Nielsen podał dane z lutowej fali badania The Gauge.
Oglądalność wideo w streamingu na ekranie telewizora w lutym osiągnęła rekordowe 6,4% udziału (jednocześnie notując najwyższy ATV = 16 minut).
Liderem w streamingu nadal jest Netflix, a tuż za nim jest YouTube, który zmniejszył dystans do lidera.
W lutym Polacy spędzali średnio 16 minut dziennie na oglądaniu treści przesyłanych strumieniowo (wzrost o 1 minutę od stycznia).
Oglądalność transmisji strumieniowych osiągnęła rekordowe 6,4% całkowitego czasu oglądania telewizji, po raz pierwszy przekraczając 6% czasu korzystania z telewizji.
Netflix i YouTube były najpopularniejszymi platformami streamingowymi.
Razem te dwie usługi odpowiadały za ponad 50% wszystkich oglądalności transmisji strumieniowych na ekranie telewizora.
Netflix pozostał najpopularniejszą opcją przesyłania strumieniowego, zachowując 1,8% udziału w całkowitej oglądalności telewizji.
Zaobserwowano wzrost oglądalności w kategorii „inne transmisje”, do której należą dostawcy, którzy nie osiągnęli jeszcze 1% udziału w korzystaniu z telewizji. Są to HBO Max, Disney+, Viaplay i SkyShowtime.
Żadna z tych usług sama w sobie nie zdobyła 0,5% całkowitej oglądalności telewizji, ale wzrost ich łącznego wykorzystania z 2,7% do 3,2% w lutym spowodował ogólny wzrost udziału transmisji strumieniowych.
Wzrósł również udział YouTube (z 1,3% w styczniu do 1,5% w lutym).
Dane pochodzą z panelu składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów.
Dane prezentowane są dla osób powyżej 4 roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność ze streamingu (transmisja na żywo oglądalność stacji telewizyjnych na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność transmisji). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.