Service Availability Forum opracuje otwarte standardy zmierzające do zapewnienia niezawodności usług i aplikacji stosowanych w światowej sieci komunikacyjnej.
Aztec Engineering, Compaq, F5 Networks, Force Computers, Fujitsu Siemens, GoAhead Software, Hewlett-Packard Company, IBM, Intel Corporation, MontaVista Software, Motorola, Nokia, RadiSys, Siemens, Solid, SteelEye Technology, Stonesoft, TimesTen Performance Software, Vertel Corporation i Wind River zawiązały branżową koalicję na rzecz ulepszenia usług i aplikacji, stosowanych w obecnej przeciążonej światowej sieci komunikacyjnej.
Głównym celem Service Availability Forum jest zapewnienie niezawodności usług oraz aplikacji softwarowych. Ostatnio zainicjowane projekty skupiały się głównie na zagadnieniach szybkości w rozwijających się systemach komunikacji sieciowej. Service Availability Forum stworzy natomiast otwarte standardy, które staną się podstawą do świadczenia nieprzerwanych usług w sieciach stacjonarnych i bezprzewodowych.
"W chwili gdy Internet, m-communications oraz m-commerce stały się niezbędne dla ich odbiorców, a przede wszystkim dla sektora biznesu, przerwy w dostawie usług są nieakceptowalne", powiedział Michael O'Brain, przewodniczący Service Availability Forum. "Dzisiaj takie przerwy są przejawem niezdolności infrastruktury do szybkiego usuwania zaistniałych problemów. Całościowa adaptacja otwartych standardów w tym zakresie jest najlepszym, najszybszym i finansowo korzystnym rozwiązaniem".
Service Availability Forum chce opracować standardy, które sprawią, że usługi komunikacyjne, przesyłania danych i transakcje świadczone w pakietowych sieciach komunikacyjnych, będą tak niezawodne jak usługi świadczone za pośrednictwem komutowanych sieci telefonicznych. Istnieją dwie główne przesłanki opracowania otwartych standardów przez Service Availability Forum. Pierwszą jest eliminacja problemów z dostawą usług takich jak utrata połączenia, spóźniona poczta głosowa oraz zbyt wolna transmisja danych. Drugim założeniem jest redukcja kosztów, jak i szybszy rozwój projektowania i wytwarzania komponentów i usług w sieci komunikacyjnej.
Service Availability Model
Aby szybciej, taniej i w sposób niezawodny świadczyć usługi komunikacyjne, sektory telekomunikacyjny i komputerowy muszą zaadoptować światowe otwarte standardy, które łączą cechę dużej dostępności i są w stanie sprostać wymaganiom odbiorcy. Odpowiedzią jest Service Availability Model, którego zaadaptowanie pomoże zagwarantować nieprzerwaną dostawę usług bez względu na zawodność jakiejkolwiek części systemu.
Tradycyjnie duża dostępność powodowała, że kiedy pojedynczy element w obrębie systemu uległ awarii, system oraz jego usługi pozostawały aktywne poprzez zainicjowanie automatycznego przełączenia na zapasowe komponenty redundancyjne, co powoduje utrzymanie 99,999% wymogów niezawodności. Service Availability jest krokiem naprzód. Rozwiązania zastosowane w likwidowaniu trudności chronią stan danych i aplikacji klienta podczas automatycznego przełączenia umożliwiającego kontynuację usługi/serwisu aż do końcowego odbiorcy. Cechy wyróżniające Service Availability to przede wszystkim usługi na życzenie - gotowy system, możliwość korzystania z usług, ma na celu zaspokojenie i poszerzenie oczekiwań klienta. Kolejną cechą jest nieprzerwana dostawa usług - sesja i stan są zachowane i chronione przed przerwaniem.
Korzyści dla firm i końcowych użytkowników
Dla biznesu otwarte standardy specyfikacji interfejsów sprawią, że technologiczne innowacje staną się łatwiejsze, szybsze i tańsze. Rozwinięcie produktów kompilacyjnych w najbliższej przyszłości stworzy wielokanałowy ekosystem komunikacji biznesowej, który dostarczy niezawodne usługi oraz szeroki wybór ofert, dostawców usług, producentów i klientów. Service Availability Forum planuje dostarczyć swoją pierwszą specyfikację interfejsów w przeciągu roku.
"W momencie, gdy standardy zostaną zaimplementowane, klienci końcowi zauważą znaczącą poprawę niezawodności przy własnym dostępie do sieci", mówi O'Brian. "Wizją Forum jest dostarczenie usług komunikacyjnych w nowej pakietowej, wielousługowej sieci tak niezawodnej, że klienci końcowi nie będą nawet w stanie o niej myśleć - jak w przypadku wody i ognia, z których korzystają w ich domach czy też biurach."