T-Mobile podał swoje wyniki za 2023 rok.
W czwartym kwartale roku wzrost wskaźnika EBITDA AL wyniósł 5,3% (r/r), a w skali całego roku 1% (do poziomu 1,79 mld zł).
Na koniec 2023 r. liczba klientów usług mobilnych T‑Mobile wynosiła 12,6 miliona.
W tym okresie wyłączono około 250 tysięcy kart SIM oferowanych w ramach akcji pomocowej uchodźcom z Ukrainy.
Liczba klientów szerokopasmowego internetu stacjonarnego operatora (fixed broadband) wzrosła do 260 tysięcy, czyli o ponad 100 tysięcy w stosunku do roku 2022.
Na koniec roku liczba gospodarstw domowych znajdujących się w zasięgu oferty światłowodowej wyniosła 6,4 miliona.
T-Mobile zanotował wyraźny wzrost kosztów działalności, na który składają się między innymi zwiększone o ponad 40% w porównaniu do roku 2022 koszty energii elektrycznej, a także koszty czynszów i opłat ustalanych w euro. Wzrosły także nakłady na wynagrodzenia pracowników, będące konsekwencją decyzji o podwyżce płac podjętej pod koniec 2022 roku.
W przypadku oferty światłowodowej liczba zamówień zwiększyła się o 20% w stosunku do 2022 r., natomiast liczba sprzedanych usług telewizji wzrosła aż o 87%. Dodatkowo wzrósł udział sprzedaży pakietów usług od operatora. Obecnie ponad 60% kontraktów na światłowód zawieranych w T-Mobile to umowy konwergentne, a więc łączące w sobie co najmniej dwie usługi.
Program Magenta Moments ma 850 tys. użytkowników.
T-Mobile w kwietniu wyłączył 3G i wdrożył także projekt uruchomienia zasięgu LTE900 w oparciu o odzyskane w ten sposób zasoby częstotliwości.
76% połączeń odbywa się w technologii VoLTE i VoWiFi. 31% danych jest przesyłanych w sieci 5G.
84 procent pracowników T-Mobile jest zadowolonych ze swojej firmy – to historyczny rekord.