby Plus znów nie tworzył problemów. Ktoś jeszcze chętny do sądu?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: