Dział LoB, zajmujący się obsługą Siemens Group w Fujitsu Siemens Computers, dostarczył rozwiązanie o wartości €350.000 dla Information & Communication Networks Operating Group w Siemens AG. Rozwiązanie to zwiększyło przepływ danych i skróciło czas reakcji, kosztując zaledwie jedną piątą tego, co produkty konkurencji przy wydajności o sto procent wyższej (według danych Isardata / 23 marca 2002 r.). Harald Hirth, szef administratorów systemu w ICN, potwierdził ten fakt już w trakcie fazy pilotażowej.
Zamówienie obejmuje dostarczenie serwera PRIMEPOWER 650 firmy Fujitsu Siemens Computers, wyposażonego w sześć procesorów SPARC, pracującego pod kontrolą systemu operacyjnego Solaris, a także projektu inwestycji wraz z określeniem jej skali oraz koordynację współpracy z partnerem, firmą EMC2. EMC2 wniósł do projektu swoje rozwiązanie pamięci masowej, dostosowując istniejące rozwiązanie pamięci masowej Symmetrix do pracy w sieci. Faza pilotażowa rozpoczęła się w kwietniu 2002, sprzęt dostarczono w marcu 2002, system rozpoczął pracę w maju 2002.
ICN eksploatuje swój serwer telekomunikacyjny (Server Information System - SIS), w tym przypadku serwer HICOM, na nowej platformie uniksowej. Użytkownicy z 50 krajów we wszystkich strefach czasowych łączą się z aplikacją SIS każdego dnia, co w skali miesiąca daje ok. 3,5 mln połączeń. SIS gwarantuje, że wszystkie dane transakcyjne istotnych instalacji, jak również komunikaty błędów i narzędzia przywracania systemu są dostępne przez cały czas. Gdy dzwonią klienci, jest na przykład kwestią sekund ustalenie, jakim rodzajem umowy serwisowej dysponują. SIS posiada również stanowisko pomocy, oferuje zarządzanie bazą wiedzy dla wirtualnych zespołów i obsługuje ok. 3 000 użytkowników.
Początkowo aplikację SIS eksploatowano na 35 serwerach Lotus Domino z różnymi platformami systemowymi, w zależności od kraju. Jednak długie czasy operacji sieciowych pomiędzy międzynarodowymi oddziałami Siemensa powodowały, że synchronizacja zasobów danych i eksploatacja wielu różnych wersji aplikacji sprawiała wiele trudności i wymagała znaczącego wkładu pracy personelu. W sierpniu 2000 roku 35 serwerów Domino zastąpiono jednym, globalnym serwerem uniksowym, dostarczonym przez firmę konkurencyjną.
Ze względu na bardzo wysokie obciążenie serwera, na początku roku rozpoczęła się dyskusja na temat jego modernizacji. W efekcie, serwer PRIMEPOWER 650 Fujitsu Siemens Computers okazał się lepszy od rozwiązania oferowanego przez poprzedniego dostawcę, gdyż jego czas reakcji był o połowę krótszy.
Podsumowując pierwsze doświadczenia z nowym systemem Siegfried Büchner, Data Center Manager w ICN, powiedział: „Eksploatowaliśmy SIS na nowym PRIMEPOWER od początku kwietnia 2002 roku. Wydajność naszych aplikacji wzrosła w porównaniu ze starym systemem od pięciu do dziesięciu razy. Mimo rozrostu aplikacji i ich migracji w Sieci, jest to doskonały wynik, nie do uzyskania za pomocą czegokolwiek, co mieliśmy wcześniej. Użytkownicy systemów, od Australii przez Singapur do Meksyku, są zafascynowani nowym systemem, również i dlatego, że od momentu uruchomienia działa on bez żadnych przerw czy innych komplikacji.”
Branża telekomunikacyjna również w Polsce stanowi strategiczny sektor dla Fujitsu Siemens Computers. Dlatego w przyszłości nad podobnymi rozwiązaniami polski oddział firmy będzie pracować wspólnie z partnerami.