Został rozstrzygnięty10 jubileuszowy plebiscyt Studencki Produkt Roku 2010 magazynu Dlaczego. Studencki Produkt Roku to plebiscyt, którego idea polega na promowaniu produktów, usług i marek kierowanych do młodych ludzi. Studenci sami przyznają statuetki swoim ulubionym markom, wyrażając w ten sposób uznanie dla nich.
Plebiscyt Studencki Produkt Roku organizowany jest przez magazyn „Dlaczego” już od 10 lat. Wśród tych, które w ciągu 10 lat otrzymały więcej niż jedną statuetkę, są m.in. takie firmy jak Orange, Puma, Winiary, L&M, Pepsi, Sony, PKO Bank Polski oraz Danone, Unilever lub McDonald’s.
Jubileuszowa 10. edycja plebiscytu składała się z dwóch etapów: w pierwszym z nich, trwającym od listopada 2009 roku do lutego 2010 roku studenci mogli zgłaszać swoje typy w 25 kategoriach produktowych związanych z ich życiem. Te marki, które uzyskały najwięcej głosów, weszły do drugiego etapu konkursu. Etap II rozpoczął się w marcu, a zakończył 20 maja 2010 roku. Do tej części plebiscytu zakwalifikowały się produkty, które po pierwszym etapie zajmowały pierwsze 5 miejsc w obrębie każdej z 25 kategorii. W tej części plebiscytu studenci mogli zagłosować na jedną – ich zdaniem najlepszą – markę w ramach każdej kategorii.
Laureatami 10. plebiscytu Studencki Produkt Roku zostali w branży telekomunikacyjnej:
15. Studencka KOMÓRA – ulubiona marka telefonu komórkowego – Sony Ericsson
16. Studencki OPERATOR – przyjazny studentom operator telefonii – Orange
Inne nagrodzone marki to m.in.:
6. Studencka ANTYKONCEPCJA – najpewniejsza marka antykoncepcji – Rosetex
12. Studencki SMAKOŁYK – ulubiona marka słodyczy lub przekąsek – Baton Studencki
17. Studencka FURA – ulubiona marka samochodu – Chevrolet Spark