Test Siemens M50

Recenzje
Opinie: 109

Do testów trafił najnowszy produkt firmy Siemens, który jest już sprzedawany w jednej z polskich sieci. Model M50, bo o nim mowa, ma swojego brata bliźniaka MT 50, który już od dawna jest sprzedawany w sieciach kapitałowo związanych z globalnym operatorem T-Mobile, a więc także w polskiej Erze. Jego młodszy brat, Siemens M50 doczekał się jednak bardziej uroczystej premiery, która odbyła się na jednym z warszawskich basenów. Nowy Siemens chyba bardzo lubi wodę, ponieważ również na innych warszawskich basenach prowadzona jest jego kampania reklamowa. Nie znaczy to jednak, że telefon ten jest wodoodporny. Raczej może to świadczyć o tym, że jest skierowany przede wszystkim do młodych, aktywnych odbiorców, uprawiających sport. Świadczy o tym nawet prosta animacja przy wpisywaniu kodu PIN - widzimy wówczas małego windserfingowca zmagającego się ze swoim żaglem.

Wygląd zewnętrzny

Siemensa M50 otrzymujemy w częściach. Obudowa, korpus, bateria stanowią oddzielne części, które należy złożyć w całość. Może to mniej zaawansowanych technicznie klientów przestraszyć. Plastykowa obudowa jest delikatna, należy się obawiać, że jej wystające części mogą zostać wyłamane przy częstym składaniu i rozkładaniu telefonu. Telefon po przyciśnięciu obudowy lekko skrzypi.
Aparat wielkością przypomina dawne Siemensy - mierzy 109 x 46 x 23 mm i waży 97 g. Jego waga mogłaby być nieco mniejsza. Względy wizualne sprawiły, że obudowa przykrywa część ekranu (jego rogi), co zmniejsza dodatkowo jego powierzchnię. Ekran ma dużą rozdzielczość 101 x 64 pikseli i doskonałe niebieskie podświetlenie. Na wyświetlaczu mieści się nawet bardzo duże logo, w naszym przypadku Plus GSM, które wgrywane jest już przez producenta telefonu.

Gorsze, pomarańczowe podświetlenie ma natomiast klawiatura. To niestety coraz częstsza przypadłość niektórych marek - boki klawiatury są nieczytelne przy słabym podświetleniu (natomiast w pełnej ciemności wszystko wraca do normy). Wygoda korzystania z klawiatury jest natomiast bardzo dobra, z wyłączeniem czterech klawiszy znajdujących się pod ekranem. Są one za małe, i umieszczone zbyt blisko siebie. Reszta klawiszy działa znakomicie: "wyraźnie" i szybko. Klawisze "*" i "#" mają dodatkowe funkcje: odpowiednio "*" włącza tryb milczy, a "#" uruchamia blokadę klawiatury.
Telefon jest bardzo ładny, szczególnie, gdy włączone jest niebieskie podświetlenie ekranu.

Menu

Spis funkcji Siemensa M50 to standardowe rozwiązanie znane od wielu lat z innych modeli tego producenta. Menu składa się z następujących pozycji:

  • Wiadomości

  • Hist. połączeń

  • Kontakt

  • Rozrywka

  • Profile

  • Dźwięki

  • Przeniesienie

  • Ustawienia

  • Moje menu

  • Pomoc

Książka telefoniczna

Jak widać w głównym menu brakuje książki telefonicznej, do której dostęp zapewnia specjalny klawisz skrótu. Książka w telefonie zawiera jedynie 50 wpisów. Każdy z nich może zawierać dodatkowo obrazek, który się wyświetli, gdy dana osoba do nas zadzwoni. W tej małej książce możemy zapisać tylko jeden numer przy każdym nazwisku. Siemens M50 nie pozwala na zapisanie dodatkowego numeru stacjonarnego, faksu czy adresu poczty elektronicznej. Wpisy możemy natomiast dzielić na grupy, co ułatwi nam później wysyłanie wiadomości tekstowych do wielu osób jednocześnie. Grupę można dowolnie nazwać i przypisać jej odpowiedni obrazek. Wiadomość SMS można wysłać bezpośrednio z książki adresowej.



Wiadomości

Siemens dopiero w tym miesiącu zaplanował premierę telefonu z obsługą MMS-ów. M50 obsługuje więc tylko długie SMS-y (do 760 znaków) oraz niepopularny standard EMS, pozwalający na przesyłanie bardzo prostych grafik oraz dźwięków.

Długie SMS-y są wysyłane są jako kilka wiadomości tekstowych. Osobom wysyłającym często podobne wiadomości Siemens pozwala na zapisania gotowych schematów wiadomości. 5 z nich może dodać sam użytkownik, 9 jest zapisanych na stałe. Edycję SMS-ów wspomaga polski słownik T9, co dla wielu osób jest już wymaganą opcją w telefonie komórkowym. Czasami przy odczytywaniu nowych wiadomości SMS telefon zawiesza się na parę sekund.
W menu wiadomości mamy też pełen dostęp do opcji kanałów typu cell broadcast.

Kontakt

W menu Kontakt znajdziemy m.in. podmenu Grupy. To tutaj możemy sprawdzić ile osób należy do danej grupy, możemy im wysłać SMS-a, lub zestawić połączenie konferencyjne (opcja nie testowana).

W menu Organizer użytkownik Siemensa ma dostęp do aplikacji pozwalającej na "zarządzanie czasem". W Terminach możemy zapisać datę i godzinę 50 różnych terminów z kategorii połącz, memo lub spotkanie.

Liczba ta zadowoli na pewno mniej wymagających użytkowników. Przy dodawaniu terminu określamy też, czy jest to wydarzenie jednokrotne, czy też ma się powtarzać co określony przedział czasu. Ustalony termin możemy przesłać jako wiadomość tekstową.

W menu Budzik możemy ustawić godzinę pobudki. Zaznaczyć też można, w jakich dniach tygodnia budzik ma być aktywny. W dodatkowym menu Zegar ustalamy, o której godzinie telefon ma się automatycznie wyłączyć. To przydatna funkcja np. dla osób wyłączających telefon komórkowy na noc.

Rozrywka

Przeglądarka WAP-u w wersji 1.2.1 Siemensa to znane i często wykorzystywane rozwiązanie firmy Openwave. Zastanawiające jest to, że aplikacja internetowa dosyć długo się uruchamia.

Malutki ekran nie sprzyja częstemu surfowaniu po WAP-ie, ale możliwość ściągania poprzez GPRS (klasy 8, transfer do 57,6 kbps) aplikacji Java, dzwonków i obrazków skusi wielu młodych mobilnych internautów. M50 wspomaga też technologię WAP Push, czyli zapisuje do swojej pamięci (w katalogu odebrane) strony WAP przesyłane nam przez operatora.
W menu Rozrywka znajduje się kolejne menu Rozrywka (to trochę dziwna nomenklatura), które zawiera dwie gry wykonane w technologii Java. Dodatkową opcją w tym podmenu jest link do strony WAP niemieckiego producenta, z której teoretycznie można ściągać dodatkowe aplikacje. W telefonie pracującym w sieci Plus GSM nie udało się połączyć z polską stroną zawierającą (chyba?) dodatkowe gry lub programy. Należy więc korzystać z innych serwisów zajmujących się rozwojem tej ostatnio bardzo popularnej platformy. Według zapowiedzi polskich operatorów już za pół roku powinien zacząć się wysyp polskich płatnych i bezpłatnych serwisów oferujących nowe programy. Java ma powtórzyć sukces logo i dzwonków.
Dwie gry wgrane na stałe to Flowboarding oraz Stack Attack 2. Gry bardzo wolno się uruchamiają, co może świadczyć, że Siemens ma stosunkowo słabą moc obliczeniową lub wolną pamięć.

Flowboarding to oryginalna gra, w której możemy zamienić się w surfera, który pływa na stromej, sztucznej fali. Grze towarzyszą wibracje aparatu. Niestety w telefonie nie ma pełnej wersji tej aplikacji. Można ją teoretycznie pobrać ze stron producenta.
W Stack Attack 2 zajmujemy się bardziej prozaiczną czynnością. Pracujemy jako magazynier zapobiegając zablokowaniu naszego składu skrzynek.

Technologia Java zmieniła sposób patrzenia na to, jakie funkcje ma aparat: nowe gry, konwertery walut itd. - nawet gdy nie ma ich w standardowym oprogramowaniu telefonu, który można zakupić w salonie, to zawsze możemy połączyć się ze stroną WAP i pobrać aplikację, które są nam potrzebne.

W menu Rozrywka znaleźć można także przeglądarkę bitmap oraz menadżera melodii. Jakość rysunków oraz dźwięków znacząco odstaje od tych znanych z najnowszych terminali. Siemens nie obsługuje dźwięków polifonicznych, które powoli stają się standardem w telefonach komórkowych. Ważne jest jednak to, że użytkownik może personalizować swój terminal, co kiedyś mogli robić tylko posiadacze aparatów Nokii.

Profile

Siemens M50 obsługuje aż 8 profili, w tym profil "tryb samolot", w którym wyłączone są wszystkie alarmy w telefonie. W profilu możemy ustalać dźwięk i głośność wszystkich sygnałów dźwiękowych (nadejścia połączenia, SMS-a, dźwięk klawiatury itd.), filtry połączeń, podświetlenie, włączenie trybu wielkich liter oraz rodzaj grafiki, którą widzimy przy włączaniu i wyłączaniu aparatu.

Dźwięki

W menu dźwięków możemy ustalić jaka melodia lub sygnał będzie odtworzony podczas nadejścia "zwykłego" połączenia, nadejścia połączenia od osoby zapisanej w książce adresowej lub od osoby należącej do grupy. Ustalamy też sygnał alarmu, sygnał nadejścia wiadomości tekstowej oraz wiadomości z kanałów informacyjnych. Siemens oferuje 20 dzwonków na stałe wgranych do telefonu, 4 dzwonki można ściągnąć poprzez SMS lub WAP. Do zarządzania melodyjkami służy specjalny Menadżer melodii. Jakość melodyjek nigdy nie była domeną Siemensa, a przecież nastała już era dzwonków polifonicznych. M50 jeszcze ich nie obsługuje. Dopiero najnowszy model Siemensa S55 będzie wspomagał tę coraz popularniejszą technologię.

