Grupa reklamowa Euro RSCG, odpowiedzialna za kreację reklamową marki Simplus, pod patronatem merytorycznym miesięcznika „Brief”, ogłosiła konkurs pt. „Wygraj staż” polegający na opracowaniu strategii wejścia na rynek nowej marki prepaid przy założeniu, że jest to inwestor z zewnątrz nie posiadający infrastruktury technicznej i będzie korzystał z sieci istniejącego operatora.
Zwycięzcy odbędą płatne staże w jednej z trzech agencji Grupy.
ZASADY KONKURSU:
Konkurs skierowany jest do wszystkich tych osób, które są studentami lub właśnie skończyły studia, są przed obroną pracy magisterskiej lub właśnie po.
Aby wziąć udział w KONKURSIE musisz opracować założenia strategii wejścia na rynek nowej marki, na podstawie załączonego case’u oraz instrukcji do niego.
Case
Rynek telefonii komórkowej rozwija się dynamicznie (17,4 mln użytkowników pod koniec 2003) choć nadal daleki jest od nasycenia. Z publikowanych danych operatorów wynika, że liczba użytkowników pre-paid (jest ich już obecnie prawdopodobnie ok. 60 proc.) przewyższa obecnie liczbę „abonamentowców”. To właśnie pre-paid stał się motorem rozwoju polskiego rynku telefonii komórkowej. Można się także spodziewać, że trend ten będzie się utrzymywał biorąc pod uwagę: – sytuację gospodarczą – wciąż wysokie bezrobocie idące w parze z obawami o stabilność przyszłej sytuacji finansowej, a co za tym idzie niechęć do zawierania umów długoterminowych – styl życia – fakt, że telefon komórkowy stał się powszechną oczywistością, jest on nie tylko narzędziem komunikacji, ale symbolem bycia na czasie, nowoczesności, modnym gadżetem czy wręcz koniecznością w pewnych środowiskach. Specyfiką segmentu pre-paid jest sposób korzystania z kategorii.
Istnieją dwa podstawowe wymiary determinujące wybór właśnie tego rodzaju płatności:
zdolność kredytowa/finansowa przyszłego użytkownika (osoby o stałych dochodach, które stać na płacenie abonamentu versus osoby nieposiadające dochodu, mające niski dochód czy też osoby o dochodach nieregularnych)
sposób korzystania z telefonii (nastawienie na większą ilość rozmów wychodzących versus osoby nastawione na odbieranie rozmów przychodzących) Młodzież stanowi obecnie najbardziej atrakcyjny „kąsek” na rynku pre-paid. Nastoletni użytkownik potrzebuje komunikować się często, ale też potrafi to robić bardzo ekonomicznie – to właśnie młodzi ludzie osiągnęli największą biegłość w komunikowaniu się za pomocą taniej formy tekstowej, jaką jest SMS.
Operatorzy starają się zaspokoić potrzebę taniego i prostego kontaktu, oferując szeroką gamę taryf pre-paidowych czy kombinacje minimalnego abonamentu z możliwością doładowania kartą pre-paid (w sumie 3 operatorzy oferują łącznie niemal 100 planów taryfowych pre-paid i post-paid).
Istniejące marki pre-paid w chwili obecnej to:
Simplus i Simplus Team
Idea POP
Era Tak Tak
Ostatnio na rynku pojawiła się nowa marka Heyah
Zadanie:
Należy założyć wejście na rynek z nową marką pre-paid. Zakładamy, że jest to inwestor z zewnątrz nie posiadający infrastruktury technicznej. Będzie korzystał z sieci istniejącego operatora.
1. Należy wybrać i uzasadnić partnera, z którym zostanie przeprowadzona cała operacja oraz stworzyć założenia marketingowe dla nowej marki uwzględniając istniejące marki pre-paid (cena, komunikacja, sposoby doładowania, dystrybucja zestawów).
2. Należy opracować założenia strategii komunikacji dla nowej marki uwzględniając:
- Proponowany produkt – grupę docelową
- komunikację konkurencji
- sytuację na rynku telefonii (nie tylko komórkowej)
3. Należy uwzględnić:
- potrzeby grupy celowej
- główną, komunikowaną korzyść
- wsparcie racjonalne przekazu
- charakter i klimat przekazu
- spodziewaną reakcję konsumentów
- proponowany media-mix Objętość pracy: maksymalnie 4 strony maszynopisu.