Staż w agencji Simplusa za strategię wejścia MVNO

Newsy
Żródło: Brief
Opinie: 48

Grupa reklamowa Euro RSCG, odpowiedzialna za kreację reklamową marki Simplus, pod patronatem merytorycznym miesięcznika „Brief”, ogłosiła konkurs pt. „Wygraj staż” polegający na opracowaniu strategii wejścia na rynek nowej marki prepaid przy założeniu, że jest to inwestor z zewnątrz nie posiadający infrastruktury technicznej i będzie korzystał z sieci istniejącego operatora.

Zwycięzcy odbędą płatne staże w jednej z trzech agencji Grupy.

ZASADY KONKURSU:

Konkurs skierowany jest do wszystkich tych osób, które są studentami lub właśnie skończyły studia, są przed obroną pracy magisterskiej lub właśnie po.
Aby wziąć udział w KONKURSIE musisz opracować założenia strategii wejścia na rynek nowej marki, na podstawie załączonego case’u oraz instrukcji do niego.

Case

Rynek telefonii komórkowej rozwija się dynamicznie (17,4 mln użytkowników pod koniec 2003) choć nadal daleki jest od nasycenia. Z publikowanych danych operatorów wynika, że liczba użytkowników pre-paid (jest ich już obecnie prawdopodobnie ok. 60 proc.) przewyższa obecnie liczbę „abonamentowców”. To właśnie pre-paid stał się motorem rozwoju polskiego rynku telefonii komórkowej. Można się także spodziewać, że trend ten będzie się utrzymywał biorąc pod uwagę: – sytuację gospodarczą – wciąż wysokie bezrobocie idące w parze z obawami o stabilność przyszłej sytuacji finansowej, a co za tym idzie niechęć do zawierania umów długoterminowych – styl życia – fakt, że telefon komórkowy stał się powszechną oczywistością, jest on nie tylko narzędziem komunikacji, ale symbolem bycia na czasie, nowoczesności, modnym gadżetem czy wręcz koniecznością w pewnych środowiskach. Specyfiką segmentu pre-paid jest sposób korzystania z kategorii.
Istnieją dwa podstawowe wymiary determinujące wybór właśnie tego rodzaju płatności:

  • zdolność kredytowa/finansowa przyszłego użytkownika (osoby o stałych dochodach, które stać na płacenie abonamentu versus osoby nieposiadające dochodu, mające niski dochód czy też osoby o dochodach nieregularnych)

  • sposób korzystania z telefonii (nastawienie na większą ilość rozmów wychodzących versus osoby nastawione na odbieranie rozmów przychodzących) Młodzież stanowi obecnie najbardziej atrakcyjny „kąsek” na rynku pre-paid. Nastoletni użytkownik potrzebuje komunikować się często, ale też potrafi to robić bardzo ekonomicznie – to właśnie młodzi ludzie osiągnęli największą biegłość w komunikowaniu się za pomocą taniej formy tekstowej, jaką jest SMS.

Operatorzy starają się zaspokoić potrzebę taniego i prostego kontaktu, oferując szeroką gamę taryf pre-paidowych czy kombinacje minimalnego abonamentu z możliwością doładowania kartą pre-paid (w sumie 3 operatorzy oferują łącznie niemal 100 planów taryfowych pre-paid i post-paid).

Istniejące marki pre-paid w chwili obecnej to:

  • Simplus i Simplus Team

  • Idea POP

  • Era Tak Tak

  • Ostatnio na rynku pojawiła się nowa marka Heyah

Zadanie:

Należy założyć wejście na rynek z nową marką pre-paid. Zakładamy, że jest to inwestor z zewnątrz nie posiadający infrastruktury technicznej. Będzie korzystał z sieci istniejącego operatora.
1. Należy wybrać i uzasadnić partnera, z którym zostanie przeprowadzona cała operacja oraz stworzyć założenia marketingowe dla nowej marki uwzględniając istniejące marki pre-paid (cena, komunikacja, sposoby doładowania, dystrybucja zestawów).
2. Należy opracować założenia strategii komunikacji dla nowej marki uwzględniając:
- Proponowany produkt – grupę docelową
- komunikację konkurencji
- sytuację na rynku telefonii (nie tylko komórkowej)
3. Należy uwzględnić:
- potrzeby grupy celowej
- główną, komunikowaną korzyść
- wsparcie racjonalne przekazu
- charakter i klimat przekazu
- spodziewaną reakcję konsumentów
- proponowany media-mix Objętość pracy: maksymalnie 4 strony maszynopisu.

Opinie:

Opinie archiwalne (48):

Komentuj

Komentarze / 48

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jag888 pisze: 2004-05-06 21:56
    woow, szykuja sie zmiany :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-06 21:57
    no to studenci - do roboty!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-06 22:01
    Jedno ale - są osoby, które chcialyby wziąć abonament lub przdłużyć umowę, ale nie lubią być robione w balona i traktowane jak melon do wyciskania z niego soku (vide pieniędzy).
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-05-06 22:09
    miki*** zgadzam sie w pelni!!! po co mi abonament, jesli w pre-paidzie wyjdzie mi taniej, a telefony te ktore mi sie podobaja sa tak minimalnie subsydiowane, ze moge sobie kupic w komisie lub w zestawie pre-paid,jesli mi na wypasie nie zalezy!
    0
  • Users Avatars Mini
    v pisze: 2004-05-06 22:24
    zgadzam się z dwoma ostatnimi przedmówcami... Mam abo w plusie, 7650. Niedługo mi się kończy umowa i chyba zdecyduję się na prepaid. Telefon albo sobie zostawie, albo kupie na allegro coś ciekawszego.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-05-06 22:50
    Ciekawy news - ciekawy konkurs... Bedac osoba kwalifikujaca sie do wziecia udzialu w wyzej opisanym przedsiewzieciu zapytuje, dlaczego ograniczono grono uczestnikow jedynie do studentow?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-06 23:02
    ***Promedia: 1. zapewne potrzebują świeżej krwi [w kontekście branży]. 2. Ludzie z branży nie robią takich rzeczy za free, tylko za konkretne grajcary; studentom wystarczy linijka w CV.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-05-06 23:23
    **Gonzales - wlasnie jestem takim 'czlowiekiem' z branzy - (zajmuje sie reklama) - i jestem studentem - (drugi kierunek nie zwiazany w zupelnosci z reklama, marketingiem czy pochodnymi) - stad moje pytanie - dlaczego tylko studenci ?! Czy ludzie z 'innym' wyksztalceniem 'nie poradza sobie' z tematem?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-07 00:52
    Może po prostu chcą sobei wyłowić najzdolniejsze talenty i urobić na swoją modłę... Niemniej jednak, trudno znależć logiczne uzasadnienie dla tak sformułowanych warunków.
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2004-05-07 01:21
    nie wiem czy dobrze kombinuję, ale chyba Plus chce mieć plusy i minusy wprowadzenia MVNO do siebie ale żeby to mu nie kolidowało z Simplusem....
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-07 02:00
    Aha, czyli Plusik kombinuje z druga marka prepaida i mozna wnioskowac po tym, kto ma opracowac strategie marketingowa, iz grupa docelowa beda ludze z przedzialu 20-30 lat. Nie moga uderzyc w grupe mlodszych, bo to by wywolalo wojne z Heyah na ceny, a tego przeciez opki boja sie jak ognia. Nie pojda do grupy straszej wiekowo, bo im jednak oferowane sa przede wszystkim abonamenty. Zatem bedzie to oferta dla ludzi starszych wzgledem odbiorcow Heyah, a z drugiej strony jeszcze nie o takim statusie, aby przywiazac sie do abonamentu. W sumie dobry pomysl, na zapelnienie niszy. Sam aspket psychologiczny tego, ze Heyah to dla "szczeniakow", Simplus dla swirow ganiajacych sie wózkami", POP dla "odjechanych kolesi w za szerokich spodniach i dredach" TT nie wiadomo dla kogo, daje spore pole do popisu.
    0
  • Users Avatars Mini
    robertkus pisze: 2004-05-07 10:50
    Klienci mogą tylko zyskać na nowej ofercie pojawiającej się na rynku. Tylko dlaczego Plus tak późno (może za późno) reaguje na pojawienie sie Heyah? robertkus@op.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-07 10:55
    *robertkus: nie podawaj tu tak otwarcie mejla bo skanery wirusow na naszych twardych dyskach juz poszly w ruch ;) jak Cie podlapie ktorys to zaczniesz marzyc o nowym adresie...
    0
  • Users Avatars Mini
    slonik pisze: 2004-05-07 11:03
    trochę (6 lat) pracowałem dla Plus-a i wiem jedno ... skąpili.. skąpią.. i bądą skąpić, dlatego do tego "konkursu" dedykowani są tylko studenci. Teraz pracuje w PTC i co dzień zadaję sobie jedno i to samo pytanie "Co ja widziałem w tym Plus-ie?"
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-07 11:15
    ***Słonik: zapewne stałą pensję i umowe o pracę ;). Natomiast nie rozumiem co ma skąpstwo Plusa do taktyki niezależnej firmy, która jest zdziebko większa od Plusa?
    0
  • Users Avatars Mini
    Frisco pisze: 2004-05-07 11:29
    Troszke za pozno wzieli sie do roboty, odkad pojawila Sie heayh to sprzedala wiecej zestawow niz inne opki, i dlatego teraz wszyscy zaczynaja kombinowac, co tu ulepszyc zeby sciagnac do siebie jak najwiecej klientiow
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-07 11:37
    Nie chcę tu być uszczypliwy, ale czy Plus nie za późno się wziął do roboty nad tym? Przecież to proste jak konstrukcja cepa: "Heyah jest rewelacją sprzedażową to my też tak chcemY!" powiedzał Plus i planuje wprowadzenie klona Hejki....
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-07 11:41
    Rynek jest cierpliwy i wiele zniesie, ale nie sądzę, żeby było proste wprowadzenie jeszcze jednego prepaida przez już działającego opa. Raczej jakieś rzeczywiste MVNO miałoby większe szanse na to. No nie wiem, dla mnei to Plus się wycwanił i zatrudni studenciaków ze świeżymi głowami i oni zrobią piękną promocję w zamian np. za podanie ich nazwisk,ciekawe czy im zapłaci?? Pewnie nie, skoro to konkurs jest tylko... W każdym razie o nagrodzie nie wspomnieli
    0
  • Users Avatars Mini
    Konto usunięte pisze: 2004-05-07 11:43
    a co to za rozróżnienie simplus i simplus team ?Jest jakaś różnica? wydaje,że nie
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-07 11:48
    Chociaż muszę szczerze powiedzieć: im więcej konkurencji na rynku tym lepiej :) A kiedy jakaś wojna na abo? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Frisco pisze: 2004-05-07 11:52
    **** LOCO zgadzam sie z toba, bedzie wiekszy wybor jak wprowadza cos nowego, moze wkoncu ludzie cos na tym skorzystaja
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-05-07 11:53
    "Należy opracować założenia strategii komunikacji dla nowej marki uwzględniając: - Proponowany produkt – grupę docelową - komunikację konkurencji" a co to komunikacja konkurencji?
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-05-07 11:54
    loco wspomnieli o nagrodzie, to platny staz. czy mozesz uzasadnic czemu uwazasz ze prawdziwy mvno bedzie skuteczniejszy w polskich warunkach?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-07 12:01
    ***Pinkbird: sposób, w jaki firmy konkurenycjne komunikują się z rynkiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-07 12:14
    **pinkbird: jestem przygłupem, przecież mam w tytule jaka jest nagroda, uffff. A dlaczego o tym MVNO prawdziwym: ano tak mi się wydaje , że wprowadzenie Heyah było ogromną rewolucją, ale wykorzystano już efekt nowości i teraz chyba ludziska które przecież nowości uwieliają chętniej poeksperymentowaliby z kimś całkiem nowym... (no a potem wrócili do Heyah rzecz jasna, ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    ola! pisze: 2004-05-07 12:43
    studentów się wykorzysta, na stażu będą pakować ulotki do pudełek albo bindować materiały firmy, a pomysł jak wypali to będę sobie pluć w brodę, że go nie sprzedali za grubą kasę jakiemuś innemu opowi, ot co. Ja się jeszcze kwalifikuję na ten konkurs, ale nie zmaierzam startować, zresztą i tak kuzyn prezesa wygra, tak się złoży że będzie miał "świetny" pomysł przygotowany cichcem przez jakichś wyjadaczy z branży.
    0
  • Users Avatars Mini
    ola! pisze: 2004-05-07 12:44
    Zalogowałam się, to teraz mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć: Heyah nie będzie łatwo przebić, bo Heyah jest po prostu mistrzowskim pomysłem i strzałem w dziesiątkę w odpowiednim momencie! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-05-07 13:01
    ***Gonzales: dziekuje za wyjasnienie ***loco: mnie to akurat wszystko jedno kto jest wlascicielem taryfy/uslugi z ktorej korzystam, wazne sa dla mnie tylko ceny/uslugi/jakosc. ***:ola!: nie napiszesz oferty? to straszne!!! niepowetowana strata dla nas wszystkich! a swoja droga to sprytnie ich przejrzalas...
    0
  • Users Avatars Mini
    gebp pisze: 2004-05-07 13:23
    a miom zdaniem ten konkurs ma inne znaczenie. poco Plus ma zatrudniać gro specjalistów do analizy, rachunków kreacji marki, marketingu etc itd. jeżeli zrobi to armia studentów całkiem za friko. A zawsze im więcej pomysłów tym lepiej. Z drugiej strony to także rodzaj analizy rynku. Poco za to bulić jeżeli można mieć to za friko. Dużo pomysłów a zawsze się coąś zanjdzie. Bo nie myślę iż Plus na staż wyda ogrom pieniędzy. PZDR.
    0
  • Users Avatars Mini
    no-idea pisze: 2004-05-07 16:16
    Oj proszę, niech Plus nie robi nowego prepaida bo nie daj Boże Judea wpadnei na ten sam pomysł, a wtedy to już utoniemy w Telekomunie na następne dziesięciolecia:((((
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-05-07 16:41
    Tak czytam niektóre komentarze i się dziwie. Teksty typu, Plus skąpi, wykorzysta studentów, chce mieć własną markę typu Heyah itp. Niech ktoś mi powie gdzie tu jest napisane, że Plus coś zlecił agencji, która to zrobiła w formie konkursu dla studetnów? Jedyny związek z Plusem jaki jest w tym tekście, to to że ta agencja odpowiada za kreację reklamową Simplusa. Co zresztą, moim zdaniem, nie ma związku z tym konkursem. Zresztą opis mówi o firmie zewnętrznej bez infrastruktury.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-07 17:04
    **RAFALS: a wiesz, że Ty masz rację, nie jest napisane że to Plus, tylko agencja...
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-05-07 17:11
    ***loco: no a jak plus by chcial wprowadzic nowa marke to myslisz ze kto bedzie mu ja promowal? ***rafals: nie badzmy naiwni, z tego newsa z duzym prawdopodobienstwem wynika ze plus rozwaza sensownosc zrobienia wlasnego heyah
    0
  • Users Avatars Mini
    gebp pisze: 2004-05-07 17:24
    ***pinkbird. prosto ujołeś to co ja chciałem napisać
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-05-07 17:26
    pinkbird: ta agencja pewnie zajmuje się jeszcze innymi markami, może kawy a może proszku do prania. Może to Vizir chce mieć swoją nową markę MVNO. Kupujesz 6 kilogramów proszku starter gratis, a rozmowy na ich infolinię za 1gr.... Ja myślę, że jeśli Plus rozważa sensowność wprowadzenia nowego brandu to nie robi tego na forum publicznym.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-05-07 17:27
    Pewniejsze jest to, że jakaś firma z kapitałem chce być MVNO i zatrudniła agencję do tego. A że wybrała agencję pracującą przy Simplusie? No bo ma doświadczenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    KURWA MAĆ pisze: 2004-05-07 18:00
    S I M P L U S B I Z N E S :):D:D:D Co wy na to??:)
    0
  • Users Avatars Mini
    KURWA MAĆ pisze: 2004-05-07 18:02
    1grosz za sekunde , takt co 1sek od pocz rozm SMSy 1grosz:) TO SIE OPŁACA:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-05-07 18:27
    Czyżby to mały przeciek planów Plusa co do wpuszczenia wirtualnego operatora ??? :-) Kto wie...
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-05-07 19:03
    No,ciekawe ale zobaczymy,bo to co pokazali z Sim+ em po heyahu,to ja nie jestem taki pewny,czy dadzą jakiegoś korzystnego prepaida w MNVO ,chociaż ,oczywiście dobrze im życzę :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-07 19:24
    Cóż, Panowie, EURO RSCG to jedna z największych grup reklamowych na świecie. W pOlsce robi S+, Danone, Unilevera, Peugeota, i trochę innych pomniejszych firm.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dzazga pisze: 2004-05-07 19:59
    Widze, ze Heyka namieszala bardzo ostro wsrod opow i troche trzesa porteczkami. A co do tego stazu to nie po to placa gruba kase goscia z agencji zeby studenci im cos wymyslali. jak bede mial pomysl na przebicie Heyah to na pewno nie oddam go za darmo lub za jakis watpliwej jakosci staz,na ktorym bede robil herbate szefowi. Zreszta ile by sie nie glowili to i tak nie przebija oferty Heyah.
    0
  • Users Avatars Mini
    Benassi pisze: 2004-05-07 20:55
    racja, oferte Heyah trudno przebic - najprostsze zasady, najnizsze ceny, co tu duzo gadac
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-05-08 15:00
    tylko dlaczego musi to byc student
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-09 22:42
    To, że Simplus wypuszcza taką ofertę to naprawdę super sprawa. Jestem pełen podziwu dla Polkomtela, że przekazuje pałeczkę określenia strategii wejścia MVNO na osoby młode i wykształcone.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-09 22:47
    A, i żeby pożniej nie było takich negatywnych opini, że beeee jak będzie wchodził MVNO (korzystając z infrastruktury Plusa), no bo to będą właśnie te osoby przedstawiały taką strategie.
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2004-05-11 18:12
    No i chcą tenim kosztem wydusić pomysł wart miliony.
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2004-05-11 18:14
    W zasadach konkursu nie ma nic na temat praw do projektów. Czyli bez problemu można wykorzystać pomysł złożony przez któregoś z kandydatów, a jemu samemu powiedzieć, żeby "spadał na drzewo".
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: