T-Mobile Polska - wyniki w II kw. 2013 r.

Newsy
Opinie: 3

T-Mobile Polska podał swoje wyniki za II kw. 2013 r.

Spółka na koniec czerwca 2013 roku obsługiwała 15,969 miliona klientów, zwiększając ich bazę w drugim kwartale o 50 tysięcy. Liczba klientów kontraktowych wzrosła w tym okresie o 23 tysiące, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych o 27 tysięcy. Na koniec drugiego kwartału baza klientów kontraktowych wyniosła 7,038 miliona i była większa o 154 tysiące abonentów w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. Od wprowadzenia marki T-Mobile na Polski rynek w 2011 roku, Spółka systematycznie zyskuje nowych abonentów w każdym kolejnym kwartale zwiększając ich bazę w tym czasie w sumie o 340 tysięcy klientów.

W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do Internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost bazy klientów usług dostępu do Internetu o 33,3% w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku. Duży wzrost bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu był możliwy dzięki prowadzonym przez T Mobile Polska inwestycjom w rozbudowę sieci oraz dzięki wprowadzeniu bardzo atrakcyjnych ofert dostępu do Internetu z tabletami oraz smartfonami.

Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. Niższe przychody były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Patrząc na trend tegoroczny przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku.

W drugim kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 milionów złotych i była wyższa o 3,9% w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0% i była wyższa o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Inwestycje realizowane przez T-Mobile Polska wyrażone parametrem Cash Capex zwiększyły się w drugim kwartale o 65,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 238 milionów złotych. Wzrost ten jest wynikiem prowadzonych przez T Mobile Polska działań inwestycyjnych również tych związanych z budową i modernizacją sieci.

Rośnie ilość transmitowanych danych przez użytkowników Internetu w nowej sieci T-Mobile, obecnie jest ona większa średnio o około 60%.

„Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do Internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci.” - mówi Miroslav Rakowski, Prezes T-Mobile Polska S.A.

Wyniki finansowe:

    Note Q2
2012
millions of €
Q3
2012
millions of €
Q4
2012
millions of €
FY
2012
millions of €
Q1
2013
millions of €
Q2
2013
millions of €
Change

%
H1
2012
millions of €
H1
2013
millions of €
Change

%
                         
TOTAL REVENUE     418 422 425 1 678 385 407 (2,6) 831 792 (4,7)
  - of which Consumer     255 259 257 1 021 234 257 0,8 505 491 (2,8)
  - of which Business     145 146 151 587 137 140 (3,4) 290 277 (4,5)
EBITDA    1 139 160 160 586 140 147 5,8 266 287 7,9
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %   33,3 37,9 37,6 34,9 36,4 36,1 2,8p 32,0 36,2 4,2p
CASH CAPEX (AS REPORTED)     34 51 67 225 85 57 67,6 107 142 32,7
CASH CONTRIBUTION     105 109 93 361 55 90 (14,3) 159 145 (8,8)

Wyniki operacyjne

    Note Q2
2012
Q3
2012
Q4
2012
FY
2012
Q1
2013
Q2
2013
Change
%
H1
2012
H1
2013
Change
%
                         
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                      
Service revenue (€ million)   366 364 351 1 441 315 314 (14,2) 726 629 (13,4)
CUSTOMERS ('000)   15 048 15 575 16 040 16 040 15 919 15 969 6,1 15 048 15 969 6,1
 - contract ('000)   6 884 6 950 6 996 6 996 7 014 7 038 2,2 6 884 7 038 2,2
 - prepaid ('000)   8 165 8 625 9 044 9 044 8 905 8 931 9,4 8 165 8 931 9,4
NET ADDS ('000)   537 526 465 1 879 (121) 50 (90,7) 888 (71) n.a.
 - contract ('000)   76 66 46 231 18 23 (69,7) 119 41 (65,5)
 - prepaid ('000)   461 460 419 1 648 (139) 27 (94,1) 769 (112) n.a.
AVERAGE MONTHLY CHURN (%)   1,3 1,4 1,5 1,4 2,4 2,1 0,8p 1,4 2,3 0,9p
 - contract (%)   0,8 0,9 1,0 0,9 1,0 1,1 0,3p 0,9 1,1 0,2p
SAC PER GROSS ADD (€)   26 21 20 24 20 19 (26,9) 28 19 (32,1)
 - contract (€)   118 94 89 107 82 68 (42,4) 123 75 (39,0)
 - prepaid (€)   2 2 1 2 2 2 0,0 2 2 0,0
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€)   48 53 32 47 31 34 (29,2) 52 33 (36,5)
ARPU (€)   8 8 7 8 7 7 (12,5) 8 7 (12,5)
 - contract (€)   15 15 14 15 13 12 (20,0) 15 13 (13,3)
 - prepaid  (€)   3 2 2 2 2 2 (33,3) 3 2 (33,3)
NON-VOICE % OF ARPU (%)   31 30 32 31 33 33 2p 30 33 3p
MOU PER CUSTOMER (min)   129 126 124 127 122 126 (2,3) 129 124 (3,9)
 - contract (min)   226 227 232 227 233 240 6,2 224 237 5,8

1 Special factors affecting EBITDA: EUR 27mn in Q2/12, EUR -12mn in Q4/12 and EUR -6 in Q2/13.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Amplik pisze: 2013-08-08 11:01
    Internet mobilny zapewne najlepiej się sprzedaje z urządzeniami, jeśli będą kontynuować promocje w stylu dwa tablety + router mobilny z paczką 10GB to pewnie kolejny kwartał też będzie nieźle wyglądał.
    1
  • Users Avatars Mini
    Oranti pisze: 2013-08-08 13:31
    Ciągłe wzrosty klientów abonamentowych, i teraz nasuwa się pytanie, skąd Play bierze tylu klientów od T-M? Chyba jedynie z Pre-Paid...
    1
  • Users Avatars Mini
    wiedzący pisze: 2013-08-08 14:08
    @Oranti. Zwróć uwagę na pierwszy wpis oraz sprawdź sobie o ile wzrosła ilość abonamentów dedykowanych dostępowi do Internetu i będziesz miał swoją odpowiedź. Jakoś jeszcze żadna firma nie zabroniła zakupu dwóch abonamentów na jedną osobę ;)
    -1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: