Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ
T-Systems Polska i PKP Informatyka rozpoczęły wdrażanie systemu wsparcia sprzedaży biletów (RMS) dla PKP Intercity.
Na mocy podpisanej we wrześniu 2014 r. umowy, prace realizowane będą dwuetapowo. W IV kw. 2014 r. system RMS obejmie wsparcie sprzedaży biletów na pociągi Pendolino, a w II kw. 2015 r. – usprawniona zostanie sprzedaż biletów na większość pociągów i połączeń PKP Intercity. Wartość kontraktu wynosi ponad 8 mln zł.
Rozwiązania RMS (Revenue Management System) wspierają przedsiębiorstwa w zarządzaniu sprzedażą m.in. planowaniu i prognozowaniu optymalnych cen biletów dla pasażerów. W PKP Intercity proces ten realizowany będzie na podstawie danych historycznych dotyczących przewozu pasażerów, a także terminu podróży, czasu wcześniejszego zamówienia, pory roku, dostępności miejsc, a nawet celu podróży.
"Sektor publiczny kładzie coraz większy nacisk na modernizację cyfrową oraz poprawę efektywności i lepsze wykorzystanie systemów IT. Trendy z Zachodu docierają również do Polski. System RMS, który wdrażamy wspólnie z PKP Informatyka, istotnie usprawni proces sprzedaży biletów, a docelowo wpłynie na optymalizację przychodów spółki. PKP Intercity będzie mogła teraz ustalać ceny z ogromną precyzyjną, na podstawie licznych parametrów i szablonów obliczeniowych. Na nowych cenach skorzystają również podróżni, którzy np. wybiorą mniej obłożony pociąg albo zarezerwują bilet z większym wyprzedzeniem" – tłumaczy Maciej Plebański, prezes zarządu T-Systems Polska. "Bardzo się cieszę, że spółka z Grupy PKP wybrała właśnie T-Systems Polska do współpracy. Projekt ten jest dla nas również okazją do wykorzystania międzynarodowego doświadczenia T-Systems ze współpracy z takimi gigantami kolejowym jak niemiecki Deutsche Bahn, szwajcarski SBB czy węgierski MAV" – dodaje Maciej Plebański z T-Systems Polska.
System RMS w PKP Intercity funkcjonował będzie w pełnej symbiozie z systemem rezerwacyjnym spółki, dzięki trzystopniowemu schematowi działania. W pierwszej fazie, z systemu rezerwacji i sprzedaży biletów pobierane będą informacje historyczne o wcześniej zarezerwowanych i zakupionych biletach. Następnie, system RMS – na bazie przekazanych danych i skonfigurowanych parametrów – dokona matematyczno-statystycznej analizy oraz zaproponuje nowe ceny biletów. Wygenerowane prognozy nowych cen zostaną przekazane ponownie do systemu rezerwacji i sprzedaży biletów.
Wdrożenie realizowane jest od września 2014 r. Pierwszy etap prac zostanie zakończony w listopadzie 2014 r. – wówczas system RMS obejmie sprzedaż biletów na pociągi Pendolino. Drugi etap, zakładający objęcie systemem RMS większość taboru PKP Intercity, zostanie zrealizowany do końca II kw. 2015 r.
T-Systems Polska jest – obok sieci komórkowej T-Mobile i firmy GTS – jednym z trzech podmiotów Grupy Deutsche Telekom obecnych na polskim rynku.