W sumie w naszym kraju działa teraz aktywnie 10 mln smartfonów, tabletów, modemów i komputerów Huawei. Chińska firma ma świadomość, że brak usług Google stanie się barierą zakupową dla większości z obecnych klientów.
Nowa strategia cenowa to popularne „value for money”. Huawei ma świetny sprzęt i nieco gorsze od konkurentów usługi.
Huawei liczy także na utrzymanie bardzo dynamicznego wzrostu (10X) sprzedaży akcesoriów – zegarków i słuchawek. Na polski rynek będą także wprowadzane nowe kategorie produktów.
Huawei Mobile Services to autorskie rozwiązanie Huawei, które jest bazą dla ekosystemu Huawei, składającego się z takich usług jak Mobilna Chmura, Motywy, Przeglądarka i sklep z aplikacjami AppGallery.
Ekosystem opiera się na warstwie technologicznej – HMS core, składającej się z takich rozwiązań jak m.in. ID Huawei Authentication, Huawei Push, Huawei IAP, Huawei Adds.