Samsung Electronics Polska w związku z intensywnym rozwojem na polskim rynku tworzy nowy Dział Marketingu. Na jego czele stanął Tomasz Piotrowski, który 1 lipca br. objął stanowisko Head of Marketing. W nowym dziale docelowo powstanie sześć strategicznych komórek, w których pracować będzie około 30 specjalistów.
W nowym dziale Marketingu powstanie sześć komórek organizacyjnych. Dwie z nich - IT/TEL Brand Communication oraz CE Brand Communication odpowiadają za tworzenie strategii i realizację komunikacji marketingowej dla produktów z grupy IT i Telecom oraz elektroniki konsumenckiej: RTV i AGD i FOTO (do szefów tych działów raportuje także macierzowo dział online zajmujący się działaniami brandowymi i komunikacją marki Samsung w Internecie). Trzecia komórka - Media Management odpowiada za relacje z domem mediowym i właścicielami mediów, a przede wszystkim za tworzenie strategii mediowej dla wszystkich grup produktowych oraz maksymalizację efektywności wydatków mediowych Samsung Electronics w Polsce. Kolejnym strategicznym ogniwem nowego działu jest PR & CSR, którego pracownicy odpowiadają za szeroko pojętą współpracę z dziennikarzami, politykę odpowiedzialnego biznesu oraz sponsoring firmy Samsung.
Piątą komórką wzmocnionego działu jest Channel Marketing, której pracownicy zadbają o odpowiednią promocję i ekspozycję produktów firmy w sklepach. W ramach tej grupy zostały też skonsolidowane działania wszystkich promotorów. Szósta, kluczowa składowa działu to Marketing Intelligence, którego zadaniem będzie dostarczanie wiedzy o rynku i konsumentach. Obecnie trwa rekrutacja do tej komórki.
Zmiany w dziale marketingu są wynikiem dostosowania struktury firmy do jej obecnej pozycji rynkowej.
Zmiany w strukturze mają na celu wzmocnienie trzech obszarów biznesowych: umocnienie pozycji biznesowej firmy, wzmocnienie marki Samsung na polskim rynku oraz wzrost kompetencji zespołu. Firma wierzy, że dzięki zmianom osiągnięta zostanie spójność i synergia działań marketingowych wynikająca z konsolidacji oraz skali działania, lepsza koncentracja na aktywnościach sprzedażowych wszystkich dywizji produktowych, jak również synergia portfolia produktów. Bardziej sprawne stanie się też centralne zarządzanie grupą agencji i podwykonawców marketingowych.
Nowa struktura działu Marketingu pozwoli również wzmocnić markę Samsung, a przede wszystkim zbudować emocjonalną relację między konsumentem a marką. Zmiany oznaczają także spójną i jasną komunikację wszystkich działów produktowych i aktywności sponsorskich oraz pozwolą bardziej efektywnie budować świadomość istnienia oraz funkcjonalności wszystkich produktów firmy obecnych na polskim rynku.
Kluczowe osoby Działu Marketingu Samsung Electronics Polska:
Tomasz Piotrowski
Head of Marketing
Blanka Fijołek
PR & CSR Manager
Berenika Dumas
IT/ Telecom Marketing Manager
Michał Grzeliński
CE Marketing Manager
Marzena Zielińska
Media Manager
Rafał Wojdala
Channel Marketing Manager