Rynek smartfonów w Stanach Zjednoczonych odnotował w trzecim kwartale 2024 roku wyraźne spowolnienie. Sprzedaż urządzeń spadła o 6% rok do roku, co było efektem osłabionego popytu zarówno w segmencie prepaid, jak i postpaid. Pomimo ogólnej recesji, niektóre marki zdołały zanotować wzrost, a największą niespodzianką okazały się wyniki Motoroli i Google.
Apple i Samsung na minusie
Apple, lider rynku smartfonów w USA, odnotował spadek sprzedaży na poziomie 5% rok do roku.
Jeszcze większy spadek dotknął Samsunga, którego sprzedaż zmniejszyła się aż o 13% rok do roku. Przyczyną tego trendu była wcześniejsza premiera serii Z Fold i Z Flip, które pojawiły się w sprzedaży już w czerwcu. W rezultacie, popyt na nowe urządzenia w trzecim kwartale był niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Motorola notuje największy wzrost udziałów rynkowych
Największym wygranym trzeciego kwartału była Motorola, której sprzedaż wzrosła aż o 21% rok do roku. Tak imponujący wynik wynikał z sukcesu modelu Moto G Play 2024, który cieszył się dużym zainteresowaniem w segmencie prepaid. Dzięki temu Motorola zanotowała największą zmianę udziałów rynkowych spośród wszystkich głównych producentów.
Google zyskuje dzięki wcześniejszej premierze
Google również odnotował solidny wzrost – sprzedaż smartfonów Pixel zwiększyła się o 19% rok do roku. Było to efektem wcześniejszej premiery serii Pixel 9, która trafiła na rynek znacznie szybciej niż Pixel 8 w ubiegłym roku. Dzięki tej strategii Google umocniło swoją pozycję na rynku, zdobywając większy udział w segmencie premium.
Brands | Q2 2023 | Q3 2023 | Q4 2023 | Q1 2024 | Q2 2024 | Q3 2024 |
Apple | 55% | 53% | 62% | 52% | 52% | 53% |
Samsung | 23% | 25% | 17% | 31% | 24% | 23% |
Lenovo* | 9% | 11% | 9% | 9% | 12% | 14% |
HMD | 2% | 2% | 2% | 2% | 1% | 1% |
Others | 11% | 9% | 10% | 6% | 11% | 9% |