W menu dźwięków możemy też włączyć filtrowanie połączeń - słychać będzie tylko połączenia od osób z książki telefonicznej lub z wybranej grupy. Reszta połączeń będzie widoczna jedynie na wyświetlaczu. Alarm wibracyjny w M50 jest trochę głośny, ale dobrze spełnia swoją rolę. Dla oszczędnych Siemens oferuje także sygnał dźwiękowy co 1 minutę w trakcje rozmowy.

Nowe dzwonki i logo przygotowane przez polskiego Siemensa we współpracy z firmą Jippii znajdują się tutaj: www.jippii.pl/mysiemens

Moje menu

Moje menu to funkcja spotykana w Siemensach, Motorolach i Ericssonach. Użytkownik ma możliwość zgromadzenia w jednym miejscu funkcji, które najczęściej wykorzystuje w swoim telefonie np. budzik, czy nowy SMS. Moje menu jest wspomagane przez lewy klawisz szybkiego dostępu pod ekranem, do którego można przypisać jedną, wybraną funkcję z najczęściej używanych.

Bateria

Ogniwo w nowym Siemensie to bateria litowo-jonowa o pojemności 650 mAh. Wydaje się, że te 650 mAh to trochę za mało dla tego aparatu. Po dwóch dniach przy dużej ilości rozmów i długim czasie podświetlania klawiatury i ekranu M50 się rozładowywał. Wydaje się, że zbyt dużo energii pobiera on w trakcje trwającego połączenia. Producent obiecuje czas czuwania do 260 h oraz czas rozmowy do 6 h. Ciekawe są dodatkowe dane producenta o wpływie czasu rozmowy, podświetlenia klawiatury oraz szukania sieci na czas czuwania. 1 minuta rozmowy zmniejsza czas czuwania o 30-60 minut, 1 minuta podświetlania ekranu to ubytek 30 minut czasu oczekiwania. Szukanie sieci przez minutę zmniejszy czas czuwania o 5 do 10 minut.

Podsumowanie

Siemens tak opisuje swój nowy produkt: "M50 to komunikacja przyszłości. Ta gwiazda wśród komórek łączy modne wzornictwo z możliwością stworzenia własnego niepowtarzalnego stylu.". Te słowa to oczywiście przesada. M50 obsługuje tylko jedną technologię, którą można nazwać technologią przyszłości. Java, bo o niej mowa, wraz z technologią GPRS, możliwością przesyłania dzwonków i obrazków sprawia, że M50 jest dobrym produktem skierowanym na masowy rynek. W tym segmencie będzie musiał walczyć o udział w rynku z Ericssonem T65 oraz nowymi, tanimi Nokiami 3410 i 3510. Wszystkie te telefony mają podobne funkcje oraz podobną cenę, więc ich popularność będzie zależała tylko i wyłącznie od wydatków producentów i operatorów na ich promocję.

Opinie:

Opinie archiwalne (109):

