T-Mobile Polska podał swoje wyniki za I kw. 2013 r. Od stycznia do marca br. spółka pozyskała 18 tys. nowych abonentów, a w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego ich liczba wzrosła o 206 tys. Baza wszystkich klientów PTC na koniec marca 2013 roku wyniosła 15 919 tys. w tym 7 014 tys. klientów abonamentowych.
PTC rozwija się zgodnie z założeniami oferując klientom profesjonalną obsługę, doskonałą sieć oraz innowacyjne rozwiązania pod silnym brandem T-Mobile. Dzięki temu od siedmiu kwartałów konsekwentnie zyskuje nowych abonentów. Spółka osiągnęła w pierwszym kwartale 2013 roku przychody na poziomie 1 599 milionów złotych. Niższe o 8,5 procent przychody w stosunku do odpowiedniego okresu ubiegłego roku są w głównej mierze spowodowane obniżeniem stawek MTR.
W pierwszym kwartale 2013 roku PTC osiągnęła EBITDĘ w wysokości 583 milionów złotych, co stanowi wzrost wskaźnika o 8,4% w stosunku do odpowiedniego okresu roku poprzedniego. W analogicznym okresie również marża EBITDA zwiększyła się znacząco i osiągnęła poziom 36,5% w porównaniu z 30,8% w pierwszym kwartale 2012.
Na koniec pierwszego kwartału Spółka obsługiwała 1,019 miliona klientów mobilnego szerokopasmowego dostępu do Internetu. W pierwszym kwartale, w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku, PTC zyskała 242 tysiące nowych klientów mobilnego dostępu do Internetu, co jest wzrostem bazy klientów tych usług rok do roku aż o 31,1%.
W pierwszym kwartale 2013 roku w porównaniu z ubiegłym rokiem nakłady inwestycyjne na rozbudowę i modernizację sieci wzrosły ponad dwukrotnie. Dzięki temu sukcesywnie zwiększa się zasięg nowej sieci, która obejmuje już blisko połowę powierzchni Polski. Testy prowadzone na zmodernizowanych obszarach wskazują, że średnie prędkości przesyłania danych wzrosły tam nawet kilkukrotnie, przy jednoczesnym wzroście ilości transmitowanych danych przez użytkowników średnio o 43%.
FINANCIALS (ADJUSTED FOR SPECIAL FACTORS)
Note |
Q1 2012 millions of € |
Q2 2012 millions of € |
Q3 2012 millions of € |
Q4 2012 millions of € |
FY 2012 millions of € |
Q1 2013 millions of € |
Change % |
||
TOTAL REVENUE | 413 | 418 | 422 | 425 | 1 678 | 385 | (6,8) | ||
- of which Consumer | 250 | 255 | 259 | 257 | 1 021 | 234 | (6,4) | ||
- of which Business | 145 | 145 | 146 | 151 | 587 | 137 | (5,5) | ||
EBITDA | 1 | 127 | 139 | 160 | 160 | 586 | 140 | 10,2 | |
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) | % | 30,8 | 33,3 | 37,9 | 37,6 | 34,9 | 36,4 | 5,6p | |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 73 | 34 | 51 | 67 | 225 | 85 | 16,4 | ||
CASH CONTRIBUTION | 54 | 105 | 109 | 93 | 361 | 55 | 1,9 |
OPERATIONAL
Q1 2012 |
Q2 2012 |
Q3 2012 |
Q4 2012 |
FY 2012 |
Q1 2013 |
Change % |
||
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | ||||||||
Service revenue | (€ million) | 360 | 366 | 364 | 351 | 1 441 | 315 | (12,5) |
CUSTOMERS | ('000) | 14 512 | 15 048 | 15 575 | 16 040 | 16 040 | 15 919 | 9,7 |
- contract | ('000) | 6 808 | 6 884 | 6 950 | 6 996 | 6 996 | 7 014 | 3,0 |
- prepaid | ('000) | 7 704 | 8 165 | 8 625 | 9 044 | 9 044 | 8 905 | 15,6 |
NET ADDS | ('000) | 351 | 537 | 526 | 465 | 1 879 | (121) | n.a. |
- contract | ('000) | 43 | 76 | 66 | 46 | 231 | 18 | (58,1) |
- prepaid | ('000) | 308 | 461 | 460 | 419 | 1 648 | (139) | n.a. |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 1,6 | 1,3 | 1,4 | 1,5 | 1,4 | 2,4 | 0,8p |
- contract | (%) | 0,9 | 0,8 | 0,9 | 1,0 | 0,9 | 1,0 | 0,1p |
SAC PER GROSS ADD | (€) | 30 | 26 | 21 | 20 | 24 | 20 | (33,3) |
- contract | (€) | 127 | 118 | 94 | 89 | 107 | 82 | (35,4) |
- prepaid | (€) | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0,0 |
SRC PER RETAINED CUSTOMER | (€) | 56 | 48 | 53 | 32 | 47 | 31 | (44,6) |
ARPU | (€) | 8 | 8 | 8 | 7 | 8 | 7 | (12,5) |
- contract | (€) | 15 | 15 | 15 | 14 | 15 | 13 | (13,3) |
- prepaid | (€) | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | (33,3) |
NON-VOICE % OF ARPU | (%) | 29 | 31 | 30 | 32 | 31 | 33 | 4p |
MOU PER CUSTOMER | (min) | 130 | 129 | 126 | 124 | 127 | 122 | (6,2) |
- contract | (min) | 221 | 226 | 227 | 232 | 227 | 233 | 5,4 |
1 Special factors affecting EBITDA: EUR 27mn in Q2/12 and EUR -12mn in Q4/12.