Sofrecom odpadł, Amdocs faworytem

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 20

TP S.A. wybiera system billingu dla klientów biznesowych. Zaproszenie ofertowe wysłano do czterech firm, w tym do Amdocsa, Portal Software i Cap Gemini oraz prawdopodobnie do Kenana, spółki zależnej Lucent Technologies. Faworytem jest pierwsza firma, która w przypadku wygranej prawie na pewno zaprosi do współpracy polskiego partnera, którym może zostać Spin z grupy Prokomu.
Stawką przetargu jest nie więcej niż 200 mln zł, a w szranki stają tylko zachodni oferenci. Tym razem konkurs nie jest formalnym przetargiem w myśl przepisów wewnętrznych telekomu, a oferenci nieprzerwanie prowadzą prezentacje swoich rozwiązań - mimo unieważnienia wcześniejszego przetargu.
"Sprawny billing dla klientów biznesowych, którzy są bardzo liczną, ale także rozproszoną, grupą naszych abonentów, jest dla TP SA rzeczą priorytetową, dlatego wybór rozwiązania trwa tak długo. Okazało się, że zapytania ofertowe muszą być znacznie bardziej szczegółowe niż początkowo zakładały strony" - tłumaczy Witold Rataj, rzecznik TP SA.
Nieoczekiwanie z gry o billing biznesowy wypadł Sofrecom, startujący we wcześniejszym - unieważnionym - przetargu na billing kompleksowy wspólnie z Prokomem i PWC. Konsorcjum to uważano za zdecydowanego faworyta do zwycięstwa, podobnie jak w przypadku przetargu na CRM (system do wspomagania zarządzania relacjami z klientem). Sofrecom jest bowiem spółką zależną France Telecom, inwestora strategicznego TP SA. W tamtym postępowaniu przetarg został unieważniony, a konsorcjum pod przewodnictwem Sofrecom dostało kontrakt z wolnej ręki.
"Billing biznesowy jest jednak zbyt ważny dla TP SA, by ryzykować wdrożenie systemu, który ma niewiele referencji wśród operatorów i praktycznie żadnego znaczącego klienta. Dlatego Sofrecom musiał odpaść" - powiedział informator Pulsu Biznesu.
Wobec nieobecności Sofrecom na największego faworyta wyrasta Amdocs, firma będąca zdecydowanym liderem tego typu rozwiązań na świecie.
Wczoraj odbyła się też kolejna tura rozmów z Sofrecom, Prokomem i PWC na temat sformułowania ostatecznej umowy na wdrożenie systemu CRM. Ogłoszony w wakacje przetarg na ten system został w październiku 2001 r. unieważniony, a kontrakt na pilotaż dostało wymienione konsorcjum. Ostateczna umowa miała być sporządzona do końca listopada. Wartość systemu szacowano na 100 mln zł, jednak według informacji Pulsu Biznesu, umowa może opiewać nawet na 150-180 mln zł. Podstawowy system ma być gotowy do końca 2002 r., pilotażowa wersja powinna działać w poznańskim okręgu TP SA już w kwietniu.

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 10:47
    Mozna zauwarzyc ze tepsa sie mota i za wszelka cene staea znalezc dla siebie najlepsze rozwiazanie, a najlepsze znaczy najtansze!
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-05 11:10
    Amdocs to bardzo dobra firma. Nawet Japonczycy w nia weszli....
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek27041 pisze: 2002-02-05 11:56
    TPSA mogła by wziąc sie za system billingowy dla klientów indywidualnych, i dogadać sie z reszta operatorów. Przeciez to co się dzieje w obecnej chwili przechodzi granice dobrego smaku, nie mówiąc o zdrowej konkurencji, której nigdy chyba nie zobaczymy w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    p54321 pisze: 2002-02-05 12:03
    Calkowicie zgadzam sie z przedmowca. TPSA zamiast dogadzac klientom biznesowym, zrbobilaby w koncu cos dla przecietnego uzytkownika o ktorym na razie chyba zapomniala.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 12:24
    Czy uwazasz ze biznesowi klienci sa niesmiertelni???
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-02-05 12:28
    Zgadzam sie z Leszkiem mnie bardziej by sie podobalo gdyby zajeli sie indywidualnymi klientami...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-05 13:01
    Ciekawe,czy w tpsa już na poważnie wzieli się za porządki klienci staną się dla TP SA rzeczą priorytetową, ale mogliby też pomyśleć nie tylko o kliencie biznesowym.A co do dalszej części newsa...Sofrecom jest bowiem spółką zależną France Telecom, inwestora strategicznego TP SA,chyba pierwszy w Polsce taki przypadek,że nie wzięto pod uwagę podległość,ale referencje.Można nażekać na tpsa,ale takie podejście do sprwy, oby nie jednorazowe wymaga szacunku i oklasków.
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-02-05 14:25
    Taak! Z wymienionych firm miałem do czynienia z jedną i mam o niej bardzo negatywną opinię. (Chodziło o spory kontrakt dla jednej z firm działających w Polsce) Nie wiem czy na tym wortalu powinienem wymieniać która z nich to była jednak jeśli są osoby zainteresowane to mogę to zrobić po zadaniu pytania na mój mail. Słowem cały projekt informatyczny realizowany przez tę firmę jest w schyłkowej fazie i jest zastępowany nowym wykonywanym juz w Polsce. Jeśli TPSA wybierze tę firmę i pojawi się ta informacja na tym wortalu to chyba podam nazwę tej firmy (lecz wtedy Panie miej w opiece klientów biznesowych i Tepsę - mimo że nie daże tej firmy sympatią choć jestem jej abonentem)...
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-05 15:38
    Qba: "...Czy uwazasz ze biznesowi klienci sa niesmiertelni???...." ale przeginasz...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 16:15
    Zaczynasz przesadzac z tym co robisz na portalu i na mojej stronie! Chyba zaczynasz myslec nad odejsciem, a jest to mozliwe jezeli nie przystopujesz i twoi bliscy kumple!
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-02-05 16:35
    Amdocs to w tej sytuacji chyba najlepszy wybór. Mam nadzieję, że następnym krokiem tepsy będzie znalezienie jakiegoś sensownego rozwiązania dla klientów indywidualnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-05 18:05
    tak to co sie dzieje w tej chwili jest poprostu obuzajace, jak klienci dostana wkoncu rachunek za 1044 to dopiero bedzie, ale to jest na reke tepsy, bo jak NOM sam wystawi rachunki to bedzie doliczal jakas kwote za tach i ci co dzwonia malo sie odbija, i tak dziala tepsaz aby wszystkich swoja biurikracja zniechecic, tyle ze ten system nic nie zmieni to ludzi trzeba zmienic
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-05 18:33
    Generalnie nie podoba mi się jedno - osobne firmy obsługujące billing dla biznesu i dla klientów indywidualnych. Rozumiem dwa systemy, ok to specyfika grup klientów. Ale dwie firmy? To podraża koszty
    0
  • Users Avatars Mini
    guclaw pisze: 2002-02-05 19:49
    Pewnie faworyt przedstawił system, który co miesiąc dolicza 10% do rozmów a tepsa przez przypadek nie znajdzie tego błędu.
    0
  • Users Avatars Mini
    sepultura pisze: 2002-02-05 22:18
    a biznesowi i tak nie przeglądają bilingów
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-06 03:35
    Sepultura, żebyś się nie zdziwił!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-06 10:06
    W wielkich firmach sa specjalne dzialy zajmujace sie kontrola i miedzy innymi przegladaja bilingi, tak jak jest to u nas w firmie, a jak cos znajda nie tak to wielka awantura i trzeba placic za telefony!
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-02-06 17:49
    Dobrze, że Tepsa wzięła się za modernizację swojej firmy. Poprawa jakości usług, obsługi klienta i poprawności rozliczeń wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy, tak przecież nadszarpnięty. Jeszcze niech tylko zmienią nazwę... ( byle nie na FT)
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-02-07 03:48
    Straszeni duza kasa za system bilingowy. Ciekawe czemu polskie firmy nie startuja - przeciez moga to zrobic lepiej i taniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-07 10:11
    Tepsa woli miec wieksze koszta na papierze zeby w nastepnym roku zaliczyc ten do strat, moze chca popelnic finansowe "samobojstwo"???
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: