T-Mobile w III kw. - pełne wyniki finansowe i operacyjne

Newsy
Żródło: T-Mobile
Opinie: 2

Pełne wyniki finansowe i operacyjne polskiego oddziału T-Mobile w III kw. 2011 r.:

Financials (adjusted for special factors).

millions of €   Note Q3/10 Q4/10 FY/10 Q1/11 Q2/11 Q3/11 y.o.y. % Q1 - Q3/10 Q1 - Q3/11 y.o.y. %
Total revenue     472 475 1 839 440 453 438 (7,2) 1 364 1 331 (2,4)
EBITDA   1 159 187 691 144 176 156 (1,9) 504 476 (5,6)
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %         33,7 39,4 37,6 32,7 38,9 35,6 1,9p 37,0 35,8 (1,2p)
Cash capex (as reported)     48 58 198 39 32 39 (18,8) 140 110 (21,4)
Cash contribution     111 129 493 105 144 117 5,4 364 366 0,5

Operational

      Q3/10 Q4/10 FY/10 Q1/11 Q2/11 Q3/11 y.o.y. % Q1 - Q3/10 Q1 - Q3/11 y.o.y. %
Mobile communications (end of period)                        
Service revenue (€ million)   448 449 1 748 416 423 405 (9,6) 1 299 1 244 (4,2)
Adj. EBITDA Margin (Service Rev.) (%)   35,5 41,6 39,5 34,6 41,6 38,5 3,0p 38,8 38,3 (0,5p)
Customers ('000) 2 13 321 13 259 13 259 13 175 13 203 13 406 0,6 13 321 13 406 0,6
 - contract ('000)   6 814 6 796 6 796 6 717 6 698 6 736 (1,1) 6 814 6 736 (1,1)
 - prepaid ('000)   6 507 6 463 6 463 6 458 6 504 6 670 2,5 6 507 6 670 2,5
Net Adds ('000)   46 (62) (241) (84) 27 204 n.a. (178) 147 n.a.
 - contract ('000)   51 (18) 140 (23) (19) 38 (25,5) 158 (4) n.a.
 - prepaid ('000)   (5) (44) (381) (61) 46 166 n.a. (337) 151 n.a.
Average monthly churn (%)   2,8 2,9 2,9 3,0 2,7 2,2 (0,6p) 2,9 2,6 (0,3p)
- contract (%)   0,8 1,1 1,0 1,1 1,0 0,9 0,1p 0,9 1,0 0,1p
SAC per gross add (€)   24 27 23 24 20 19 (20,8) 22 21 (4,5)
 - contract (€)   127 133 112 127 109 93 (26,8) 104 109 4,8
 - prepaid (€)   3 2 2 2 1 2 (33,3) 2 2 0,0
SRC per retained customer (€)   93 82 81 86 74 67 (28,0) 81 76 (6,2)
ARPU (€)   11 11 11 10 11 10 (9,1) 11 10 (9,1)
 - contract (€)   18 18 17 17 17 16 (11,1) 17 17 0,0
 - prepaid  (€)   5 4 4 4 4 4 (20,0) 4 4 0,0
non-voice % of ARPU (%)   26 28 26 27 27 26 0p 26 27 1p
MOU per customer (min)   136 139 134 135 140 142 4,4 132 139 5,3
 - contract (min)   210 216 209 211 219 222 5,7 206 217 5,3

1 Special factors affecting EBITDA: EUR 5mn in Q3/11.
2 Customer figures and related KPIs (Net Adds, churn etc.) affected by a change in T-Mobile PL's prepaid churn policy in Q3/11.

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2011-11-10 16:38
    Widać efekty wprowadzenia rocznej ważności konta oraz uatrakcyjnionych abonamentów (np. usługi nielimitowanych rozmów oraz abonamenty multimedialne z paczkami danych).
    0
  • Users Avatars Mini
    Iliana pisze: 2011-11-10 16:56
    Póki co statystyki są na korzyść T-Mobile. Wzrosła ilość abonentów pre-paid, oraz sama sieć pozbyła się negatywnych trendów w bazie aktywnych kart SIM. Widać również spadek kosztów. Co by nie było sieć brnie do przodu :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: