Aby poznać podejście konsumentów do recyklingu telefonów, Nokia przeprowadziła w połowie 2008 roku ankietę globalną. Udział w niej wzięło 6500 osób z 13 krajów, m.in. Finlandii, Niemiec, Włoch, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, USA, Chin czy Brazylii. Okazuje się, że tylko 3% użytkowników oddaje telefony komórkowe do recyklingu, a 4% wyrzuca urządzenia do śmieci.
Zachowania użytkowników:
44% - trzyma u siebie telefony
24% - oddaje telefony, np. rodzinie
16% - sprzedaje
4% - wyrzuca
3% - oddaje do recyklingu
2% - przerabia
8% - inne
W odpowiedzi na wyniki ankiety Nokia opracowuje szereg kampanii i akcji informujących, dlaczego, jak i gdzie należy oddawać niepotrzebne, stare urządzenia, ładowarki i akcesoria. Firma rozszerza także globalny program zbiórki, dodając więcej pojemników i promując je w sklepach w celu zwiększenia świadomości konsumentów.
Obecnie Nokia prowadzi punkty zbiórki niepotrzebnych urządzeń mobilnych w 85 krajach na całym świecie — jest to największy dobrowolny system recyklingu w branży telekomunikacji mobilnej. Stare urządzenia można oddać w sklepach Nokia i niemal 5000 punktach Nokia Care. Również w Polsce Autoryzowane Punkty Sprzedaży i Serwisu Nokia Care przyjmują telefony i akcesoria Nokia do recyklingu.