Siemens Communications rozszerzył swoje portfolio usług dla operatorów sieci mobilnych, stacjonarnych i transmisji danych o outsourcing, zarządzanie procesami biznesowymi, a także poszczególnymi elementami sieci. Wynika to z faktu, że na coraz bardziej konkurencyjnym rynku operatorzy chcą skupiać się przede wszystkim na swoim podstawowym biznesie: oferowaniu usług teleinformatycznych. Siemens odpowiadając na to zapotrzebowanie jest przygotowany do tego by) zająć się całościowym utrzymaniem, zarządzaniem i rozwijaniem sieci telekomunikacyjnych, co pozwoli operatorom obniżyć koszty ich obsługi i maksymalizować przychody.
Do swojej standardowej oferty obejmującej usługi wdrożeniowe, utrzymanie i serwisowanie sieciSiemens dołączył szereg usług dodanych, sklasyfikowanych w trzech grupach:
Usługi profesjonalne:
- projektowanie i optymalizacja sieci
- szkolenia
- bezpieczeństwo sieci
- integracja systemów
Kompleksowe rozwiązania usługowe
- zarządzanie platformą VoIP
- usługi prepaid w modelu E2E
- sieć na żądanie
- zbuduj, zarządzaj, przekaż
Zarządzanie sieciami:
- utrzymanie wszystkich elementów sieci
- zarządzanie sieciami telewizji kablowej i GSM-R
Najważniejszym atutem Siemensa w dziedzinie wyżej wymienionych usług jest doświadczenie, wiedza i zasoby pozwalające na zarządzanie i serwisowanie:
- rozwiązań wielu producentów (multi-vendor)
- działanie w wielu krajach w przypadku operatorów globalnych (multi-country)
- sieci wykorzystujących wiele różnych technologii transmisji głosu i danych (multi-technology)
Tego rodzaju projekty Siemens zrealizował już dla operatorów w Szwajcarii, Belgii, Brazylii i Portugalii. W ostatnim czasie Siemens podpisał także kontrakt na przejęcie zarządzania siecią telekomunikacyjną firmy Cesky Telecom. W ramach umowy do Siemensa przejdzie obsługa i utrzymanie (pierwsza linia) pętli abonenckiej z outsourcingiem pracowników technicznych i serwisantów.
W Polsce dział usługowy Siemens Communications zatrudnia 120 osób i jest unikalny pod względem doświadczenia i zakresu działania. Jest to wynik modelu biznesowego polegającego na konsekwentnym, perspektywicznym budowaniu kompetencji pracowników. Idąc pod prąd rynkowych trendów, Siemens od początku swojej działalności inwestował w ofertę usługową. Jej poszerzenie jest kolejnym krokiem w jej rozwoju i dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb operatorów telekomunikacyjnych.