IDC podsumowało rynek urządzeń wearables w I kw. 2020 r. Rynek ten dynamicznie rośnie. W porównaniu rok do roku urósł o 29.7% do 72.6 mln sztuk dostarczonych urządzeń.
Dobrze sprzedają się opaski sportowe i słuchawki, a słabo zegarki. Kategoria opasek urosła przez rok o 16.2%. Sprzedaż słuchawek wystrzeliła w górę o 68.3%. Słuchawki, jako jedna z nielicznych kategorii, sprzedają się dobrze w czasie pandemii, bo użytkownicy wykorzystują je podczas telekonferencji.
Liderem rynku urządzeń wearables jest Apple z udziałem na poziomie 29.3% i dostawami 21.2 mln sztuk. Spadła sprzedaż Apple Watch, ale powodem były problemy z łańcuchem dostaw. Bardzo dobrze sprzedawały się słuchawki Beats i Airpods.
Na drugiej pozycji jest Xiaomi, a na trzeciej Samsung. Hitem Samsunga są słuchawki Galaxy Buds i Buds+.
TOP5 - urządzenia wearable Q1 2020 (mln sztuk)
Company |
1Q20 Shipments |
1Q20 Market Share |
1Q19 Shipments |
1Q19 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
Apple |
21.2 |
29.3% |
13.3 |
23.7% |
59.9% |
Xiaomi |
10.1 |
14.0% |
6.5 |
11.6% |
56.4% |
Samsung |
8.6 |
11.9% |
5.0 |
9.0% |
71.7% |
Huawei |
8.1 |
11.1% |
5.0 |
8.9% |
62.2% |
Fitbit |
2.2 |
3.0% |
2.9 |
5.2% |
-26.1% |
Others |
22.3 |
30.8% |
23.3 |
41.6% |
-4.0% |
TOTAL |
72.6 |
100.0% |
56.0 |
100.0% |
29.7% |
TOP5 - zegarki Q1 2020 (mln sztuk)
Company |
1Q20 Shipments |
1Q20 Market Share |
1Q19 Shipments |
1Q19 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
Apple |
4.5 |
26.8% |
4.6 |
25.4% |
-2.2% |
Huawei |
2.6 |
15.2% |
1.2 |
6.4% |
118.5% |
Samsung |
1.8 |
10.8% |
2.0 |
10.8% |
-7.2% |
Garmin |
1.3 |
7.5% |
1.0 |
5.3% |
31.7% |
Huami |
1.0 |
5.8% |
0.5 |
3.0% |
80.2% |
Others |
5.7 |
33.9% |
8.9 |
49.0% |
-35.7% |
TOTAL |
16.9 |
100.0% |
18.2 |
100.0% |
-7.1% |