Grupa Polsat Plus opublikowała swoje wyniki za I kw. 2025 r. Przychody ze sprzedaży urosły o 3.7% do 3.53 mld zł.
Skorygowana EBITDA urosła o 4.8% do 809 mln zł.
Zysk netto spadł o 53% do 87 mln zł.
Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych urosły o 28 mln zł (+1,6% r/r).
Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w I kw. br. o 4,2% r/r do 77,7 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,6% do 6,8%.
Zasięg sieci 5G Plusa wzrósł do 26 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 GB – do blisko 17 mln mieszkańców kraju.
Do blisko 11 mln gospodarstw domowych został zwiększony zasięg szybkiego Internetu domowego Grupy oferowanego przez Plusa i Netię w oparciu o sieć własną i dostęp hurtowy.
Grupa wykorzystując środki ze sprzedaży pakietu akcji Asseco Poland przedpłaciła częściowo kredyt w wysokości 681 mln zł.
Baza klientów multiplay zwiększyła się o prawie 60 tys. do poziomu 2,53 mln.
Grupa Polsat Plus posiada 68 tys. klientów B2B, a średni przychód od tych klientów wzrósł w I kw. br. o 1,2% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Zwiększył się koszt wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (+5,5% r/r), w wyniku presji inflacyjnej na płace.
Zadłużenie Grupy wynosi aktualnie 14.358 mld zł.
Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku Plus dla klientów B2C świadczył 13.289 tys. usług kontraktowych (RGU), czyli o 212 tys. (+1,6%) więcej niż przed rokiem. Motorem wzrostu była wysoka sprzedaż usług telefonii mobilnej (+210 tys., +3,3% r/r) oraz usług dostępu do Internetu (+145 tys., +7,3% r/r), w szczególności usług dostępu do Internetu w technologiach stacjonarnych. Jednocześnie utrzymuje się trend spadkowy na bazie usług płatnej telewizji, która spadła o 143 tys. (-3,0%) r/r, do poziomu 4.661 tys. RGU na koniec pierwszego kwartału 2025 roku. Głównym powodem spadku pozostaje mniejsza liczba świadczonych usług telewizji satelitarnej, co jest częściowo kompensowane rosnącą liczbą usług telewizyjnych świadczonych w technologii internetowej (IPTV/OTT).
Liczba świadczonych aktywnych usług przedpłaconych spadła o 194 tys. (-7,4% r/r) i wyniosła 2.430 tys. na dzień 31 marca 2025 roku. Głównym powodem spadku bazy usług przedpłaconych w analizowanym okresie była niższa o 179 tys. (-7,2% r/r) liczba świadczonych przedpłaconych RGU telefonii mobilnej, wynosząca na koniec pierwszego kwartału 2025 roku 2.297 tys. usług. Liczba przedpłaconych usług dostępu do szerokopasmowego mobilnego Internetu utrzymała się na niezmienionym poziomie r/r i wyniosła 25 tys.