Komentuj

Komentarze / 109

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2002-10-22 23:59
    mialem go w rekach,musze powiedziec ze bardzo fajnie sie prezentuje ale ma jedna wade menu jest bardzo wolne chwilami mialem wrazenia ze sie zawiesil,poza tym fajny fonik z malymi klawiszami:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    timeport pisze: 2002-10-23 00:00
    TO SAMO CO MT50 TYLKO M50 ZOSTAŁ ZAMÓWIONY PRZEZ PLUSA A MT50 PRZEZ ERE : )))
    0
  • Users Avatars Mini
    timeport pisze: 2002-10-23 00:02
    TO CO SIĘ ROZPISYWAĆ ?? JAK TO TO SAMO : ) ?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-23 00:09
    Cóż, z testu wynika to, co wiadomo od dawna - prosty telefonik bez fajerwerków na masowy rynek. A co do "moje menu", to taką możliwość mają też ericssony i to od dawna
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-10-23 00:09
    Wydaje mi się że zdjęcia M50 były by atrakcyjniejsze gdyby były robione w toważystwie innych modeli, a nie pudełeczka zapałek :P
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-23 01:18
    nie...Seria S jest o wiele ładniejsza i bardziej funkcjoalna.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-23 01:19
    Ale fajnie bo można go sobie złożyć samemu!Zrób to sam :))
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2002-10-23 02:29
    całkowicie zgadzam się z ostatnim zdaniem w tescie "ich popularność będzie zależała tylko i wyłącznie od wydatków producentów i operatorów na ich promocję", i tu moim zdaniem lezy tajemnica sukcesu jednych firm i porażek innych, reklam eryka t65 dotychczas nie widzialem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Silvan - Karol Nowak pisze: 2002-10-23 03:19
    "M50 obsługuje więc tylko długie SMS-y (do 1760 znaków)" MEGA ROTFL!!! Wojciech Piechocki to prawdziwy profesjonalista!!!! pozdr (ME45@ERA)
    0
  • Users Avatars Mini
    rafi94 pisze: 2002-10-23 03:41
    ostatnio siemens niczym się nie popisuje i mogli by coś zrobić z tymi klawiszmi od nawigacji :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-23 10:31
    Wielkoscia wyswietlacza to ten telefon nie grzeszy, ale wyglada calkiem ciekawie, a w promocji procz telefon dostajemy tez pudelwczko zapalek!??
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-10-23 10:48
    "Długie SMS-y są wysyłane są jako "????? Najsłabszym punktem tego modelu jest bateria, oraz podświetlenie klawiatury. Niestety są to tak podstawowe funkcje, że będzie miał biedę zaistnieć na rynku w bezpośredniej konfrontacji z N3510, której bateria oraz sposób podświetlenia klawiaturu jest świetny, a że w N3510 brakuje javy to na razie nie taki duży minus z powodu jej małej popularności. Jeśli java będzie bardzie popularna to pojawi się model N3510i. Nokia wie jaki i kiedy wypuścić model.
    0
  • Users Avatars Mini
    trapi pisze: 2002-10-23 10:57
    Autor testu sie najprawdopodobniej pomylil. SMS-y do 760 znakow, a liczba 1 umieszczona przed 760 oznacza ile SMS zostanie wyslanych. (tak jak np. w s45)
    0
  • Users Avatars Mini
    Nostrum pisze: 2002-10-23 10:59
    Jak dla mnie to M50 to beznadzieja, chyba szybciej wybrałbym to pudełko zapałek zaprezentowane na jednym ze zdjec niz ten aparat! Jeden bez gadania!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gregory pisze: 2002-10-23 12:13
    Mam ten telefonik... Jest to zwykły i normalny w miarę funkcjonalny... Natomiast autorowi "przepisanie" opisu telefony z instrukcji pmyliło się z oceną telefonu. Oceną kolego telefonu Twoim tekście są jedynie ostatnie trzy zdania... Poza tym to wszystko można przeczytać do załączone do telefony wspomnianej instrukcji. A nie tego spodziewałaem się wchodząc tutaj....
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-23 12:47
    jeśli to co pisze Gregory jest prawdą to chyba gol strzelił sobie i nam niezłego kiksa
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-23 13:05
    jak na masowy rynek to uważam że jest to niezły aparacik. Chętnie bym nim zamienił c-35 mojego dziecka. jesli to ja miałbym go uzywać to chyba wolałbym t65 - choc funkcjonalnie chyba są zblizone (a GPRS za taka cenę to duży plus)
    0
  • Users Avatars Mini
    sharqy pisze: 2002-10-23 13:06
    GAGA. Chciałbym Cię uświadomić, że N3510i już sie pojawiła. Więc jeżeli nie wiesz co mówisz to po prostu nic nie mów.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-10-23 14:57
    kiedys ktos gadal ze miedzy MT50 a M50 nie ma roznicy bo to sa dokladnie te same telefony z innym ikladem klawiszy. Tyle ze MT byla limitowana seria do Deutsche Telekom no a jak wiadomo udziale w Erze ma tez i DT. Tak wiec tylko w Erze pojawil siew MT50 a w pozostalych sieciach bedzie M50 jak widac na zlaczonych zdjeciach ze lekko zmienionym ukladem klawiszy
    0
  • Users Avatars Mini
    xmen69 pisze: 2002-10-23 19:00
    MT 50 był dla T-Mobile... a M 50 dla reszty... to widać po dodatkowej literce T :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-23 19:59
