Streżyńska: można zrywać umowy z Erą

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 166

Stanowisko Prezesa UKE w sprawie zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych

W związku z licznymi zapytaniami napływającymi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczącymi uprawnienia abonenta do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian w związku ze zmianą regulaminu dokonaną przez jego dostawcę usług telekomunikacyjnych Prezes UKE przedstawia co następuje.

Zasady dotyczące stosowania regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych regulują przepisy art. 59 oraz 60 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, dalej zwaną Ustawą.

Zgodnie z art. 59 ust. 2 Ustawy dostawca o każdej zmianie musi zawiadomić abonenta, przy czym powinno to nastąpić z wyprzedzeniem, co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian. Równocześnie, abonent powinien zostać poinformowany o prawie odstąpienia od umowy z dostawcą w przypadku braku akceptacji tych zmian. Obowiązkowi informowania o każdej zmianie w regulaminie, odpowiada uprawnienie abonenta do wypowiedzenia umowy w przypadku wprowadzenia zmiany.

Należy wskazać, iż przepis ten dotyczy każdej zmiany w regulaminie. Obowiązek informowania o zmianie nie jest zależny od tego, czy dotyczy elementów obowiązkowych regulaminu wskazanych w treści art. 60 Ustawy, czy też elementów dodanych przez dostawcę. Ustawodawca nie różnicuje obowiązku w zależności od tego, czy zmiany są korzystne dla abonenta czy też nie. Jest to zrozumiałe, ze względu na subiektywność takiej oceny, gdyż zmiana mogłaby być rożnie oceniana przez abonenta i dostawcę. Przepis ten nie uzależnia także obowiązków dostawcy oraz uprawnienia abonenta od zakresu wprowadzanych zmian, czy też przyczyn ich wprowadzenia. Stanowisko takie znajduje odzwierciedlenie w doktrynie, gdzie stwierdzono, iż „zmiana regulaminu upoważnia stronę do wypowiedzenia umowy niezależnie od zakresu zmiany oraz tego, czy zmiana pogarsza sytuację pozwanego. Uprawnienie do wypowiedzenia umowy abonent nabywa w związku z samym faktem zmiany regulaminu” (T. Piątek, Prawo Telekomunikacyjne. Komentarz, CH Beck 2005, kom. do art. 59 Ustawy, Nb. 7). Przepisy Ustawy odpowiadają w tym zakresie przepisom Kc dotyczącym wzorów umownych. Zgodnie z art. 3841 Kc wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kc, a strona nie wypowiedziała umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia. W przypadku zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych mamy do czynienia z sytuacją identyczną jak przy wprowadzeniu wzorca w trakcie trwania stosunku o charakterze ciągłym.

Stosownie do powyższego, należy uznać, iż wykładnia literalna przepisu jednoznacznie wskazuje, że prawo abonenta do wypowiedzenia umowy przysługuje w każdym wypadku zmiany regulaminu. Ustawodawca nie ogranicza przy tym prawa abonenta od zakresu wprowadzanych zmian, lub przyczyn ich wprowadzenia.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa Prezes UKE stwierdza, że dokonana z dniem 15 marca 2007 r. (data pisma wysyłanego do abonentów) zmiana Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zdaniem Spółki nie będąca zmianą, a jedynie uzupełnieniem obowiązującego od dnia 1 października 2003 r. Regulaminu, o postanowienia szerzej opisujące tryb postępowania reklamacyjnego, nie została dokonana prawidłowo. We wspomnianym piśmie adresowanym do abonentów brak jest powiadomienia abonenta o przysługującym mu prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian oraz niezachowany został termin powiadomienia abonenta przed wejściem tych zmian w życie.

Prezes UKE stwierdza, iż w związku z dokonaniem w marcu 2007 r. zmian w obowiązującym od dnia 1 października 2003 r. Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, abonentom, którzy tych zmian nie zaakceptują przysługuje prawo wypowiedzenia umowy, a w przypadku skorzystania z tego prawa PTC Sp. z o.o. nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

Anna Streżyńska

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Opinie:

Opinie archiwalne (166):

Komentuj

Komentarze / 166

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mapas pisze: 2007-03-22 15:41
    NO I DOBRZE. I TAK BYŁEM PRZEKONANY, ZE TAK BEDZIE, ALE W KOŃCU KTOŚ TO JASNO OKREŚLIŁ :))
    0
  • Users Avatars Mini
    kleszczyk pisze: 2007-03-22 15:56
    Taa zerwij umowę a przyślą ci wyrównanie za telefon kupiony w promocji...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2007-03-22 16:05
    Rozwiązać można a przenieść raczej nie....
    0
  • Users Avatars Mini
    picia pisze: 2007-03-22 16:18
    czy ta umowa też była zmieniona w mixie?
    0
  • Users Avatars Mini
    picia pisze: 2007-03-22 16:24
    każda zmiana jest zmianą nawet postawienie kropki jest zmianą niważn czy to jest rozszerzenie czy zminiejszenie praw zmiana to zmiana
    0
  • Users Avatars Mini
    Marian pisze: 2007-03-22 16:24
    Tak w mixie tez. Regulamin odnosi sie do całej firmy a co za tym idzie oferty.
    0
  • Users Avatars Mini
    asd pisze: 2007-03-22 16:24
    Ten Marian to ktos z marketingu ery :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ged pisze: 2007-03-22 16:28
    Marian, demagogia posunięta tak daleko, że polemizujesz z prezesem UKE? ładnie ^^
    0
  • Users Avatars Mini
    garda pisze: 2007-03-22 16:28
    a jak to wygląda jesli wziąłem telefon na abonament???
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2007-03-22 16:34
    Może ktoś jeszcze napisać jak w takim razie zerwać umowę z Erą teraz bez konsekwencji??
    0
  • Users Avatars Mini
    Calaprawda pisze: 2007-03-22 16:51
    Kwestia tez do kiedy mozemy zrywac umowy...
    0
  • Users Avatars Mini
    RafalG pisze: 2007-03-22 16:51
    Marian: tutaj nie chodzi o to, czy zmiana regulaminu miała charakter jedynie informacyjny czy nie. Prawo nakazuje, aby użytkownik był poinformowany o zmianie regulaminu z wyprzedzeniem 30 dni, a tutaj taki termin nie został zachowany. I właśnie o tym mówi UKE. "(...) prawo abonenta do wypowiedzenia umowy przysługuje w każdym wypadku zmiany regulaminu. Ustawodawca nie ogranicza przy tym prawa abonenta od zakresu wprowadzanych zmian, lub przyczyn ich wprowadzenia." A więc rozwiązać umowę można
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2007-03-22 16:56
    Dzwoniłem do konsultanta Ery i oczywiście wszystkiemu zaprzeczaja jednak ja poprosze kogoś o wklejenie mniej wiecej jak to pismo powinno wygladać zeby mnie nie scigali potem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Zibi pisze: 2007-03-22 17:00
    Właśnie rozmawiałem z Panią z Ery ktora łączyła mnie 10 min do kogos ze na razie to ja moge zerwac umowe ale bede miał kare 720 zł (15 miesięcy od podpisania aneksu) a jak jej przytoczylem fragment z pisma UKE o braku roszczen to najpierw sie zdziwiła ze to znam a potem stwierdziła ze to nowa sprawa i ona nic nie wie zeby mozna było zrywac umowy z powodu zmian w regulaminie i ze sprawa rozstrzygnie sie neibawem. Kombinuja nim sie sprawa rozwiąze okaze sie ze za póżno zareagowałem na list...
    0
  • Users Avatars Mini
    expost pisze: 2007-03-22 17:04
    Literalne brzmienie tego przepisu może naprawde powodować bardzo niekorzystne zjawiska na rynku, a przeciez nie o to chodzi. Może przeciez dojśc do sytuacji absurdalnych np. rada miasta postanowi o zmianie nazwy ulicy, przy której dany operator ma siedzibie i juz trzeba zmieniac regulamin a abonenci uzyskaja prawo do wypowiedzenia umowy wynikającego z braku akceptacji nowej nazwy ulicy - przykłady tego typu mozna mnożyć...
    0
  • Users Avatars Mini
    aaa pisze: 2007-03-22 17:09
    A ja mam pytanie, w sumie taka mala ankete - dlaczego nie rozwiazesz umowy z Era z przeniesieniem numeru do innego operatora i nie wezmiesz w promocji nowego telefonu i odrazu go sprzedasz zarabiajac z dnai na dzien 500-1000 PLN? Prosze o wypowiedz abonentow Era' ktorzy zostaja w upadajacej sieci?
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2007-03-22 17:28
    Wy jednak jesteście nienormalni.... Era dopisuje do regulaminu to co i tak obowiązuje, a Wy od razu jak tu zerwać umowę.... pewnie jeśliby zmienili Wam zapis i np przedłużyli termin płatności faktur z 2 tygodni np na 3 tygodnie (zmiana ewidentnie na korzyść klienta), to też byście zaraz chcieli zrywać umowy.... to jest chore...
    0
  • Users Avatars Mini
    adrianCH pisze: 2007-03-22 17:39
    Własnie jestem po rozmowie z konsultanem ERY, niestety sprawa jest tak świeża, że konsultant zdziwił się, że chce rozwiązać umowę z racji zmiany jednego zdania dotyczącego postępowania reklamacyjnego, bo zmiana przeciez nie narusza moich dotyczasowych praw, ba jest bardziej korzystna dla abonenta, wiec jakim prawem mogę domagać się wypowiedzenia ? Na nic zdało się cytowanie pisma od prezesa UKE. Paragraf 30 mówi, że można rozwiązać umowę, wtedy gdy do Reulaminu zostana wprowadzone ZAOSTRZENIA!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dobrywujo pisze: 2007-03-22 17:46
    do expost: zmiana siedziby prtzez operatora, a co za tym idzie zmiana adresu firmy nie ma nic wspólnego z regulaminem, więc nie siej bzdurnych informacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    speedy pisze: 2007-03-22 17:54
    nie wezme telefonu poniewaz kto teraz podpisuje umowe z era podpisuje ją juz z nowym regulaminem madralo. jutro lece do salonu rozwiazac umowe ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2007-03-22 18:18
    Jak czytam te brednie co kilku napisało to mi się źle robi....zaraz będą zrywać umowy, dzwonią na BOA, kombinują.To po co te umowy podpisywali?! wyjaśni mi ktoś?Realia rynku, przepisy prawne się zmieniają z dnia na dzień i trzeba aktualizować regulaminy. Jak by tak nie było nadal byśmy się posługiwali np prawem, które za kradzież chleba przewidywało np. chłoste! A ja dokonać aktualizacji regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych mając ponad 10 mln użytkowników nie tracąc ich jednocześnie?
    0
  • Users Avatars Mini
    kleszczyk pisze: 2007-03-22 18:42
    *** ja bardzo proste... Aneksy wprowadzać każdemu z końcem obowiązywania umowy terminowej... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2007-03-22 18:42
    mnie to pasuje, bo tam gdzie przebywam i pracuje zasięgu ery nie ma wcale jest za to zasięg orange meczę się z tym abonamentem ery od ponad roku (byłem u nich 7 lat i było ok) teraz jednak zmieniłem prace i jest kicha, a tu era robi mi taka niespodziankę na świeta!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2007-03-22 18:44
    mnie to pasuje, bo tam gdzie przebywam i pracuje zasięgu ery nie ma wcale jest za to zasięg orange meczę się z tym abonamentem ery od ponad roku (byłem u nich 7 lat i było ok) teraz jednak zmieniłem prace i jest kicha, a tu era robi mi taka niespodziankę na świeta!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nimm pisze: 2007-03-22 18:49
    przeciez to juz bylo w TPsa... do 15 lutego bylo mozna zerwac umowe i wiele osob to zrobilo... to samo jest teraz w PTC... zmiana regulaminu i mozna bez problemow umowe zerwac... ale pewnie drugiej juz nie bedzie mozna u nich podpisac...
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2007-03-22 18:49
    zawsze sie znajda tacy co zechca wykorzystac chwile, ale Era mogla od razu zagrac w otwarte karty a nie sciemniac. Expost - Polkomtel z Jerozolimskich przeszedl na ul. Postepu i zmiany regulaminu to nie wymaga.
    0
  • Users Avatars Mini
    andrid pisze: 2007-03-22 18:49
    Szkoda że niekupiłem tego laptoka jak proponowali :(
    0
  • Users Avatars Mini
    kleszczyk pisze: 2007-03-22 18:54
    **Taki offtopic (LOL)** Na to osoba usłyszała tylko trzask słuchawki konsultanta...
    0
  • Users Avatars Mini
    kleszczyk pisze: 2007-03-22 18:54
    **Taki offtopic (LOL)** Kończy się niedługo umowa na jednym z telefonów u znajomej - sieć ORANGE. Od 2 tygodni prawie codzienne dzwonią konsultanci czy juz biegnę podpisać umowę. Na tekst że chciałaby ta osoba mniej płacić konsultant zaproponował przejscie do abonamentu za 25zł (LOL jak nie wiem). Po czym dana osoba stwierdziła że nie jest zadowolona z oferty i stwiedziła że w innych sieciach jest taniej. Konsultant zapytał w jakich (z wyrzutem). Odp w plusie i erze i ze chyba się przeniesie...
    0
  • Users Avatars Mini
    nimm pisze: 2007-03-22 19:20
    przeciez to juz bylo w TPsa... do 15 lutego bylo mozna zerwac umowe i wiele osob to zrobilo... to samo jest teraz w PTC... zmiana regulaminu i mozna bez problemow umowe zerwac... ale pewnie drugiej juz nie bedzie mozna u nich podpisac...
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2007-03-22 19:22
    Zrywajcie zrywajcie!!! Trzeba korzystać z okazji. A że mamy w Polsce prawo jakie mamy to juz inna sprawa :-) Ja już z tego skorzystałem kilka la temu w dawnej idei a rok temu w plusie a teraz czas na Ere :-) hehe lece do salonu narazie a potem do PLAY podpisać nową umowę. Pozdrawiam wszystkich :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    likwidator pisze: 2007-03-22 19:28
    Zrywajcie zrywajcie!!! Trzeba korzystać z okazji. A że mamy w Polsce prawo jakie mamy to juz inna sprawa :-) Ja już z tego skorzystałem kilka la temu w dawnej idei a rok temu w plusie a teraz czas na Ere :-) hehe lece do salonu narazie a potem do PLAY podpisać nową umowę. Pozdrawiam wszystkich :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    chasikow pisze: 2007-03-22 19:31
    Czy po zerwaniu umowy operator nia każe sobie zapłacic za aparat kupiony w cenie promocyjnej?
    0
  • Users Avatars Mini
    rado pisze: 2007-03-22 19:36
    Panowie poczytajcie sobie prawo telekomunikacyjne, tam wszystko jest czarne na białym. Mówiąc w skrócie jeżeli operator tel. zmienia regulamin swiadczenia usług telekomunikacyjnych (nie wazne jaki zapis) abonentowi przysługuje prawo zerweania umowy bez żadnych konsekwencji. Nie wazne czy umowa była podpisana bezterminowo czy na 50 lat. temat ten przerabiałem kiedyś przy zmianie regulaminu w Plusie - tam mnie straszyli firmami windykacyjnymi myslac, że sie ugnę. Niestety trzeba znać swoje prawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2007-03-22 20:00
    Blobi - numer nie jest wlasnoscia ery ::)- bedzie mozna go przeniesc jesli Era nie bedzie robila bigosu i nie naliczy kar - bo numeru nie uwolni poki nie bedzie rozliczony finansowo.Nie wyobrazam teraz sobie ze era bedzie jak ten przyglup upierac sie przy swoim i kary naliczac !!! To dopiero bylby skandal !!! Za Plusa to jeszcze nie bylo przenoszenia nr. ale teraz jak juz mozna to Era by skutecznie przenoszenie nr. zablokowala jakby kary naliczala...
    0
  • Users Avatars Mini
    garda pisze: 2007-03-22 20:51
    Ale może ktoś powie jak wygląda zerwanie umowy, gdy wziąłem telefon w promocyjnej cenie w abonamencie. Czy z tego powodu wystąpią jakieś konsekwencje finansowe???
    0
  • Users Avatars Mini
    fiqs pisze: 2007-03-22 21:05
    Poczekamy, zobaczymy ...
    0
  • Users Avatars Mini
    badenov pisze: 2007-03-22 21:19
    Sytuacja mocno absurdalna. Czy naprawdę prawo mówi, że zmiana jednego słowa oznacza możliwość rozwiazania umowy? Czy to tylko zbyt daleko posunięta interpretacja? Mam pewne wątpliwości...
    0
  • Users Avatars Mini
    jasiu pisze: 2007-03-22 21:19
    oj garda... az mi slabo. po IP mysle ze student albo pracownik politechniki wroclawskiej a nie umie czytac ze zrozumieniem tekstu i pozostalych kmentarzy... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    jasiu pisze: 2007-03-22 21:23
    oj garda... az mi slabo. po IP mysle ze student albo pracownik politechniki wroclawskiej a nie umie czytac ze zrozumieniem tekstu i pozostalych kmentarzy... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    abonent pisze: 2007-03-22 21:28
    konsultanci upieraja sie ze to nie byla zmiana regulaminu, tylko dopisanie szczegółow, a jak sie zapytałem czy w takim razie czy jak sie coś dopisze to jest tym samym czy innym, jesli innym to znaczy ze nastąpila zmiana, wkącu powiedzial ze uwaga: "nie byla to zmiana merytoryczna" lol
    0
  • Users Avatars Mini
    expostm pisze: 2007-03-22 21:36
    do dobrego wuja - dobry wuju art. 60 PT wymaga aby obligatoryjnie w regulaminie był adres przedsiebiorcy telekomunikacyjnego więc zacznij czytac;-)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    dacmarek pisze: 2007-03-22 21:42
    Panowie i Panie prawo telekomunikacyjne mówi że możemy sie nie zgodzić z nowym regulaminem bo nastąpiła zmiana i zgodnie z tym prawem można odstąpić od umowy. Musi być tylko napisane że wypowiada sie umowe ze wzgledu na zmiane regulaminu... bez zbędnych wywodów ze mi sie nie podoba albo jest nie na moją korzyść. Rok temu w Plusie wystarczylo napisac ze nie akceptuje nowego regulaminu i sprawa załatwiona byla bez kar.....
    0
  • Users Avatars Mini
    szulak pisze: 2007-03-22 21:44
    az nie chce mi sie wierzyc. jesli tak bedzie prawda i bedzie mozna zerwac bez kary zapewne sporo ludzi z tego skorzysta:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-03-22 21:55
    sprytnie się zabezpieczyli z tym "niezmienieniem regulaminu". To faktycznie jest kruczek nieprzeciętny. Podziwiam łeb "kołnierzyka" który na to wpadł. Tym którzy już sobie wyobrażają jak zrywają umowę przypominam że stwierdzenia "pani szeryf" nie są źródłem prawa - wszystko zależy od dobrej woli operatora - w przypadku niedawnej sytuacji z Neostradą taka była - tu jak widać jej nie ma. Nawet jak prezes PTC dostanie karę jak prezes TP ;-) to i tak nie zmieni waszej sytuacji. Odpuście sobie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-03-22 22:07
    sprytnie się zabezpieczyli z tym "niezmienieniem regulaminu". To faktycznie jest kruczek nieprzeciętny. Podziwiam łeb "kołnierzyka" który na to wpadł. Tym którzy już sobie wyobrażają jak zrywają umowę przypominam że stwierdzenia "pani szeryf" nie są źródłem prawa - wszystko zależy od dobrej woli operatora - w przypadku niedawnej sytuacji z Neostradą taka była - tu jak widać jej nie ma. Nawet jak prezes PTC dostanie karę jak prezes TP ;-) to i tak nie zmieni waszej sytuacji. Odpuście sobie.
    0
  • Users Avatars Mini
    badenov pisze: 2007-03-22 22:07
    Ciekawe jaki udział w tym wszystkim ma Play:) Zbieżność terminów wydaje mi sie mocno podejrzana... Biznes to brudna gra
    0
  • Users Avatars Mini
    nick pisze: 2007-03-22 22:36
    a jak ktoś wziął tego laptoka za 1 zł to tez moze zerwac umowę? ten regulamin tej promocji tez dotyczył?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-22 23:35
    Najlepiej zarobią ci, co zawarli umowę blueconnect+notebook. Laptopik prawie darmo. Era wyczuła pismo nosem i chyłkiem wycofała sie z promocji...
    0
  • Users Avatars Mini
    badenov pisze: 2007-03-23 00:02
    Ja bym tak nie kombinował, cwaniactwo nie popłaca... Moim zdaniem ktoś to sztucznie podsyca, ale ewentualne koszty tej euforii poniosą już niestety ludzie, którzy dali się ponieść temu sztucznemu owczemu pędowi
    0
  • Users Avatars Mini
    bobek pisze: 2007-03-23 00:11
    A telefon/laptop wziety w promocji nie jest wlasnoscia operatora??? Czy nie trzeba czekac, az uplynie caly okres umowy, aby telefon/laprop przeszedl w posiadanie klienta??? Czy zerwanie umowy jest rownznaczne z oddzniem telefonu/laptopa??? JAK TO Z TYM JEST???
    0
  • Users Avatars Mini
    nivk pisze: 2007-03-23 00:16
    Polak cwaniak i kombinator, boje sie czasem czy nie puszcza z dymem tej Irlandii:). Wszyscy narzekaja, ze sie mecza w erze to pytanie po co podpisywali umowe? Moze po to zeby telefon wyciagnac i sprzedac a teraz sie mecza.
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 00:20
    byl ktos rozwiazac umowe? prosze o konkret musze sie pozbyc 2 kontraktow
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 00:20
    byl ktos rozwiazac umowe? prosze o konkret musze sie pozbyc 2 kontraktow
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 00:20
    byl ktos rozwiazac umowe? prosze o konkret musze sie pozbyc 2 kontraktow
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 00:20
    byl ktos rozwiazac umowe? prosze o konkret musze sie pozbyc 2 kontraktow
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 00:20
    byl ktos rozwiazac umowe? prosze o konkret musze sie pozbyc 2 kontraktow
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 00:20
    byl ktos rozwiazac umowe? prosze o konkret musze sie pozbyc 2 kontraktow
    0
  • Users Avatars Mini
    gosc pisze: 2007-03-23 09:51
    Do expostm. To gdzie w regulaminie PTC jest adres siedziby firmy? Nie mądrzyj się o literalnym brzmieniu prawa, bo są od tego inne instytucje, a nie pracownicy PTC. Jeżeli uważasz, że ograniczenie praw abonenta w postępowaniu reklamacyjnym to żadna zmiana to nie wypowiadaj się na temat prawa, bo go na pewno źle zrozumiesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    badyfm pisze: 2007-03-23 11:23
    hi hi - a w poniedziałek przenosze 25 num z Ery do nas :))))) Chyba wysle dwa ogromne bukiety kwiatów - jeden do Pani Streżyńskiej - drugi do działu prawnego PTC - mozna przenosic numery przy zerwaniu umowy z powodu brand new regulaminu :)))) Dażbór chłopaki i dziewczynki kakabiaki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    badyfm pisze: 2007-03-23 11:29
    hi hi - a w poniedziałek przenosze 25 num z Ery do nas :))))) Chyba wysle dwa ogromne bukiety kwiatów - jeden do Pani Streżyńskiej - drugi do działu prawnego PTC - mozna przenosic numery przy zerwaniu umowy z powodu brand new regulaminu :)))) Dażbór chłopaki i dziewczynki kakabiaki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mongo pisze: 2007-03-23 14:19
    hihi, ty sie jeszcvze zastanów, bo jak sie okaże, że coś nie tak to za 25 numerów będzie niezła kara :) Poztym mi sie takie cwaniakostwo nie podoba, Era zawsze miała niełe oferty, potem będzie wstyd wrócić za jakiś czas :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Dumber pisze: 2007-03-23 14:36
    Zgodze sie z mongo lecz gdy klient kupil tel na abon. i juz ten tel byl w serwisie nokii 7 razy i za kazdym razem wraca "niby" naprawiony przez ok 3 miech. to tylko zrywac i na Playa uciekac moze tam bedzie lepiej:)
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 14:36
    byl juz ktos w erze i rozwiazal umowe? ja bylem i niestety odmowili mi rozwiazania umowy prosz o konkrety da sie czy nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 14:37
    byl juz ktos w erze i rozwiazal umowe? ja bylem i niestety odmowili mi rozwiazania umowy prosz o konkrety da sie czy nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    Dumber pisze: 2007-03-23 14:38
    Zgodze sie z mongo lecz gdy klient kupil tel na abon. i juz ten tel byl w serwisie nokii 7 razy i za kazdym razem wraca "niby" naprawiony przez ok 3 miech. to tylko zrywac i na Playa uciekac moze tam bedzie lepiej:)
    0
  • Users Avatars Mini
    awatar pisze: 2007-03-23 15:39
    jak to odmowili?? przeciez jest jasno napisane ze mozna zerwac umowe!! to jest chyba tylko gra na zwloke zanim era czegos nie znajdzie w odpowiedzi na te rewelacje...
