Counterpoint twierdzi, że w III kw. globalne przychody ze sprzedaży telefonów spadły o 3% r/r przy dostawach, które spadły o 12% r/r. Bardziej gwałtownemu spadkowi przychodów zapobiegł wzrost przychodów Apple o 10% r/r.
Globalne przychody ze sprzedawania telefonów spadły do nieco ponad 100 miliardów dolarów. Średnia cena sprzedaży (ASP) wzrosła o 10% r/r dzięki większej odporności segmentu telefonów premium na niepewność gospodarczą. Rekordowy udział w wysyłce (46%) telefonów 5G również przyczynił się do wzrostu ASP i przychodów. Udział w przychodach smartfonów 5G osiągnął rekordowy poziom 80% wynosząc ponad 80 miliardów dolarów. To oznacza wzrost z 69% w trzecim kwartale z zeszłego roku. W tym samym okresie udział w przychodach telefonów LTE spadł o 10% do 19 miliardów dolarów.
Dominacja smartfonów 5G to zasługa Apple, ponieważ ponad 95% iPhonów obsługuje piątą generację. Apple odnotowało wzrost przychodów o 10% rok do roku i wzrost ASP o 7% rok do roku w trzecim kwartale 2022 r., przyczyniając się do ogólnego wzrostu globalnego ASP telefonów.
Samsung odnotował stosunkowo niewielki wzrost ASP o 2% r/r w trzecim kwartale 2022 r., pomimo prawie podwojenia dostaw serii premium Flip i Fold i 27% r/r wzrostowi przychodów ze smartfonów 5G. Przychody Samsunga spadły o 4% r/r w III kwartale 2022 r.
Przychody ze słuchawek Xiaomi wzrosły o 4% rok do roku, z czego znaczna część pochodziła z niskich i średnich przedziałów cenowych. Udział przesyłek w przedziale cenowym powyżej 300 USD spadł o blisko 1,5%. Nastąpiło jednak znaczące przesunięcie z przedziału cenowego poniżej 200 USD do przedziału cenowego 200–299 USD. W rezultacie ASP Xiaomi wzrósł o 14% rok do roku do 205 USD.
OPPO (z OnePlus) odnotowało spadek ASP oraz spadek przychodów odpowiednio o 5% i 27% rok do roku. Spadek przychodów był spowodowany głównie spadkiem dostaw OPPO w Chinach.