    Marek, coś poza nazwą zmienić musieli, klawisze najprościej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    zip pisze: 2002-10-23 20:27
    podoba mi sie bardziej niz mt50 a funkcje ma podobne.Ogolnie dobry fonik za taka cene warto kupic.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarus pisze: 2002-10-23 21:47
    Ten telefon poza wyglądem to nic specjalnego! Nie wspominając już o mt50, w którym nie ma nawet kalkulatora. Kupiłem ostatnio właśnie to badziewie, potrzymałem tydzień i wracam do starego S35i. Siemens schodzi na psy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Dmin pisze: 2002-10-23 22:01
    Nadal tylko 50 wpisów w książce. I bateria słaba, a ten ekran pobiera za dużo energii.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2002-10-24 10:48
    Większość ludzi nie ma pojęcia czym te telefony (MT50 i M50) się różnią. A dyskusja wre, że ho ho .....
    0
  • Users Avatars Mini
    kif pisze: 2002-10-24 11:59
    w/g mnie bardzo brzydki
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2002-10-24 14:37
    javus*** siemens m50 nie ma kalkulatora, bo mozesz sobie go sciagnac, jak zreszta arkusz kalkulacyjny, organizer, czy zaawansowany edytor tekstu :) Nad Nokia 3410 ma taka przewage, ze ma WAP over GPRS.
    0
  • Users Avatars Mini
    deltoro pisze: 2002-10-24 16:16
    Miałem T65, mam Siemensa i jeśli chodzi o powolność i opóżnienie to Ericsson jest w tym nie do pobicia. Wielokrotnie miałem takie sytuacje, że odrzyciłem rozmowę naciskajać No ułamki sekund przed nadejściem połączenia!!! Poza tym Eryk ma totalnie zwaloną klawiaturę, polecam tym, którzy chcą sobie wyrobić mięśnie palców. Siemens lepszy od Eryka, co do Noki to nie wiem, nigdy nie korzystalem, ale jeśli chodzi o design to Siemens też lepszy i mniej skrzypi ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    deltoro pisze: 2002-10-24 16:18
    a... jeszcze jedno. Eryk jeśli chodzi o jakość dźwięku w słuchawce dużo, dużo lepszy od Siemensa, niestety... bo z Siemensem właśnie zostałem...
    0
  • Users Avatars Mini
    plaza pisze: 2002-10-25 02:23
    Ja mam tego Siemensa i musze wam powiedziec ze jest Super, wczesniej mialem Nokie 3410 i 3510 i to jest bagno w porownaniu z tym aparatem. super obsluga, super wyglad, bateria trzyma mi 9 dni a sporo dzwonie, obsluga tez jest na 5. Jak ktos ma problem czy go kupis czy nie to goraco go polecam.....jest git.
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz19 pisze: 2002-10-25 21:03
    przydalby mi sie
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2002-10-26 00:42
    plaza: widać, "małe" rozbieżności miedzy tym co pisze autor testu i ty. u niego 2 dni u ciebie 9 dni bateria trzymała... no coż. w koncu to Siemens.... a po ilu miesiącach pojawia sie błąd karty ? :)))poza tym bardzo słabe podświetlenie klawiatury :( z wyglądu ładniejszy niż mt 50.
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2002-10-26 00:43
    deltoro: a ja mam Nokie 3510 i jest dużo lepsza ni Eryk t-65, a co do siemensa to nie wiem. pewnie tez :)
    0
  • Users Avatars Mini
    brock14 pisze: 2002-10-30 17:18
    deltoro: mnie bardziej podoba sięT65. Ma większy wyświetlacz, lepszą baterię i w ogóle Eryki sąfajne.
    0
  • Users Avatars Mini
    zojek pisze: 2002-10-31 11:55
    mam ten telefon od 3 dni więc nie mogę się wypowiedzieć na temat baterii ale ogólnie jest super w porównaniu do telefonów za 1 zł. jestem zadowolony.
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-11-01 12:28
    timeport: dokładnie
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-11-01 12:28
    Teścik na 7
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-11-02 21:56
    Mnie sie ani ten nie podoba ani MT50.Sa to ogolnie rzecz biorac slabe telefony.Siemens tutaj sie nie popisal.MAja oni swietne telefony ale ten i jego brat blizniak to ewidentna kiszka!
    0
  • Users Avatars Mini
    owl pisze: 2002-11-03 18:51
    Zanim zostalam szczesliwa posiadaczka m50 w moich raczkach goscily juz starsze modele alcatela, ericsona i z tych "nowszych" c35, m35 i c45. Kazdego z nich mialam srednio po pol roku ...wiec dobrze je poznalam!!! m50 mam od jakichs 2 tyg.ale juz teraz moge powiedziec ze tamte nawet mu nie dorastaja!!! W porownaniu do c45 jeste o wiele szybszy, lepiej dopracowany .i ladniejszy:) dodatkowo GPRS, JAVA, zainstalowane juz loga i bogatsze menu... przy pisaniu smsow /itd/ dodaja mu plusikow!!! W skrocie === telefon na dosc wysokim poziomie!!! gratulacje:)
    0
  • Users Avatars Mini
    duzy pisze: 2002-11-06 01:13
    mam pytanie bo w tescie jest napisane ze "wlaczone jest niebieskie podswietlenie.." a jest mozliwosc i jezeli tak to jak to zrobic wlaczenia innego podswietlenia. Bo na materialach reklamowych sa tez te telefony z pomaranczowym podswietleniem. I czy jest jakis sposb zeby dostac sie do menu seriwsoego jezeli takie istnieje w tym modelu? pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarko19 pisze: 2002-11-07 00:42
    Właśnie karpi - racja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-07 22:16
    bardzo przyzwoity telefon, dobry na początek dla przecietnego człowieka
    0
  • Users Avatars Mini
    Roue pisze: 2002-11-08 19:58
    Zgadazam sie z opinia ze autor chyba tylko przepisał instrukcje do testu. Telefon jest kiepski nawet w porównaniu z Siemensem C35i Pozbyto sie kalkuratora, stopera na korzys no ok. czytelniejszego ekranu i ładniejszej obudowy. Co do SMS-ów to jak dostaje z netu np. 3 SMS-y na raz i odczytuje klikajac na koprete to czyam meski nie od tego co najwczesniej przyszedł /jak to było w C35i/ tylko od ostatniego. Dolina jak tu sie wtedy połapać w tekscie. Brakuje tez prostego przejscia z czytania jednedgo meska do drugiego w 35 przechodzil automatycznie. i gdyby nie ten niebieski kolor i lepsza bateria niz w C35i żalowałbym w 100% ze sie przesiadłem. I tak żałuje ze nie na Siemensa SL... Genrealnie nie polecam bo tylko ładnie wygląda. I dzwonki sa ciche. Zupełny przeciętniak dobrze ze za 1 zł. Ehhh........ co mnie podkusiło?
    0
  • Users Avatars Mini
    Roue pisze: 2002-11-08 19:59
    Karpik nie jest......
    0
  • Users Avatars Mini
    molu pisze: 2002-11-20 15:03
    A w Plusie jest ponoc nie do dostania (nawet w nagazynie nie ma) buuuuuuuuu :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Mungo pisze: 2002-11-20 22:08
    Nie widze różnic w stosunku do mt50. A w sumie też nie bardzo się różni od c45 (w sumie tylko java i gprs), adla mnie te funkcje nie mają większego znaczenia...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mungo pisze: 2002-11-20 22:08
    A design gorszy niż w poprzedniku mt50
    0
  • Users Avatars Mini
    makusia pisze: 2002-11-21 02:33
    Wizualnie jak MT50 - nic dodać nic ująć
    0
  • Users Avatars Mini
    Damian pisze: 2002-11-22 23:31
    Czy ten aparat ma kineskop flatrona czy to jest normal flat ? To dla mnie wazne - chcialbym go polaczyc z przenosnym dvd w celu ogladania filmow np divx.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2002-11-24 19:59
    Mam Siemensa M50 od miesiąca. Telefonik jest spoko i jest duzo lepszy niż te wszystkie nokie 3310,3330,3410,3510 bo przedewszystkim jest bardziej funkcjonalny ma GPRS co uważam że powinno być standardem. No i przedewszystkim waga robi swoje a dla porównania 3310/3330 ważą po 133gramy,3410 waży 114gramy a 3510waży 105gramów, A M50 waży bardzo mało bo tylko 97gramów. Ma dużo lepszą wibrę. I ma super fajne niebieskie światło.No może bateria krótko trzyma bo 3-4dni przy noralnym używaniu i to tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-11-26 14:23
    Telefonik fajny z wyglądu, a jak u niego z baterią ??
    0
  • Users Avatars Mini
    wierzchol pisze: 2002-11-26 14:52
    Dalej to samo jak wczescniejszce siemaki ale podswietkanie mi si podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    wierzchol pisze: 2002-11-28 15:03
    zmieniam zdanie ten telefon jeste rewelka
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 13:04
    mam MT50 i jest to udany model siemensa
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-05 21:24
    Niemiecka jakosc... (jak na low end:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-07 15:38
    Jeszcze jedno: czy wie ktos jak z bateria?
    0
  • Users Avatars Mini
    MCR pisze: 2002-12-07 18:30
    mam MT50 i jest zajebisty !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2002-12-15 14:06
    Tytan masz opis baterii w tescie.wiec o co ci chodzi?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-22 01:48
    Mialem na mysli opinie zwyklych smiertelnikow.
    0
  • Users Avatars Mini
    M50J pisze: 2002-12-26 16:07
    Ja mam ten telefon i sądze że jest zajebisty i lepszego chyba niema.. A z nowym MP3 Player USB jest poprostu SUPER
    0
  • Users Avatars Mini
    fayfoos pisze: 2002-12-31 23:41
    Zarąbisty fonik. Ale design troche jakby damski,nie :)? Ogólnie poza klawiaturą niczego mu nie brakuje (może kalkulatora). Fajny fonik dla fajnej panienki ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    roue pisze: 2003-01-10 11:15
    Tytan bateria przy 2 - 3 rozmowach dziennie trzyma 4/5 dni. A jak bedziesz na niego tylko patrzec to wytrzyma tyle co w instrukcji napisali moze do 7 dni.
    0
  • Users Avatars Mini
    pawlo79 pisze: 2003-01-13 17:31
    bateria do luftu!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pawlo79 pisze: 2003-01-13 17:32
    tylko wyobraźcie sobie jak dlugo wytrzyma bateryjka przy ostrym uzywaniu WAP-u :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kafarek pisze: 2003-01-14 22:39
    mi tam ten aparacik bardzo sluzy i nie mam do niego wiekszych zastrzezen poza tym ze od czasu do czasu sam mi sie wylacza! :(
    0
  • Users Avatars Mini
    bajerle pisze: 2003-02-01 06:32
    mam ten telefonik juz jakis czas i powiem krotko ;) - bateria do luftu faktycznie (wczesniej mialem t65 ale sie rozlecial - nie ma porownania) - podswietlenie jest boskie i tyle - nie ma co porownywac z nokiami 3410 3510 - bo to wogole nieporozumienie - jak chwycicie te telefoniki i polozycie obok siebie to zobaczycie jak powinno wygladac prawdziwe podswietlenie . aha i tak jak poprzednik mowil - wiesza sie w menu z obrazkami (wylacza sie sam) , potrafi rowniez sie tak zawiesic (rzadko) ze trzeba wyciagac baterie (klawisz NO nie resetuje telefonu). Ogolnie rzecz biorac w porownaniu z t65 - siemens m50 bije go na glowe jesli chodzi o ogolne uzytkowanie (bo kto tak naprawde korzysta czesto z klienta email i innych bzdur), wkurza tez brak kalkulatora - mozna sciagnac - polecam wap.spruce.jp - tam jest ok. 40 programow na ten telefon w javie
    0
  • Users Avatars Mini
    bajerle pisze: 2003-02-01 06:34
    aha - i jeszcze jedno - java jest koszmarnie wolna , a menu z smsami bardzo zwalnia przy wiekszej ilosci wiadomosci - co do ilosci zapamietywanych smsow to dodac moge jeszcze to ze istnieje menu - archiwum - do ktorego mozna dodawac wiadomosci ze skrzynki odbiorczej - pojemnosc archiwum = pamiec telefonu.
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-01 14:41
    mam ten telefon jest bardzo fajny .Swietna Java i do tego bardzo ladny wyglada w rewce swietnie
    0
  • Users Avatars Mini
    szczepan12 pisze: 2003-02-02 01:41
    Mam do sprzedania NOWY M50 (nie używany) zapakowany orginalnie w pudełku. Działa we wszystkich sieciach. kontakt arekszczepaniak@wp.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 01:51
    fajny telefonik bedzie sie dobrze sprzedawal
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 01:55
    jednak siemens jak chce potrafi mile zaskoczyc wzornictwem, niemiecki producent stara sie
    0
  • Users Avatars Mini
    kszyh pisze: 2003-02-02 15:31
    Jedna uwaga co do podswietlenia klawiatury - w dzien (przy dobrym swietle) lepiej jest je w ogole wylaczyc (jest opcja) - od razu jest czytelniej a i bateria ma lzej :) ps. mozna sobie on/off podswietlenie zdefiniowac jako skrot pod dowolnym klawiszem
    0
  • Users Avatars Mini
    mirpyp pisze: 2003-02-02 18:06
    Dobry telefon, jak zwykle u Siemensow. Ciekawe funkcje, bardzo dobra wytrzymalosc obudowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    rashka pisze: 2003-02-02 19:36
    masowa, wyswietlacz troch nie do konca udany
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiamobile pisze: 2003-02-02 20:58
    Czym to się różni od MT50?????
    0
  • Users Avatars Mini
    Tribal pisze: 2003-02-02 23:34
    a mi brakuje polifoni! bo wyglda ladnie! tez bym chcial znac riznice miedzy MT50!
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiamobile pisze: 2003-02-03 12:33
    Fajny jest ten znaczek Plus GSM!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiamobile pisze: 2003-02-03 12:34
    Czy kązdy Siemens ma teraz taki znaczek????????
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-03 21:49
    Szkoda że nie da się wymienić klawiszy, które szybko się pocierają!
    0
  • Users Avatars Mini
    DaViT pisze: 2003-02-05 14:34
    Telefon moze byc,W miare funkcjonalny i niechca przynajmniej za niego fortuny w salonach
    0
  • Users Avatars Mini
    SKOTII pisze: 2003-02-09 01:30
    JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY M50 A MT50 BO JA JUŻ KURWA NIE WIEM?????? WIEM ŻE M50 MA INNY UKŁAD KLAWISZY ALE CZY TO WSZYSTKO
    0
  • Users Avatars Mini
    au_rel pisze: 2003-02-10 18:41
    bardzo ladny siemensik, wiele ludzi bedzie go uzywac ze wzgledu na cene.
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 21:00
    dosc tani telefon o duzych mozliwosciach . cieszy java.
    0
  • Users Avatars Mini
    pawlo79 pisze: 2003-02-11 00:30
    ma sporo funkcji ale to tylko jeden z tanszych siemensow
    0
  • Users Avatars Mini
    leszko pisze: 2003-02-13 00:34
    podobno ma ciche dzwoniki ale nie dane mi było się przekonać
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-15 22:18
    gdyby klawiaturka miala niebieskie podswietlenie to ten fonik wygladalby naprawde ladnie, nie ma co ukrywac. no i znow sie czepie wyswietlacza! ludzie! niech oni wkocnu zwieksza rozdzielczosc!
    0
  • Users Avatars Mini
    Traumeel pisze: 2003-02-17 20:53
    fred popieram dcie niech zmienia rozdzielczosc mi sie ten telefonik podoba ale ta rozdzielczosc
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-19 21:36
    na 100% nie wiem ale wydaje mi sie że siemens we wszystkie low-endy wchrzania wyswietlacz z c35i!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-23 03:01
    Nie ma co. Miejsce prezentacji to sobie wybrali. Basen jest dobry ale niektóre osoby to mogą to wziąść jako fakt odporności tego aparatu na wodę. A miałem mt50 i z zadowoleniem wróciłem do T65. Zwłaszcza nie podobało mi się pomarańczowe poświetlenie klawiatury