    0
  • Users Avatars Mini
    aaa pisze: 2007-03-23 16:16
    ~karino: Ty masz nie rozwiazywac umowe, tylko wypowiedziec. Jest to czynnosc jednostronna, i przedstawiciel Ery nie musi sie na nia zgodzic i bo to nia ma wplywu. Najlepiej miec 2 egz. i pierwszy mu zostawic a na drugim aby sie podpisal ze przyjal w tym i w tym dni z pieczatka. Jak nie chce to niech swiadkowie sie podpisza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dumber pisze: 2007-03-23 16:22
    nie tyle co odmowili ale wymieniaja za kazdym razem po 5 czesci i za kazdym razem do mnie odsylaja "niby naprawiona" a tel dalej swoje juz mam dosc operatora i noki podobno bez awaryjne kto to wymyslil:). Dla tego prosiłbym kogos o napisanie takiego pisma i zamieszczenie na forum pewno 70% bedzie wdzieczne:)
    0
  • Users Avatars Mini
    haczka pisze: 2007-03-23 16:23
    ja tez skladam pisemko i rozwiazuje umowe z era. przenosze sie, ale nie do playa, tylko do orange. Bo oni szykuja wespol z onetem darmowe rozmowy po wifi. i wtedy juz nie bede sia martwil jaki cennik i jakie rozmowy, bo bede mial za free
    0
  • Users Avatars Mini
    Grim pisze: 2007-03-23 17:42
    Dumber. Co ma operator do zepsutego telefonu??, czy telefon nazywa się Era czy Nokia?. A jeśli chodzi o ten bug w regulaminie to byłoby piknie :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Dumber pisze: 2007-03-23 17:50
    Grim. Wydaje mi sie ze serwis ma podpisana umowe z operatorem o dastarczenie prawidlowo naprawinego urządzenia. A zmianka w regulaminie jest o reklamacji sprzetu. Tak przynajmniej mi sie wydaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dumber pisze: 2007-03-23 17:58
    Grim. Wydaje mi sie ze serwis ma podpisana umowe z operatorem o dastarczenie prawidlowo naprawinego urządzenia. A zmianka w regulaminie jest o reklamacji sprzetu. Tak przynajmniej mi sie wydaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-23 18:11
    CO UMIESCIC W TAKIM WYPOWIEDZENIU JESKI KTOS TO PISAL PROSZE O MEILA KERNER21@POCZTA.ONET.PL?
    0
  • Users Avatars Mini
    Dumber pisze: 2007-03-23 18:11
    Grim. Wydaje mi sie ze serwis ma podpisana umowe z operatorem o dastarczenie prawidlowo naprawinego urządzenia. A zmianka w regulaminie jest o reklamacji sprzetu. Tak przynajmniej mi sie wydaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 18:55
    Nic nie zrobicie o to oficjalny komunikat: PTC stoi na stanowisku, że dokonane uzupełnienie Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, o którym ostatnio zostali poinformowani Abonenci, nie może być traktowane jako zmiana, gdyż uzupełnienie to jest powtórzeniem przepisów obowiązujących przepisów prawa i wynika bezpośrednio z obowiązujących od 2004 roku przepisów Ustawy prawo telekomunikacyjne i odpowiednich aktów wykonawczych, co powoduje, że Abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treści
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 18:55
    Wprowadzenie uaktualnień do Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, który obowiązuje od 1 października 2003 r. uszczegóławia zakres naszych obowiązków wobec Klientów, którym to obowiązkom i tak wcześniej podlegaliśmy ze względów prawnych i stosowaliśmy wobec naszych Abonentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 18:56
    PTC zapozna się wnikliwie z przedstawionym na stronie Urzędu stanowiskiem Prezes UKE. Według naszej wiedzy nie jest to jednak dla nas wiążąca decyzja, lecz stanowisko Prezes UKE. Stanowisko Prezes UKE opiera się na jednej z kilku możliwych interpretacji przepisów prawa w tym zakresie i PTC może się z nim nie zgadzać. Po zapoznaniu się ze szczegółową argumentacją ze strony UKE PTC przedyskutuje je ponownie z Prezes UKE.
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 18:56
    W przypadku chęci rozwiązania umowy wiążącej Abonenta z PTC Abonent powinien wskazać na piśmie rozwiązującym umowę zapis, z którym się nie zgadza. W przypadku wskazania uaktualnień wynikających bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa nadrzędnych w stosunku do Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, PTC nie może zaakceptować braku zgody na jego wprowadzenie jako powodu do rozwiązania przez Abonenta umowy przed terminem jej obowiązywania bez zapłacenia kary umownej wynikającej
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 18:57
    ............bez zapłacenia kary umownej wynikającej z Warunków promocji, w której umowę zawarł Abonent. Takze zycze powodzenia wszystkim a tym ktorzy tak narzekaja na slabe warunki w erze pytam po co zawieraliscie umowy z ta siecia? Moze dla sluchawki?
    0
  • Users Avatars Mini
    bartas pisze: 2007-03-23 20:06
    jeżeli komuś udalo się wypowiedzieć umowę z ERĄ bez żadnych konsekwencji (tzn. przed zakończeniem umowy i bez kary za zerwanie) to proszę o przeslanie takiego pisemka na bart_8@op.pl. z góry dzięki
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 20:23
    W takich sytuacjach wstyd mi ze jestem polakiem. Cwaniactwo na kazdym kroku. Nic tylko jak tu wyludzic cos.
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 20:39
    sORKI. A nas PTC nie oszukuje naS NA KAŻDYM KROKU. a JAK JEST Z EraGG niby nie ponosi sie opłat za TRANSMISJE DANYch a tu za polaczenie z serwerem 0.72 i tak na rachunku 70zl i kto mi odda. Tylko rozwiazaC UMOWE
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 20:43
    A MAlo to raZY BYLO ZE TAki ZWYKLY SPRZEDAwca Z Aps zaPLAci za COS CO NAzywa sie "BLEDEM PRAcownika" 650zl znaM OSOBE CO SPLAca 1800ZL BO PTC COS SOBIE WYMYSLA
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 20:52
    A MAlo to raZY BYLO ZE TAki ZWYKLY SPRZEDAwca Z Aps zaPLAci za COS CO NAzywa sie "BLEDEM PRAcownika" 650zl znaM OSOBE CO SPLAca 1800ZL BO PTC COS SOBIE WYMYSLA
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 20:54
    W takich sytuacjach wstyd mi ze jestem polakiem. Cwaniactwo na kazdym kroku. Nic tylko jak tu wyludzic cos.
    0
  • Users Avatars Mini
    sORKI pisze: 2007-03-23 20:59
    prawdaoptc: jesli twoj telefon figuruje na liscie zaakcpetowanych przez ere to skladaj reklamacje. Jesli nie to twoja wina. Oszukiwanie to juz osobista sprawa to ze mnie ktos oszukal nie znaczy, ja mam go tez oszukac. Co do bledow sprzedawcow na APS to spory blad (niedouczony sprzedawca) 650 zl pachnie mi weryfikacja bez zgody klienta. Pracuje w Erze 4 lata i nigdy nic nie placilem za rzekomo wymyslone rzeczy przez PTC.
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 21:08
    A MAlo to raZY BYLO ZE TAki ZWYKLY SPRZEDAwca Z Aps zaPLAci za COS CO NAzywa sie "BLEDEM PRAcownika" 650zl znaM OSOBE CO SPLAca 1800ZL BO PTC COS SOBIE WYMYSLA
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 21:17
    650 JEST NIE TYLKO ZA weryfikaCJĘ JAk chcesz wiedzieć. a TELEFON K 510 FIGURUJE NA liśCIE Z ERA GG. WIĘC KTO PONOSI WINĘ JAk paNI Z BOA STWIERDZIŁA ''dla mnie to też wygląDA JAKBY APLIKACJA POBRAła koszta, SKIERUJĘ SPRAwe do dziaŁU TECHNICZNEGO'' JAk jesteś chętny to moge ci podaĆ WSZYSTKI DAne na EMAil'a I ZOBAczymy co ty zdziaŁAsz.A myśle że nie praCUJESZ w aPS TYLKO W SAlonie
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 21:45
    650 JEST NIE TYLKO ZA weryfikaCJĘ JAk chcesz wiedzieć. a TELEFON K 510 FIGURUJE NA liśCIE Z ERA GG. WIĘC KTO PONOSI WINĘ JAk paNI Z BOA STWIERDZIŁA ''dla mnie to też wygląDA JAKBY APLIKACJA POBRAła koszta, SKIERUJĘ SPRAwe do dziaŁU TECHNICZNEGO'' JAk jesteś chętny to moge ci podaĆ WSZYSTKI DAne na EMAil'a I ZOBAczymy co ty zdziaŁAsz.A myśle że nie praCUJESZ w aPS TYLKO W SAlonie
    0
  • Users Avatars Mini
    PRAwdaOptc pisze: 2007-03-23 21:55
    650 JEST NIE TYLKO ZA weryfikaCJĘ JAk chcesz wiedzieć. a TELEFON K 510 FIGURUJE NA liśCIE Z ERA GG. WIĘC KTO PONOSI WINĘ JAk paNI Z BOA STWIERDZIŁA ''dla mnie to też wygląDA JAKBY APLIKACJA POBRAła koszta, SKIERUJĘ SPRAwe do dziaŁU TECHNICZNEGO'' JAk jesteś chętny to moge ci podaĆ WSZYSTKI DAne na EMAil'a I ZOBAczymy co ty zdziaŁAsz.A myśle że nie praCUJESZ w aPS TYLKO W SAlonie
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:03
    sORKI*** i innych co wyzywają klientów Ery od cwanych Polaczków informuje, że w Erze też nie pracują Japończycy. Nazwać zmianę regulaminu jedynie uzupełnieniem, to mistrzowskie cwaniactwo. O tym czy pogorszą się warunki świadczonych usług nie powinien wypowiadać się operator tylko klienci i organ kontrolny. Operator nie tworzy też prawa, a nerwowe zachowanie przypomina zachowanie firm windykacyjnych. Poniżej stanowisko Ery:
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:04
    ERA: Instrukcja postępowania w przypadku pytań klientów dotyczących Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (RŚUT) Klientów dzwoniących lub odwiedzających nasze punkty sprzedaży należy informować: - PTC nie zmieniła regulaminu a jedynie uzupełniła o informacje wynikające z innych przepisów i tak wcześniej ją obowiązujących - Nie pogorszyliśmy warunków świadczenia usług abonentom
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:05
    ERA:Jeśli klient powołuje się na decyzję Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) i chce złożyć rezygnację z usług prosimy go o wskazanie, z którą zmienioną częścią regulaminu klient się nie zgadza. Jeśli zastrzeżenia klienta dotyczą uzupełnionej części dotyczącej trybu postępowania reklamacyjnego - to nie może się z nią zgodzić lub nie, albowiem są to ustalenia wynikające z innych przepisów prawa, klient miał te prawa już wcześniej, w ostatnim uzupełnieniu regulaminu po prostu go o tym poinform
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:06
    ERA cd:poinformowaliśmy. Jeśli klient mimo wszystko chce złożyć rezygnację należy poprosić go o wskazanie w piśmie rezygnacyjnym, jaki jest powód rezygnacji i uprzedzić, że wg naszej wiedzy będzie to rezygnacja skutkująca naliczeniem kary umownej, (jeśli klient jest w trakcie umowy terminowej).
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:12
    Pragnę zwrócić uwagę na określenie wg naszej wiedzy, a nie obowiązującego regulaminu lub przepisów prawa. Jednym słowem WIDZIMISIE!
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-03-24 00:21
    Tygrysek - ciekawa ta "ściągawka" :) Przypomniało mi się "odpytywanie" przez automat przy telefonicznej aktywacji WinXP. Na pytanie zaś o to "z którym ze zmienionych punktów się nie zgadzam" odparłbym - że "wg mojej wiedzy" ;-) do zerwania umowy upoważnia mnie nie "punkt" z którym się nie zgadzam tylko sama zmiana treści regulaminu. Jak ktoś chce koniecznie zrywać to uzasadnić to na piśmie "uzupełnieniem regulaminu skutkującym jego zmianą" - ciekawe jak na to "kołnierzyki" odpowiedzą ? ;-
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:36
    "Kołnierzyki" po południu wymyśliły jeszcze że:"PTC zapozna się wnikliwie z przedstawionym na stronie internetowej Urzędu stanowiskiem Prezes UKE. Według naszej wiedzy nie jest to jednak dla nas wiążąca decyzja, lecz stanowisko Prezes UKE. Stanowisko Prezes UKE opiera się na jednej z kilku możliwych interpretacji przepisów prawa w tym zakresie i PTC może się z nim nie zgadzać. Po zapoznaniu się ze szczegółową argumentacją ze strony UKE PTC przedyskutuje je ponownie z Prezes UKE."
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 00:38
    Skoro Operator może nie zgadzać się z interpretacją przepisów prawa przez jego organ kontrony, to jak może zabraniać nie zgadzać sie z interpretacją Operatora jego klientom?
    0
  • Users Avatars Mini
    piqus pisze: 2007-03-24 00:57
    Na tym "wspaniałym" zachodzie organizacje konsumenckie za taki numer jaki prezentuje PTC postawiły by taką firmę pod pręgierzem, a u nas T-mobile robi co mu sie żywnie podoba. Reasumując każdy klient w tej sytuacji ma PRAWO wypowiedzieć umowę bez żadnych konsekwencji finansowych niezależnie czy brał telefon w promocji za 1 zł czy nie. Nie zamierzałem tego robić ale przy takim podejściu PTC z samej przekory wyślę jutro wypowiedzenie umów posiadanych w firmie telefonów. Uczcie ich szacunku !
    0
  • Users Avatars Mini
    piqus pisze: 2007-03-24 00:58
    Moi drodzy, Jest taka paremia "nieznajomość prawa szkodzi", a co za tym idzie waro znać prawa które Wam przysługują i z które możecie egzekwować. Nazywanie "cwaniakami" klientów chcących skorzystać z przysługującego im ustawowego prawa jest manipulacją i najzwyklejszym chamstwem. Operator i tak zwlekał z umieszczeniem obowiązkowych zapisów niezrozumiale długo - jego zaniechanie zapewne nie było przypadkowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    tera pisze: 2007-03-24 09:54
    bez jaj, UKE znowu przegrało sprawe - tym razem z TPSA, cos tak przez skórę czuję ze era nie pakowalaby sie w te kabale gdyby nie mieli racji... nie mam zludzen - laptopik i komóreczka nie są w tym kraju za usmiech, podpis na kwicie i 1PLN. (tak to może jest w Dubaju u jakiegos szejka). Mam jeszcze kilka miesięcy umowy - ale i tak zostaje w erze....
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 11:56
    tera*, nie porównuj węgla kamiennego z kamieniem węgielnym. Idea zmieniała regulamin trzy lata temu, Plus jesienią 2005, TPSA niedawno warunki usługi neostrada. Za każdym razem Era wzywała swoich sprzedawców do namawiania klientów konkurencji na zmianę operatora. Bonusem nie były przecież lepsze warunki, bo różnica generalnie jest w „opakowaniu”, ale możliwość zerwania umowy bez konsekwencji i zachowania foniku. Namawiali rozsądnych klientów, czy cwaniaków? Za błędy trzeba płacić. W tysiącach sa
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 11:57
    cd...samochodów producent wymienia wadliwą część, a w tym przypadku Operator rozdał foniki i laptopy po 1 PLN. Tak to tylko w Erze :)))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    justyna pisze: 2007-03-24 12:27
    wprowadzone do regulaminu swiadczenia uslug uzupelnienia nie stanowia podstaw do bezroszczeniowej rezygnacji z umow, zakres wprowadzonych zmian nie narusza dotychczasowych praw abonenta, era nigdy nie wprowadzilaby zmian wiedzac ze moga stracic klientow poprzez rezygnacje nad tym pracuje sztab ludzi
    0
  • Users Avatars Mini
    kokilka pisze: 2007-03-24 13:53
    owszem E. odpiera zarzuty mówiąc, że słowo uzupełnienie nie jest podstawą do rozwiązania umowy...jednak zapominają, ze uzupełnienie tez jest zmianą. mniejsza lub większą, ale jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    scooby pisze: 2007-03-24 16:22
    a Play wyczul pismo nosem i przygotowuje oferte dla tych co rezygnuja z ery! dostal juz ktos jakis cynk?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 17:07
    justyna*, ani Ty ani sztab ludzi zatrudnionych przez Operatora nie decyduje co narusza, a co nie narusza praw abonenta tylko UKE lub sąd . Natomiast sztab Ery genialnie wymyślił użycie słowa „uzupełnienie” zamiast zmiana. Uzupełnienie jednak skutkowało zmianą regulaminu, jest to bezsporne i wystarczające do bezroszczeniowej rezygnacji z umowy. Dotyczyło to innych operatorów dotyczy też Ery, bez względu na spryt „kołnierzyków”
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 17:08
    justyna*, sznując jednak Twoje stanowisko w sprawie, życzę Ci „uzupełnień” umowy kredytu mieszkaniowego i wszelkich kredytów konsumpcyjnych, jak również „uzupełnień” umowy o pracę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gal pisze: 2007-03-24 19:19
    justyna - owszem, stanowi powod do wypowiedzenia. I nie klam.
    0
  • Users Avatars Mini
    mikolajek pisze: 2007-03-24 19:45
    Justyna*: pracowałem w erze i mam pojęcie o tym sztabie ludzi i poziomie ich fachowości... nie jest to pierwsza wpada, ale nie ma co wymieniać innych, bo nie o to chodzi. po prostu ktoś dał plamę - podobnie zresztą jak "fachowiec", który opiniując umowę z Germanosem nie dopatrzył się, że brakuje w niej punktu o prawie pierwokupu przez Erę lokali w centrach handlowych w razie zerwania umowy :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 20:15
    mikolajek* z tym pierwokupem lokali w centarach to Cię poniosło :-). Umowę z sieciami handlowymi podpisał Germanos, a nie operator. Błędem było natomiast zezwolenie na taki rozwój agenta, z osobną wizualizacją punktów i sprzedażą swoich produktów na tak dużą skalę, co dało drugą, jak nie pierwszą nogę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Boss pisze: 2007-03-24 20:18
    Jak juz tak ochoczo bedziecie zrywać umowy to weżcie pod uwage fakt, ze decyzje prezes UKE można zaskarzyć. To nie jest decyzja ostateczna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 21:19
    Boss*Takie wypowiedzi jak Twoja czy Justyny ratują tyłek operatora, bo zmniejszacie jego straty strasząc niezdecydowanych klientów. Nawet zaskarżenie Decyzji Prezesa UKE do sądu nie może wstrzymywać wykonania jego decyzji. Klient nie ma obowiązku czekać na decyzje o zaskarżeniu czy rozstrzygnięcie sądu. Jeżeli sąd zmieni decyzje Prezesa UKE, będzie ona obowiązywać od dnia uprawomocnienia. Stan prawny na dzień dzisiejszy jest taki że abonentom, którzy nie akceptują zmian przysługuje prawo wypowie
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-24 21:20
    cd...prawo wypowiedzenia umowy, a w przypadku skorzystania z tego prawa PTC nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-03-25 03:47
    Justyna - "wprowadzenie uzupełnienia" nie zmienia regulaminu? Zrób taki oto eksperyment - w "notatniku" umieść treść regulaminu przed uzupełnieniem. Zapisz plik. Zamknij. Następnie w "notatniku" umieść treść regulaminu wraz z wprowadzonymi uzupełnienieniami. Zapisz plik pod inną nazwą. Zamknij. Następnie skorzystaj z programu "Windows Commander" - a ściślej z opcji "porównanie plików" na obu tych plikach utworzonych w "notatniku". No i jak? Różni się ich treść czy pozostała bez zmian? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-03-25 03:49
    a jeśli chodzi o mnie - obecnie płacę 15 zł abonamentu brutto w którym jest 40 minut "do wszystkich". Umowa na dwa lata. Opłaca mi się zrywać ? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2007-03-25 12:47
    ****Zamknięcie Contact Point w Górze Kalwarii ;(**** czyt. Forum 'ERA' Ludzie zrywajcie te umowy jak najszybciej!
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-25 13:39
    prosze o instrukcje wypowiedzenia umow na @dziekuje pieknie
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop pisze: 2007-03-25 14:35
    A jaki jest termin w ktorym mozna wypowiedziec, bo ja dostalem pismo 13.02 i wydaje mi sie ze powolo ten termin uplywa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-25 15:14
    lokop* Wszystkie terminy płyną od dnia odebrania pisma. Operatorzy oszczedzają nie wysyłając ich listami poleconymi, czy za potwierdzeniem odbioru. Ich problem. Wypowiadasz umowę z terminem miesięcznym, który liczy się od początku nowego cyklu rozliczeniowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop pisze: 2007-03-25 15:17
    No to niezle w sumie, jezeli to jest prawda to zostalo jeszcze full czsu na wyslanie odpowiedniego pisemka :)
    0
  • Users Avatars Mini
    szulak pisze: 2007-03-25 15:25
    zaraz sie okaze ze zamiast 12 mln abonentow era bedzie miala 5 mln :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-25 15:32
    karino* instrukcje podał Grzegorz Z. Wypowiadam umowę…dla numeru itd. Podstawą wypowiedzenia niniejszej umowy jest uzupełnienie regulaminu skutkującym jego zmianą, z którą się nie zgadzam. Zmiana regulaminu upoważnia stronę do wypowiedzenia umowy niezależnie od zakresu zmiany oraz tego, czy zmiana pogarsza sytuację pozwanego. Uprawnienie do wypowiedzenia umowy abonent nabywa w związku z samym faktem zmiany regulaminu, co regulują przepisy art. 59 oraz 60 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo te
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-25 15:33
    cd. telekomunikacyjne.
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-25 15:41
    THX a czy ktos juz to wyslal a moze dostal juz odpowiedz?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-25 15:47
    zamiast "pozwanego" na razie jeszcze "abonenta" :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-25 15:50
    karino* Na odpowiedź operator ma miesiąc i na pewno nie bedzie się śpieszył. Jeżeli nie odpowie w terminie, wypowiedzenie jest skuteczne.
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-25 15:57
    wlasnie wydrukowalem koperta polecony i poszlo teraz bede czekał mam 6 umow do wypowiedzenia ktos z Was juz wysłał ??
    0
  • Users Avatars Mini
    jan pisze: 2007-03-25 17:03
    ale sie zbłaźnili i to jeszcze w takim momenci - wejscia nowego operatora z bardzo dobra ofertą! Wstyd!
    0
  • Users Avatars Mini
    czar pisze: 2007-03-25 20:00
    W związku z wprowadzeniem nowego Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci ERA proszę o rozwiązanie umowy pomiędzy --- Polską Telefonią Cyfrową Sp. z o.o. --- a naszą firmą; (podac numery msisdn) --- Proszę o rozwiązanie umowy ze skutkiem prawnym na koniec kolejnego okresu rozliczeniowego bez ponoszenia kosztów z mojej strony. --- Motywuję to Art. 384. (147) § 1 Kodeksu Cywilnego, który stwierdza: --- "Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki u
    0
  • Users Avatars Mini
    czar pisze: 2007-03-25 20:04
    w szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawarciu umowy." --- Ponieważ warunki umowy zostały jednostronnie zmienione i narzucone przez Państwa firmę wnioskuję o jej rozwiązanie. --- Nr umowy: ……………………………. zawarta w dniu ……………….. --- Nr konta klienta: 1.XXXXXXX --- ---
    0
  • Users Avatars Mini
    Anubis pisze: 2007-03-25 21:17
    Chyba raczej trzeba napisac ze sie nie chce "rozwiazac" umowe tylko ze sie ja "wypowiada" i rezygnuje z dalszych uslug operatora
    0
  • Users Avatars Mini
    karino pisze: 2007-03-25 21:19
    ktos juz wysłał?
    0
  • Users Avatars Mini
    kerox pisze: 2007-03-26 00:26
    W tym owczym pędzie zrywania umów pamiętajcie, że najlepiej jest gdzie nas nie ma. Za parę miesięcy może się okazać, że ten play to kaszana bo zasięg ,bo drogo (bo inni obniżą ceny) itd. i tak w ogóle. Może tak trochę na chłodno ? Czy warto ? Ja tam Ery nie bronię ale zrywać tylko dlatego,że można to trochę mało.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop pisze: 2007-03-26 00:45
    Nie no jasne, nie ma sensu sie niepotrzebnie zapedzac, ja tez jestem z Ery zadowolony i praktycznei nie mam powodu do zerwania umowy, ale przeciez komus sie musi w Erze niepodobac i czeka na oakzje do zerwania umwoy, dla takich to jak znalazl.
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2007-03-26 01:49
    Umowe zerwia powiazani z tymi,ktorzy ten regulamin zmienili. Ot, grupa cwaniakow zostala wczesniej powiadomiona,ze bedzie zmiana reg. i zeby kupowali duza ilosc fonow w promocji.Prezes zatwierdzil zmiane reg. a te cwaniaki teraz w czysty sposob wyprowadza kase z PTC ;) Czyz nie pamietacie podobnej afery z TANIMI zestawami w TT,ktorych nikt nie mogl kupic,a ktore w dniu premiery znalazly sie w ogromnych ilosciach na Ukrainie?Ot,nasza Polska ukochana..PS.Admini GOL to LAMY :P :P :P NAPRAWCIE TO!!
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2007-03-26 01:49
    Umowe zerwia powiazani z tymi,ktorzy ten regulamin zmienili. Ot, grupa cwaniakow zostala wczesniej powiadomiona,ze bedzie zmiana reg. i zeby kupowali duza ilosc fonow w promocji.Prezes zatwierdzil zmiane reg. a te cwaniaki teraz w czysty sposob wyprowadza kase z PTC ;) Czyz nie pamietacie podobnej afery z TANIMI zestawami w TT,ktorych nikt nie mogl kupic,a ktore w dniu premiery znalazly sie w ogromnych ilosciach na Ukrainie?Ot,nasza Polska ukochana..PS.Admini GOL to LAMY :P :P :P NAPRAWCIE TO!!
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2007-03-26 01:49
    Umowe zerwia powiazani z tymi,ktorzy ten regulamin zmienili. Ot, grupa cwaniakow zostala wczesniej powiadomiona,ze bedzie zmiana reg. i zeby kupowali duza ilosc fonow w promocji.Prezes zatwierdzil zmiane reg. a te cwaniaki teraz w czysty sposob wyprowadza kase z PTC ;) Czyz nie pamietacie podobnej afery z TANIMI zestawami w TT,ktorych nikt nie mogl kupic,a ktore w dniu premiery znalazly sie w ogromnych ilosciach na Ukrainie?Ot,nasza Polska ukochana..PS.Admini GOL to LAMY :P :P :P NAPRAWCIE TO!!
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2007-03-26 01:49
    Umowe zerwia powiazani z tymi,ktorzy ten regulamin zmienili. Ot, grupa cwaniakow zostala wczesniej powiadomiona,ze bedzie zmiana reg. i zeby kupowali duza ilosc fonow w promocji.Prezes zatwierdzil zmiane reg. a te cwaniaki teraz w czysty sposob wyprowadza kase z PTC ;) Czyz nie pamietacie podobnej afery z TANIMI zestawami w TT,ktorych nikt nie mogl kupic,a ktore w dniu premiery znalazly sie w ogromnych ilosciach na Ukrainie?Ot,nasza Polska ukochana..PS.Admini GOL to LAMY :P :P :P NAPRAWCIE TO!!
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2007-03-26 01:49
    Umowe zerwia powiazani z tymi,ktorzy ten regulamin zmienili. Ot, grupa cwaniakow zostala wczesniej powiadomiona,ze bedzie zmiana reg. i zeby kupowali duza ilosc fonow w promocji.Prezes zatwierdzil zmiane reg. a te cwaniaki teraz w czysty sposob wyprowadza kase z PTC ;) Czyz nie pamietacie podobnej afery z TANIMI zestawami w TT,ktorych nikt nie mogl kupic,a ktore w dniu premiery znalazly sie w ogromnych ilosciach na Ukrainie?Ot,nasza Polska ukochana..PS.Admini GOL to LAMY :P :P :P NAPRAWCIE TO!!
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2007-03-26 01:49
    Umowe zerwia powiazani z tymi,ktorzy ten regulamin zmienili. Ot, grupa cwaniakow zostala wczesniej powiadomiona,ze bedzie zmiana reg. i zeby kupowali duza ilosc fonow w promocji.Prezes zatwierdzil zmiane reg. a te cwaniaki teraz w czysty sposob wyprowadza kase z PTC ;) Czyz nie pamietacie podobnej afery z TANIMI zestawami w TT,ktorych nikt nie mogl kupic,a ktore w dniu premiery znalazly sie w ogromnych ilosciach na Ukrainie?Ot,nasza Polska ukochana..PS.Admini GOL to LAMY :P :P :P NAPRAWCIE TO!!
    0
  • Users Avatars Mini
    andrew pisze: 2007-03-26 13:48
    ja wierze, że Era jest tutaj czysta. Widząc reklamy playa zniechęcam się coraz bardziej. Sorry, ale nie chciałbym być w sieci, która np w kiblach się mi reklamuje:P
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-26 13:51
    Zmiana regulaminu zbiegła się jakże "przypadkowo" w czasie z promocją "blueconnect z notebookiem za 1 PLN". Po powiadomieniu o zmianie regulaminu promocje zakończono...:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-26 14:27
    Czyli można czy nie można zerwać umowy z Erą, w salonach twierdzą, że bez kary się nie da. I jeszcze jedno, do kiedy można wypowiedzieć umowę ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-26 14:30
    Igal* Zanim zapytasz poczytaj. Wszystko jest wcześniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    zb pisze: 2007-03-26 16:58
    obecnie tak-tak wychodzi najtaniej, ale tak samo oferty abonamentowe są duuużo lepsze niż kiedyś w Erze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-26 17:11
    Do Tygrysek - nie takie było pytanie. Jedni piszą że można, drudzy, że nie wiec się jeszcze raz zapytałem. Widać Tobie to bardzo przeszkadzało.
    0
  • Users Avatars Mini
    save pisze: 2007-03-26 18:11
    a można przenieść numer po zerwaniu umowy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek-1 pisze: 2007-03-26 22:00
    Igal* To jak bym Ciebie zapytał teraz jaki masz kolor włosów, gdybyś był dziewczyną. Szanuj czyjąś pracę, a wnioski wyciągaj i decyzje podejmuj sam. Prawo (UKE, kodeks cywilny) i mnie podobni twierdzimy, że można. Pracownicy Ery i sam Opretor, że NIE ("według jego wiedzy").
    0
  • Users Avatars Mini
    Alka pisze: 2007-03-26 22:56
    IGAL*Boże!!RACZEJ pracownicy Ery nie powiedzą wam:"jasne, można rozwiazać umowę dostaniesz telefon, nie będziesz płacił kar a my Ci ejszcze pomozemy tą umowę poprawnie napisać".przecież to jest dla nich S-T-R-A-T-A!Żadzwoń sobie do do dziłału reklamacji(czy czegos tam-nieistatotne) , i tam ludzie którzy znają sie na tym powiedzą Ci!!MYSLCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    goq pisze: 2007-03-26 23:13
    Oto co napisalem dziś do UKE: "Druga sprawa to pytanie: Czy wiadomo już jak potoczły się dzisiejsze rozmowy Pani Prezes UKE z przedstawicielami PTC w sprawie zman regulaminu, które były planowane na godzinę 12? Czy zapadły jakieś decyzje? Czy PTC lub UKE zmieniły swoje stanowiska w tej sprawie?"
    0
  • Users Avatars Mini
    goq pisze: 2007-03-26 23:14
    A oto odpowiedź samej Pani Prezes w tej sprawie: "Żadna ze stron nie zmieniła stanowiska, więc jutro nasze nowe stanowisko w sprawie dalszych kroków zostanie opublikowane a także stanowisko dotyczące sytuacji klientów. Pozdrawiam AS" Poczekamy zatem do jutra i zobaczymy....blikowane a także stanowisko dotyczące sy
    0
  • Users Avatars Mini
    tbag pisze: 2007-03-27 03:21
    strasznie ziomki dramatyzujecie z ta zmianą wyluzujcie troche bo wszystko to zaczeło sie dziac jak play wszedl i cos mi sie wydaje ze cos i oni mieli wspolnego zeby zrobic z tego afere
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-27 11:58
    Ponieważ firma w której pracuje ma trochę zestawów BlueConnect, w zapytaniu na powyższą sytuację, otrzymałem taki list od przedstawiciela Ery: Szanowni Państwo Jak poinformowaliśmy Państwa we wcześniejszej korespondencji, PTC sp. z o.o. wprowadziła do Regulaminu Świadczeń Usług telekomunikacyjnych uzupełnienia dotyczące zapisów w zakresie postępowania reklamacyjnego. Jednocześnie informujemy, że wprowadzone uzupełnienia są zgodne z zapisami obowiązującej Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r.
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-27 12:00
    cd ... Prawo Telekomunikacyjne i odpowiednich aktów wykonawczych, co powoduje, że Abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treścią. Wprowadzenie do Regulaminu, który obowiązuje od 1 października 2003 r. uzupełnień wynikających bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa uszczegóławia jedynie zakres naszych obowiązków wobec klientów. Obowiązkom tym PTC podlegała na mocy powszechnie obowiązujących przepisów również przed wpisaniem ich do Regulaminu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-27 12:00
    Interpretacja przepisów prezentowana w stanowisku Prezes UKE nie jest wiążąca i PTC ma prawo się z nią nie zgadzać oraz bronić swoich prawnie uzasadnionych interesów, które stanowisko to narusza. W przypadku intencji rozwiązania umowy wiążącej Abonenta z PTC, Abonent powinien wskazać na piśmie rozwiązującym umowę zapis wprowadzony do Regulaminu, którego nie akceptuje. W przypadku wskazania uaktualnień wynikających bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa nadrzędnych w stosunku do ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-27 12:01
    Regulaminu Świadczeń Usług Telekomunikacyjnych, PTC nie może zaakceptować braku zgody na jego wprowadzenie jako powodu do rozwiązania przez Abonenta umowy przed terminem jej obowiązywania bez obowiązku naprawienia szkody wynikającej z Warunków promocji, w której umowę zawarł Abonent. Oznacza to, że wypowiedzenie umowy z tego tytułu będzie traktowane jako rozwiązanie obowiązującej umowy z PTC w trybie przewidzianym w § 17 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych i naliczona zostanie ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-27 12:02
    kara umowna przewidziana warunkami danej oferty promocyjnej. Zapewniamy Państwa, że zakres wprowadzanych uzupełnień w żaden sposób nie narusza dotychczasowych praw Abonenta. Zmiany te mają charakter wyłącznie informacyjny, a tryb postępowania reklamacyjnego w PTC jest i był zgodny z powyższymi zapisami. Wymogi określone w przepisach Prawa Telekomunikacyjnego były stosowane w trybie postępowania reklamacyjnego także przed włączeniem ich do Regulaminu Świadczeń Usług Telekomunikacyjnych....
    0
  • Users Avatars Mini
    Igal pisze: 2007-03-27 12:02
    Należy jednocześnie podkreślić, że sugerowana przez UKE dosłowna interpretacja pojęcia „wszelkie zmiany” prowadzić mogłaby do sytuacji absurdalnych, gdy na przykład tylko przy okazji zmiany adresu operatora w wyniku konieczności zmiany i dostosowania regulaminu przysługiwałoby Klientom prawo do zerwania umowy. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub uwagi nasi przedstawiciele są do Państwa dyspozycji (………………. nr tel. ……………..) To wszystko Pozdrawiam Igal
    0
  • Users Avatars Mini
    olekskype pisze: 2007-03-30 11:39
    A ja sobie siedzę w TT i nie zamierzam zrywać,wypwiadać , żegnać się z Erą :) Ale to bardzo nieładnie ,że nie chcą się stosować do prawa telekomunikacyjnego :P
    0
  • Users Avatars Mini
    chatek pisze: 2007-03-30 19:51
    ej ale co sie zmieniło. Nie jestem w temacie;/ prosze piszcie
    0
  • Users Avatars Mini
    daaamn pisze: 2007-04-04 03:45
    dosłowna wykładnia prawa ma swoje wady ale z drugiej strony skoro - „wszelkie zmiany” - to tak właśnie ma być - nie ma co zwalać na UKE czy in. istotne jest to, że Era popełniła błąd i to w bardzo kiepskim momencie - jestem przekonany, że Play wcale za ten miły gest na "dzień dobry" się nie pogniewał ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    bulgaria pisze: 2007-05-04 21:06
    PRZECZYTAJCIE I ODPISZCiE BO TO CIEKAWA HISTORIA !!! Jestem Abonentem ERY od Grudnia 2005 roku w 2006 roku wyjechalem za Granice i zrobilem najwiekszy blad zycia wziolem ze soba Telefon a w nim polska karte i terAZ CIEKAWE " Jak bylem w polsce gdy spóznilem sie o miesiac z zaplaceniem rachunku odrazu Blokowali mi Polaczenia Bedac za Granica zrobili to dopiero po 3 miesiacach, Z racji tego ze telefon byl mi bardzo potrzebny nadzwonilem sobie troche
    0
  • Users Avatars Mini
    bulgaria pisze: 2007-05-04 21:11
    Po powrocie z zagranicy przyszlo pismo z rozwiazaniem umowy , A teraz widze wyszla jaks sprawa O ktorej pierwsze slysze , Niech ktos Inteligetny mi napisze co mam z tym zrobic Bo eraz zagrala nie Fair nie odcinajac mnie wczesnie jakby wyczuli ze faktury sa wysokie z Roulingu i postanowili troche poczekac aby to wykozystac , druga sprawa to to ze jak bylem za granica nie wykozystalem minut darmowych a powinno byc ich tam kolo 1200 bo trafilem wdedy na fajna promocje i szkoda mi tych minut
    0
  • Users Avatars Mini
    bulgaria pisze: 2007-05-04 21:16
    stracic , jak to rozegrac z nimi zeby nie placic za rozwiazanie umowy , odzyskac minuty , podac ich do sondu za lekki wykozystanie i nie odlaczenie mnie po miesiacu tylko przedluzenie mozliwosci czasu polaczen prawie do miesiecy 4 i wreszcie obciazyc ich za opuzniajaca sie Kolonizacje Marsa Jest jakis dla mnie ratunek ?? bo ten rachunek jest spory a teraz jestem w polsce i o zagranicy moge tylko pomarzyc pozdrawiam prosze o kometarze
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: