T-Systems Polska wspiera IT w PKP Intercity

Newsy
Opinie: 12

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

T-Systems Polska i PKP Informatyka rozpoczęły wdrażanie systemu wsparcia sprzedaży biletów (RMS) dla PKP Intercity. 

Na mocy podpisanej we wrześniu 2014 r. umowy, prace realizowane będą dwuetapowo. W IV kw. 2014 r. system RMS obejmie wsparcie sprzedaży biletów na pociągi Pendolino, a w II kw. 2015 r. – usprawniona zostanie sprzedaż biletów na większość pociągów i połączeń PKP Intercity. Wartość kontraktu wynosi ponad 8 mln zł.

Rozwiązania RMS (Revenue Management System) wspierają przedsiębiorstwa w zarządzaniu sprzedażą m.in. planowaniu i prognozowaniu optymalnych cen biletów dla pasażerów. W PKP Intercity proces ten realizowany będzie na podstawie danych historycznych dotyczących przewozu pasażerów, a także terminu podróży, czasu wcześniejszego zamówienia, pory roku, dostępności miejsc, a nawet celu podróży. 

"Sektor publiczny kładzie coraz większy nacisk na modernizację cyfrową oraz poprawę efektywności i lepsze wykorzystanie systemów IT. Trendy z Zachodu docierają również do Polski. System RMS, który wdrażamy wspólnie z PKP Informatyka, istotnie usprawni proces sprzedaży biletów, a docelowo wpłynie na optymalizację przychodów spółki. PKP Intercity będzie mogła teraz ustalać ceny z ogromną precyzyjną, na podstawie licznych parametrów i szablonów obliczeniowych. Na nowych cenach skorzystają również podróżni, którzy np. wybiorą mniej obłożony pociąg albo zarezerwują bilet z większym wyprzedzeniem" – tłumaczy Maciej Plebański, prezes zarządu T-Systems Polska. "Bardzo się cieszę, że spółka z Grupy PKP wybrała właśnie T-Systems Polska do współpracy. Projekt ten jest dla nas również okazją do wykorzystania międzynarodowego doświadczenia T-Systems ze współpracy z takimi gigantami kolejowym jak niemiecki Deutsche Bahn, szwajcarski SBB czy węgierski MAV" – dodaje Maciej Plebański z T-Systems Polska.

System RMS w PKP Intercity funkcjonował będzie w pełnej symbiozie z systemem rezerwacyjnym spółki, dzięki trzystopniowemu schematowi działania. W pierwszej fazie, z systemu rezerwacji i sprzedaży biletów pobierane będą informacje historyczne o wcześniej zarezerwowanych i zakupionych biletach. Następnie, system RMS – na bazie przekazanych danych i skonfigurowanych parametrów – dokona matematyczno-statystycznej analizy oraz zaproponuje nowe ceny biletów. Wygenerowane prognozy nowych cen zostaną przekazane ponownie do systemu rezerwacji i sprzedaży biletów.

Wdrożenie realizowane jest od września 2014 r. Pierwszy etap prac zostanie zakończony w listopadzie 2014 r. – wówczas system RMS obejmie sprzedaż biletów na pociągi Pendolino. Drugi etap, zakładający objęcie systemem RMS większość taboru PKP Intercity, zostanie zrealizowany do końca II kw. 2015 r.

T-Systems Polska jest – obok sieci komórkowej T-Mobile i firmy GTS – jednym z trzech podmiotów Grupy Deutsche Telekom obecnych na polskim rynku.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    NetBoy pisze: 2014-09-30 13:21
    Jak wiedzę gościa, który ma zarost jak "myszka włoski na .....", nie ma krawata a podpisuje się prezez czegoś tam to niedobrze mi się robi. To raz. A dwa.....w PKP jest tagi bałagan i panują klimaty jak za PRL więc bajki o wdrażaniu systemów możecie sobie wypisywać do woli;-)
    -3
  • Users Avatars Mini
    maciej.z pisze: 2014-09-30 14:32
    @NetBoy. No bez przesady ostatnio jechałem pociągiem, kupiłem bilet online. LUKSUS - zero stania w kolejce i decyduje gdzie chce siedzieć. Dziewczyna nawet nie drukowała biletu tylko pokazała w telefonie. A co do gościa. Jak nie on to kto inny.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-10-01 09:30
    maciej.z : no i uważasz że ceny biletów normalnych w PKP są odpowiednie?
    -2
  • Users Avatars Mini
    Misiek22 pisze: 2014-10-01 10:49
    W IC akurat standard jest dość wysoki, a wdrożenie takiego systemu wydaje mi się krokiem pozytywnym, a ceny są rzeczą względną. Osobiście w podróży na długie odległości wolę dopłacić parę złotych do IC, a nie kombinować i tłuc się jakimiś połączeniami regionalnymi.
    1
  • Users Avatars Mini
    maciej.z pisze: 2014-10-01 12:25
    @Orange. Tu się zgadzam w pełni, drogo i czasami straszenie. Nie które wagony są chyba jeszcze sprzed PRLu ;-) ale obsługa internetowa dla mnie 1 klasa.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-10-01 12:47
    @maciej.z Wagony w IC są głównie z PRLu (możesz nie pamiętać tego okresu;-), nowych praktycznie jest mało, wszystko są modernizacje mniejsze lub większe. Gdyby ten straszny PRL nie naprodukował im wagonów i lokomotyw to dziś nie byłoby praktycznie kolei. Dzisiejsi "spece" na kolei są od likwidacji,kasacji itp działań. Ceny wcale nie są wysokie, w Czechach choć jest normalna kolej (bez porównania do naszej) ceny biletów jednorazowych są wysokie. Ale wszystko pięknie i często jeździ. Odstajemy od nich w każdym aspekcie, nie mówię choćby o tempie wdrażania GSM-R.
    4
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-10-01 21:26
    ASF: no proszę Cię - jeśli PolskiBUS na tej samej relacji jedzie za 20 PLN, prywatne busy biorą ok. 25 PLN a PKP życzy sobie 52 PLN biletu normalnego to coś tu jest nie tak. To konkurencji nie mamy w Polsce? Dodam, na marginesie że wszystkie wady kolei wychodzą kompleksowo w zimie - gwiżdżące zimnym powietrzem okna, niedomagające ogrzewanie, niewygodne siedziska, zamarzające kible... i to wszystko w extra cenie normalnej. Spóźnienie gratis.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pati pisze: 2014-10-01 21:32
    @Orange: Nie pasuje, to jeździj Polskim Busem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2014-10-01 21:35
    @Orange: Źle, to nie jeździj. Jeździj Polskim Busem. Dobrze że w ogóle coś robią.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-10-02 00:45
    głupie bezkrytyczne poloczki
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-10-02 13:06
    @samodziadostwo Zbanowali cię też w IC chyba:-) stąd te brednie? Tempo modernizacji głównych korytarzy nie jest imponujące w Polsce, ale jak dojdziemy do prędkości szlakowej 160km/h na najważniejszych szlakach to polskie busy,unibusy znikną z rynku:-) Naoglądałeś się w TV bredni o kolei i powtarzasz bo z pewnością jej klientem nie jesteś. Jest znaczna poprawa w stosunku do tego co było kiedyś.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-10-02 13:06
    @samodziadostwo Zbanowali cię też w IC chyba:-) stąd te brednie? Tempo modernizacji głównych korytarzy nie jest imponujące w Polsce, ale jak dojdziemy do prędkości szlakowej 160km/h na najważniejszych szlakach to polskie busy,unibusy znikną z rynku:-) Naoglądałeś się w TV bredni o kolei i powtarzasz bo z pewnością jej klientem nie jesteś. Jest znaczna poprawa w stosunku do tego co było kiedyś.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: