Według najnowszych badań Canalys, rynek inteligentnego osobistego sprzętu audio (w tym TWS, bezprzewodowych słuchawek dousznych i bezprzewodowych słuchawek) mocno odbił się w drugim kwartale 2024 r., odnotowując znaczące wzrosty w kilku segmentach. Łączna liczba sprzedanych urządzeń osiągnęła 106 milionów sztuk, co oznacza wzrost o 10,6% rok do roku, co stanowi najwyższą liczbę sprzedanych urządzeń w drugim kwartale w historii. Zarówno TWS, jak i słuchawki bezprzewodowe były motorem wzrostu, osiągając odpowiednio 77 milionów i 15 milionów sztuk.
TWS pozostaje liderem globalnego rynku inteligentnego osobistego audio w drugim kwartale 2024 r., umacniając 72,6% udziału w rynku przy 12,6% rocznym wzroście. Pomimo spowolnienia w tradycyjnym segmencie TWS, wiodący dostawcy poradzili sobie z wyzwaniem, strategicznie wyceniając modele poniżej 50 USD. Po raz pierwszy segment cenowy poniżej 50 USD stanowił w tym kwartale ponad 50% rynku.
Worldwide smart personal audio shipments and growth Q2 2024 |
|||||
Vendor |
Q2 2024 shipments (million) |
Q2 2024 |
Q2 2023 |
Q2 2023 |
Annual |
Apple |
18.0 |
17.1% |
18.6 |
19.4% |
-3.0% |
Samsung |
8.1 |
7.6% |
8.1 |
8.4% |
-0.3% |
Boat |
6.7 |
6.3% |
6.7 |
7.0% |
-0.2% |
Xiaomi |
5.2 |
4.9% |
3.7 |
3.9% |
40.4% |
Sony |
4.0 |
3.7% |
4.1 |
4.3% |
-4.2% |
Others |
63.9 |
60.4% |
54.5 |
57.0% |
17.2% |
Total |
105.8 |
100.0% |
95.7 |
100.0% |
10.6% |
Worldwide TWS shipments and growth Q2 2024 |
|||||
Vendor |
Q2 2024 shipments (million) |
Q2 2024 |
Q2 2023 |
Q2 2023 |
Annual |
Apple |
16.8 |
21.9% |
17.8 |
26.1% |
-5.4% |
Samsung |
6.0 |
7.8% |
6.0 |
8.8% |
-0.5% |
Xiaomi |
5.0 |
6.5% |
3.5 |
5.2% |
42.5% |
boAt |
4.7 |
6.1% |
4.6 |
6.7% |
2.8% |
Huawei |
3.7 |
4.8% |
2.3 |
3.4% |
59.5% |
Others |
40.5 |
52.8% |
34.0 |
49.8% |
19.4% |
Total |
76.7 |
100.0% |
68.2 |
100.0% |
12.6% |