    0
  • Users Avatars Mini
    kampos pisze: 2003-02-27 01:10
    Malo wpisow do ksiazki telefonicznej, bo 50 i nie ma kalkulatora, ale rekompensuje to wysoce estetyczny wyglad i glowne najwazniejsze funkcje jak wap, gprs, java i EMS.
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-10 23:38
    takie jajo, z monochrmoatycznym wyswietlaczem ale trzeba sie tez patrzec na date jego wypuszczenia na rynek, mysle ze java dziala na plus tego telfonu
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-21 10:09
    siemens obrał teraz jakas dziwna stylityke i bardzo mi sie ona nie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    MISIEKZZ pisze: 2003-03-24 16:07
    mialem ten aparat i naprawde jest on dosc ciekawy
    0
  • Users Avatars Mini
    MISIEKZZ pisze: 2003-03-24 16:08
    do zalet nalezy gprs i wygodna klawiatorka do trzaskania smsow,no i kolor wyswietlacza
    0
  • Users Avatars Mini
    MISIEKZZ pisze: 2003-03-24 16:11
    a i do tego mozliwosc zmiany obudowy jest naprawde duzy wybor
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-04 21:12
    Ciekawy telefon, bardzo polecam...
    0
  • Users Avatars Mini
    daveeel pisze: 2003-04-20 02:10
    Chcialem miec ten telefon... i sobie go kupilem... ogolnie jest zajeboza... ale... nie ma az takich zaskakujacych funkcji... JAVA... wsumie wogole z niej nie kozystam... No chcialbym aby ten model mial juz polifonie... :) ale coz :) jedna dobra sprawa jest to ze w przeciwienstwie do wczosniejszych modeli... C45 C35 ktore mialem w M50 mozna wgrywac zamiast gier... itp... mnostwo log... melodii... :) Ja w swoim mam juz 50 log i 30 melodii... a dopiero chyba 50KB mi to zajelo... a cala pojemnosc tel... to okolo 250KB ogolenie super telefon... i jak juz ktos wspomnial mi tez sie nieraz zawiesza w Przegladarce Bitmap... ale to rzadko... !! I jeszcze jedno sprawa... ktora mnie denerwuje w tym telefonie... jest to ze... aby z WAPu w telefonie sciagnac jakos aplikacje Java... potrzebny jest aktywny GPRS... a ja korzystam z POPa i oni tez troche daja dupy... bo tylko w POPie nie ma GPRS :) Telefon zajeboza - a jak go wyjalem z pudelka to rozbroilo mnie podswietlenie i bardzo fajny wyglad...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-03 00:39
    szkoda,ze zamiast niego w erze pojawil sie MT50, gdyby nie to to na pewno bym go sobie sprawil wczesniej
    0
  • Users Avatars Mini
    Martinho pisze: 2003-06-03 01:02
    Wydaje sie być lepszy niż MT50
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 02:56
    ladny wyswietlacz taki niebieskijak w mojej nokiia tak poza tym to te przyciki operacyjne mi sie myla - zle rozwiazanie
    0
  • Users Avatars Mini
    Rusmen pisze: 2003-06-05 21:49
    Mialem MT50 przez jakies 6 miechow i nie powiem sprawowal sie calkiem dobrze, ale zamienilem go na Sony Ericssona T68i no i oczywiscie nie ma porownania... ale dla mniej wymagajacych uzytkownikow bedzie w sam raz. Polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    msvox pisze: 2003-06-21 20:23
    chce go kupic w najblizszy poniedzialek i prezentuje sie w moich oczach nieco lepiej niz te nokie 3310 3410 oraz siemensy m35i i c35i, bo jest od nich nowszy, ladniej wyglada. a jak kogos denerwuje ze gry sie wolno laduja to jego problem. ja tam gram na kompie albo ps2 bo od tego sa. telefon jest do rozmow i sms, gry, choc sa ciekawe, to na niewielkim wyswietlaczu prezentuja sie nieco dupiasto...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-30 15:22
    msvox*: no i co z tego ze gry wygladaja slabo na komorce. Ciekawe co powiesz jak wyjdzie n-gage ;) Na dzien dzisiejszy to polecalbym ci inny zakup. Moze N3510i? Tam masz kolorowy wyswietlaczi gry typu Rayman albo Splinter Cell. btw. ja gram na xboksie :) Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    abcd pisze: 2003-07-06 22:43
    Ładny telefon, jest dostępny w prepaidzie?
    0
  • Users Avatars Mini
    abcd pisze: 2003-07-06 22:45
    Tyle że taki wyświetlacz męczy oczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-21 21:46
    Ciekaw rozwiązanie, które prrzyda się młodszym użytkownikom. Obok menu nie m książki telefonicznej, ale gry :))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    TommY pisze: 2004-07-30 10:09
    Mam go ponad rok... wady--- słabiutka bateria, dość słabe podświetlenie klawiatury, "laminat" obudowy zaczął mi się łuszczyć, pomimo że telefon noszony jest w kaburze, lubi się zawiesić.. zalety-- robiący fajne wrażenie niebiesko - świecący wyświetlacz, wymiary, design, java
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2004-11-21 19:33
    jakis taki kwachowaty i jajowaty zarazem ale ma fajne podzwietlenie , no coz to tylko simens
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-08 20:02
    Tani tel z naciupcianymi na kupę klawiszami. Kiszka.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: