Siemens przedstawia prototyp realizowanego wspólnie z firmą SAP projektu integracji rozwiązania HiPath Real Time Communication z portalem SAP Enterprise Portal.
Na konferencji SAPPHIRE '03 w Orlando (Stany Zjednoczone) firma Siemens AG poinformowała, że wraz z SAP AG przedstawi prototyp wspólnie opracowanego projektu integracji rozwiązania HiPath Real Time Communication z portalem SAP Enterprise Portal. Projekt ten powstał w ramach globalnego porozumienia o współpracy w zakresie technologii, podpisanego we wrześniu 2002 r. Jego celem jest zapewnianie większych korzyści klientom, którzy używają nowatorskich rozwiązań Siemens HiPath i SAP NetWeaver. Pozwala on intuicyjnie i bez problemów łączyć funkcje SAP NetWeaver i Collaboration, dostępne w portalu SAP Enterprise Portal, z funkcjami połączeń telefonicznych oraz elementami ułatwiającymi współpracę rozwiązania HiPath firmy Siemens.
Dzięki nowemu rozwiązaniu korzystanie z telekonferencji na żądanie oraz ich kontrolowanie jest bardzo proste i wymaga tylko jednego kliknięcia myszką. Użytkownik może sam wybrać wszystkich uczestników telekonferencji. Status obecności telefonicznej oraz informacje o ewentualnych zastępcach uczestników są wyświetlane bezpośrednio w interfejsie "przestrzeni współpracy" (collaboration room) portalu SAP Enterprise Portal. W takiej sytuacji aplikacja okazuje się prostym i wydajnym narzędziem, które pozwoli firmie z każdej branży zaoszczędzić czas i pieniądze.
Drugi ważny przykład dotyczy systemu mySAP CRM oraz procesów w ramach łańcucha tworzenia wartości. W tym przypadku oprogramowanie ułatwia kierownikom projektów lub twórcom biznesplanów skuteczną realizację przedsięwzięć. Na przykład; jeśli kierownik projektu chce rozwiązać nagły problem o znaczeniu krytycznym związany z realizowanym projektem , może skorzystać z narzędzi dostępnych w aplikacji. Bardzo często telekonferencja z udziałem wszystkich kierowników, których dotyczy problem, jest wtedy pierwszym krokiem do znalezienia rozwiązania. W aplikacji można znaleźć dane kontaktowe wszystkich osób zaangażowanych w część zadań odpowiadających etapowi realizowanego projektu . Kierownik wyższego szczebla może dzięki temu sprawdzić, którzy z potencjalnych uczestników konferencji są dostępni, a którzy wyznaczyli zastępców. Te informacje ułatwią mu na przykład zorganizowanie telekonferencji z udziałem wszystkich osób, które podejmują decyzje w danej dziedzinie lub są niezbędne w celu rozwiązania problemu, oraz szybkie przekazanie odpowiednich poleceń na niższy poziom.