Solorz krytykuje przywiązanie pracowników Plusa do dawnych zasad

Newsy
Opinie: 31

Zygmunt Solorz-Żak udzielił wywiadu serwisowi Newseria. Solorz zdradza w nim, że w Polkomtelu dla niego największym wyzwaniem jest zmiana mentalności pracowników i sposobu zarządzania. Teraz jest tam inne zarządzanie, inna odpowiedzialność. Dotychczas zarząd miał bardzo dużo do powiedzenia, bo udziałowcami były firmy państwowe, a teraz trudno to szybko zmienić – opisuje sytuację w Plusie jego właściciel.

Tam naprawdę jest co robić, trzeba inaczej to zorganizować, a to jest bardzo trudne. Ta firma funkcjonowała w ten sposób ponad 15 lat. Aby wprowadzić zmiany trzeba odmienić mentalność ludzi, a to nie jest takie proste albo wręcz jest niemożliwe – mówi Solorz-Żak.

Jednym z wyzwań jest wprowadzenie nowych procedur.

Żeby cokolwiek przepchnąć trzeba pięciu podpisów. Ja chciałem zrobić dwa podpisy, a okazało się, że jest ich siedem. Trudno jest te regulacje wewnętrzne wszystkie pozmieniać, ponieważ od dawna to funkcjonowało tak, a nie inaczej – komentuje Solorz-Żak.

Opinie:

Opinie archiwalne (31):

Komentuj

Komentarze / 31

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    kiler pisze: 2013-06-01 14:14
    po pierwsze : w korpo tak jest. po drugie: to korpo było prawie państwowe. Po trzecie: trzeba było kupić TP SA, tam dopiero są jajca
    3
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-06-01 16:06
    W sumie facet ma rację. Polkomtel to antykliencka, chamska arogancka firma. Moze uda mu sie cos tam zmienic. Ja z polkomtela sie juz wyleczylem.
    10
  • Users Avatars Mini
    do asf pisze: 2013-06-01 20:29
    mogę polecić dobrego lekarza od leczenia chorej nienawiści
    -5
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2013-06-01 21:05
    Ja jestem skutecznie wyleczony ze współpracy z tą pseudo firmą. Mamy numery firmowe u nich i to co się dzieje, jak podchodza konsultanci do klienta to zakrawa na kpinę. Kilkukrotny kontakt z mojej strony do BOK w sprawie aneksu do umowy, który z jakichś dziwnych powodów nie został wprowadzony na jednym z numerów. Każdy konsultant niby stara się pomóc, niestety bez rezultatu, złożona telefonicznie reklamacja, na którą nie dostaliśmy odpowiedzi, po ponad 30-tu dniach kolejny raz zadzwoniłem i 0 (zero) reakcji, jakby nic się nie stało. Każde połączenie to 2 zł, oczywiście nie zamierzają zwrócić za połączenia z BOK. W środę złożyliśmy wypowiedzenie. Jak wygasną pozostałe umowy, los kolejnych numerów jest już przesądzony, przenosimy je do Orange, tam każda reklamacja nawet najdrobniejsza nie przechodzi bez odpowiedzi. Mam nr prywatny i zawsze dostawałem odpowiedź na piśmie, nie wspomnę o pozytywnym rozpatrywaniu sprawy i rekompensacie nawet drobnej, ale jednak. Plus musi się wiele nauczyć w tej kwestii.
    6
  • Users Avatars Mini
    4moza pisze: 2013-06-02 15:46
    Identyczne praktyki stosuje bok t-mobile , nic sie nie stało to pierwsze zgłoszenie.Bawią sie własnymi klientami.
    4
  • Users Avatars Mini
    zyggi pisze: 2013-06-02 16:45
    przeciez on sie wypowiada o wewnetrznych procedurach a nie obsludze klienta!!! co do obslugi to zarowno plus jak i jego "rodzimy" polsat niewiele sie roznia ;]
    -1
  • Users Avatars Mini
    Aaaaaaa pisze: 2013-06-02 19:14
    Kris: zgadzam się z Tobą. Po kilkunastu latach płacenia abonamentu Polkomtelowi, przeszedłem do konkurencji bo Plus nie potrafił nawet przedstawić mi rzetelnie jakiejś przyzwoitej oferty. Do tego konsultantka próbowała mnie chamsko okłamać twierdząc, że można u nich wykupić sobie pakiet MMSów do wykorzystania do innych sieci. Gdy ją zapytałem: "A, to macie taki pakiet?" z rozbrajającą szczerością (i z radością w głosie) odpowiedziała: "Nie". Zero elastycznego podejścia do klienta. Ich oferta utrzymaniowa zawarta jest w zdaniu: "Albo bierzesz co ci łaskawie oferujemy, albo spier...alaj".
    3
  • Users Avatars Mini
    bbbbeeeeeee pisze: 2013-06-02 21:32
    każdy może tu sobie pisać co chce ?
    -3
  • Users Avatars Mini
    Pracownik Plusa pisze: 2013-06-02 21:55
    Pracownicy Plusa krytykuja Solorza za przywiązanie wyzyskiwanie pracowników i partnerów!
    2
  • Users Avatars Mini
    PLKMTL pisze: 2013-06-02 23:13
    Panie i władco. Jakoś 15 lat wszystko kwitło. Tylko teraz jest nie do wytrzymania
    0
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2013-06-02 23:36
    1) Teraz nie kwitnie 2) 15 lat, gdzie klient musiał dużo męczyć się aby przenieść numer, oferty nie były takl do siebie podobne 3) To że działa, nie oznacza że może działać lepiej i wydajniej
    2
  • Users Avatars Mini
    fkicha pisze: 2013-06-03 09:23
    czas pokarze w jakim kierunku idzie pOLKOMTEL, ale za kilka miesięcy nie będzie miał kto obsługiwać klientów, a wartosciowi klienci będą odchodzić za handlowcami do konkuręcji, ale uważam że na tym właśnie zależy PLK, żeby klienci odchodzili a zostali JELONKI którzy będą spłacać Kredyty Solorza. ja już nie spałacam jego kredytu wybrałem PLAYA
    2
  • Users Avatars Mini
    RGG pisze: 2013-06-03 09:50
    Nic nie przebuje 'poziomu' w T-mobile... od pkt. dealerskiego w jednym z centrow handlowych w Poznaniu, przez pracownikow salonu na Murawie, po konsultantow w BOA telefonicznym... no comments... przyznam ze zadna z reklamacji nie zostala uwzgledniona (np. brak mozliwosci wykonywania polaczen, brak mozliwosci 'dodzwaniania' sie do posiadanych numerow, 'zasieg' ktory byl a znikl - zmiana lokalizacji nadajnikow, brak korespondencji: dokumentow i faktur, proszenie sie o wyslanie duplikatow klasyczna poczta lub 'na mail... i tak w kolko)
    0
  • Users Avatars Mini
    RGG pisze: 2013-06-03 09:52
    Czesc nr juz przeniesiona do Orange i ... jak to bywa, czasami maja miejsce wpadki operatora, zle rozliczenia, naliczenia ale... kazda niescislosc wyjasniona, kazda nadplata rozliczona, dodatkowa rekompensata, jesli siec 'nawala' chocby na 1h, to tel lub pismo z przeprosinami i 'zadoscuczynieniem' do wyboru... inny swiat, inna jakosc... inna siec
    1
  • Users Avatars Mini
    wawiak pisze: 2013-06-03 09:54
    ale smieszny gosc. wypowiada sie jak uczen 1 klasy szkoly podstawowej. hehehe
    -2
  • Users Avatars Mini
    RGG pisze: 2013-06-03 09:56
    Czym innym jest obsluga klienta i zasady jakimi sie kieruje, a czyms innym wewnetrzne procedury obejmujace pracownikow, od czlonkow zarzadu po szerogowcow
    0
  • Users Avatars Mini
    leon pisze: 2013-06-03 10:08
    mam to już za sobą :) ... po 12 latach przeniosłem nr do play ....
    3
  • Users Avatars Mini
    obserwator pisze: 2013-06-03 10:55
    Do czasu przejęcia firmy przez Pana Zygmunta wszystko było dobrze, a od półtora roku wszystko leci na łeb na szyję: odchodzą klienci, maleje przychód, zyski wypracowuje się zwolnieniami, jakość sieci coraz gorzej. Do czasu przejęcia firmy delegacje uprawnień decyzyjnych i zakupowych były do trzeciego poziomu poniżej zarządu, ludzie mieli decyzyjność, odpowiedzialność, motywację i budżet w ramach, którego realizowali zadania. Teraz decyzyjność jest tylko na poziomie wybranych doradców właściciela, ludzi paraliżuje strach, że będą musieli poprosić Pana Zygmunta o trzysta złotych na kupienie narzędzi do pracy. Jeśli ma się ambicję, żeby być właścicielem tak dużego biznesu jak Polkomtel to nie można nim rządzić metodami z warzywniaka. Ja bym przede wszystkim zmienił mentalność Pana Zygmunta bo ma całkiem dobrą wizję, ambicję i dobry biznes, ale ten biznes wymaga dbania o niego, a nie tylko o kasę i uwolnienia potencjału w pracownikach. Szczególnie dotyczy to zastraszonych byłych pracowników ze spółek Pana Zygmunta. Stare powiedzenie mówi, jeśli chcesz coś zmienić zacznij od siebie. Jak to się nie stanie to Pan Zygmunt oczywiście nie zbiednieje, ale Polkomtel podzieli losy takiego np. Śląska Wrocław. Szkoda byłoby tak zaprzepaścić tych kilkanaście lat. Jak na razie to widać, że T-Mobile i Orange odjeżdżają bo mają globalnych partnerów i globalną wizję rozwoju. Polkomtel staje się zaściankowy i pozostanie mu konkurowanie tylko z Play.
    7
  • Users Avatars Mini
    Tridlle pisze: 2013-06-03 11:35
    @obserwator. Celna uwaga. W pełni się zgadzam.
    2
  • Users Avatars Mini
    Kacperos pisze: 2013-06-04 07:51
    Podzielam poglądy Obserwatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    j pisze: 2013-06-04 13:39
    przerost biurokracji to problem oligopolu, który mamy na na rynku telefoni komórkowej. W takich warunkach organizacje się degenerują.
    0
  • Users Avatars Mini
    pauladovar pisze: 2013-06-04 14:21
    A u nas w Play, zaproszono ostatnio 25 osób z obsługi klienta na szkolenie, a na miejscu okazało się, że wszyscy dostali wypowiedzenia... mimo, że jeszcze jakiś miesiąc temu był speach Zarządu jaką to wspaniałą firmą jesteśmy i że stawiamy na klienta :-( Przedtem pracowałam w Orange i wiem, że po prostu nie ma idealnej firmy a zwłaszcza telekomu...
    1
  • Users Avatars Mini
    PKT pisze: 2013-06-05 19:31
    A u nas w Cyfrowym Polsacie Plus się zaczyna jakoś coraz lepiej sprzedawać. Wreszcie oferty się poprawiają.
    -2
  • Users Avatars Mini
    Wezmyr pisze: 2013-06-08 14:16
    ***kiler- tpsa teraz to jest przy polkomtelu mega elastyczna firma a Solorza nie stać już na nic i długo nie będzie go stać. Solorz, jeżeli ma ochotę coś zmieniać, to najpierw niech zmieni siebie i zacznie POWAŻNIE traktować swoich partnerów biznesowych a nie odstawia cyrki jak panienka na wydaniu. Dopóki będzie zachowywał się tak, jak to robi we Wrocławiu niech nie liczy na to, że ktokolwiek za nim pójdzie, prócz kilku dobrze opłacanych dyrektorków w Polsacie.
    1
  • Users Avatars Mini
    pinokio pisze: 2013-06-08 15:09
    Solorz, gdzie jest kasa z ugody za PTC, teraz T-Mobile Polska?. Dlaczego Elektrim po rozwiązaniu sporu 3 lata temu nie wrócił na giełdę, a ty korzystasz bezprawnie z majątku tej spółki nie informując o tym drobnych akcjonariuszy, których masz głęboko w du.. ?
    4
  • Users Avatars Mini
    vimes pisze: 2013-06-08 15:40
    Gdyby się ktoś zastanawiał czy pozostać w Polkomtelu: Podobnie jak w ub.roku wysłałem list do Prezesa F-cji - Ewy Pagi. ewapaga@paga.org.pl Sznowna Pani Prezes. Po ogłoszeniu informacji w ub. roku iż Zygmunt Solorz-Żak został laureatem F-cji Lesława Pagi za reprezentowanie wysokich standardów w świecie biznesu ośmieliłem się podzielić z Sz.Panią swoimi wątpliwościami i zdecydowanie zaprotestować. Pan Solorz-Żak jako Przewodniczący Rady Nadzorczej publicznej Sp-ki Elektrim doprowadził do wycofania jej z notowań na GPW. Samo wycofanie nie jest zdumiewające, gdyż taki los podzieliło wiele Sp-ek, ale sposób w jaki ono nastąpiło. Wniosek o zawieszenie notowań został utajniony, chociaż zarówno Pan Solorz-Żak jak i Ludwik Sobolewski /ówczesny Prezes GPW/ doskonale znali szczegóły i tajemnicę Wniosku. Warunki jakie miał spełnić Elektrim aby otrzymać zgodę na zawieszenie notowań na GPW do dzisiaj powodują szeroki uśmiech na twarzach osób związanych z biznesem i są szkolnym /trikiem/ przykładem "surowych" warunków jakich zażądał Zarząd GPW od Elektrimu, a których ten spełnić nie musiał. To był jednak zapewne tylko przypadek(!). Inwestorzy mniejszościowi Sp-ki Elektrim już wtedy alarmowali, że łamane jest prawo o Obrocie Papierami Wartościowymi oraz obowiązkowi informacji w Sp-ce publicznej. Kiedy w dn 15.12.2010r. po 3-ch latach bojów prawnych Sp-ka Elektrim podpisała z wierzycielami Ugodę kończącą ten wielowątkowy spór, wszyscy oczekiwali, że wreszcie jakaś oficjalna informacja ujrzy światło dzienne zarówno o podpisanej Ugodzie, ale także o powodach dla których Elektrim w ogóle opuścił parkiet GPW. Tak nakazuje prawo w Sp-kach publicznych. Tak postępują Przewodniczący Rad Nadzorczych oraz Prezesi Zarzadów jeśli chcą otrzymywać zaszczytne wyróżnienia za prezentowanie wysokich morale w biznesie. Niestety, w tym wypadku nic takiego nie nastąpiło. Sp-ka Elektrim nadal była tajną Sp-ką, i żadna wyjśniająca w/w tematy informacja nie ujrzała światła dziennego. W dn.17.01.13r. zarząd GPW odwołał Ludwika Sobolewskiego z f-cji Prezesa GPW. Jednak już dn.25.03.13r. został powołany w skład Rady Nadzorczej ZE PAK - Sp-ki kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka. To kolejny i oczywisty przypadek(!) potwierdzający wysokie standardy jakimi kieruje się laureat F-cji Lesława Pagi. Do dnia dzisiejszego Sp-ka publiczna Elektrim kontrolowana przez Zygmunta Solorza-Żaka nie jest notowana na GPW i żadna istotna dla Sp-ki informacja nie ujrzała światła dziennego. Jedyną czynnością jaką wykonał Zarząd Elektrimu wypełniając Warunki Zarządu GPW zawieszające notowania na giełdzie w ciągu 2,5 roku, to wysłanie JEDNEGO pisma do Zarzadu GPW z zapytaniem, co należy zrobić aby wrócić do notowań.(!!) Ośmieliłem się ponownie napisać do Szanownej Pani w sprawie laureata Fundacji Lesława Pagi, gdyż, jak się okazało historia dopisuje kolejne rozdziały rzucające wiecej światła na oblicze laureata.
    4
  • Users Avatars Mini
    Jan mirtelE pisze: 2013-06-08 18:36
    Gdzie sa pieniądze ELEKTRIMU za sprzedane PTC(ERA)
    1
  • Users Avatars Mini
    Jan mirtkelE pisze: 2013-06-08 18:42
    Ile ELEKTRIM zapłacił za METELEM - nieznany twór będący właścicielem Polkomtela i dlaczego tak dużo???????????????????
    1
  • Users Avatars Mini
    Olo pisze: 2013-06-10 14:02
    Pan Solorz chciał wprowadzić 2 podpisy zamiast 7 w korpo zatrudniającej ponad 3000osób. UWAGA 2 podpisy czytaj Swój i Prokurenta. Przecież to absurd.
    0
  • Users Avatars Mini
    aero2 pisze: 2014-05-22 20:50
    Z A D N E G O K O N T K T U Z F I R M A M I S O L O R Z A . O S Z U S T I Z L O D Z I E J . nIE DAM TEMU ZLODZIEJOWI NAWET ZLOTOWKI, POLSRAT ZABLOKOWANY:) Namiawiam do bojkotu tego Zebola, Ubeka i zlodzieja
    0
  • Users Avatars Mini
    stomatolog pisze: 2014-06-06 12:52
    moze ten zebol dalby sobie spilowac boszem te drapiace parkier i niszczace dywany zeby...nosz, jakbym sie obudzila obok takiego, to zwiewalabym jak od zoombie:)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: