Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 12,9%

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 12,9% według analityków z Omdia

Jest to trzeci kwartał z rzędu w którym spadająca sprzedaż smartfonów się utrzymuje. Do wczorajszej informacji o 14% spadku sprzedaży smartfonów w Chinach doszły dane globalne – w pierwszym kwartale 2022 na rynek trafiło 308 milionów urządzeń, co według analityków z Omdia stanowi spadek o 12,9% rok do roku. Za to IDC informuje o mniejszym, 8,9% spadku na rynku smartfonów i sprzedaży wynoszącej 314.1 miliona urządzeń.

Samsung dostarczył 73,8 miliona egzemplarzy, co oznacza 2,9% spadek rok do roku, ale wzrost o 6,8 procenta względem poprzedzającego kwartału. Udział w światowym rynku koreańskiego producenta wzrósł o 2,5 punktów procentowych w porównaniu do tego samego okresu z roku ubiegłego. Samsung jest w o tyle korzystnej sytuacji, że jego zależność od rynku chińskiego jest bardzo mała, zarówno jeśli chodzi o produkcję, jak i o sprzedaż. Stąd spadek na rynku chińskim nie dotknął Samsunga i pozostał on numerem jeden jeśli chodzi o udział w światowym rynku – według Omdia Samsung ma 24% udziałów, a według IDG 23,4%.

Apple sprzedało 56,4 miliona smartfonów, co pozwoliło zwiększyć udział w globalnym rynku do 18,3% - to czwarty rok z rzędu w którym Apple udało się zwiększyć udziały w rynku. Porównując kwartał rok do roku sprzedaż Apple wzrosła o 2,5% i jest jednym z 3 producentów, którym udało się osiągnąć wzrost.

Xiaomi dostarczyło 42,4 miliona urządzeń w pierwszym kwartale, a więc o 7,1 miliona mniej niż rok temu. Jedną z przyczyn jest coraz większa konkurencja pozostałych chińskich producentów smartfonów. Moim zdaniem położenie dużego nacisku na segment premium może Xiaomi przynieść dalsze spadki sprzedaży. W obecnym kwartale spadek wyniósł 14,3%.

Duże spadki zanotowało OPPO i vivo, które są najmocniej zależne od rynku chińskiego. Dla OPPO liczba dostarczonych urządzeń wyniosła 25,3 miliona co oznacza 33,1% spodek, a dla vivo 24,1 miliona egzemplarzy i spadek o 36,9% rok do roku. Udział w rynku dla obu tych producentów spadł odpowiednio o 8,2% i 7,8%, porównując rok do roku. Ponieważ ponad połowa sprzedawanych smartfonów przez OPPO i vivo trafia na rynek lokalny, dodatkowym czynnikiem był szybki wzrost Honor w Chinach, o czym pisałem wczoraj.

Jedyni producenci poza Apple, którzy odnotowali wzrost w bieżącym kwartale to Honor i realme – największy udział we wzroście Honor odegrał rynek chiński, a dla realme indyjski. Sprzedaż Honora wynosiła 15,2 miliona egzemplarzy. Honor zwiększył swoje udziały w globalnym rynku o 4,9% a realme o 4,7%.

Motorola sprzedała 12 milionów urządzeń, a Huawei – ostatni z pierwszej dziesiątki, sprzedał 5,6 miliona smartfonów. Dla Huawei oznacza to gwałtowny spadek udziału w globalnym rynku z 4,2% do 1,8%.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: