Telefonia Lokalna musi znaleźć inwestora

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 20

Telefonia Lokalna chce zintensyfikować działania zmierzające do pozyskania inwestora. "Najchętniej inwestora finansowego" - powiedziała prezes Telefonii Lokalnej, Katarzyna Muszkat. "Firmie jest potrzebne finansowanie na zasadzie kapitału inwestycyjnego, bo sam KGHM nie jest w stanie, szczególnie w okresie dekoniunktury na rynku metali, sam dźwignąć tej inwestycji" - powiedziała Muszkat.
Deklaracje zarządu KGHM, jak też analizy, które poczyniłam przemawiają za tym, że jest już czas i pora. To może być inwestor pasywny. To może być dług rozpisany w czasie, jednak musi mieć charakter długoterminowy - to jest do pięciu lat, a w każdym razie nie mniej niż trzy lata" - powiedziała.
"Uczynię wszystko, aby Telefonia Lokalna w roku bieżącym osiągnęła punkt równowagi operacyjnej, a więc aby koszty swego funkcjonowania pokryła przychodami" - dodała prezes. "Wszystkie prognozy wskazują, że jeżeli zachowamy pewną dynamikę budowy infrastruktury i dynamikę pozyskiwania klientów, w 2004 roku pojawi się zysk z naszej działalności, a więc zdolność do samodzielnego regulowania podjętych zobowiązań. Od roku 2005 bylibyśmy zdolni do spłacania zobowiązań" - dodała.
Na koniec 2001 roku Telefonia Lokalna posiadała pół miliona linii w tym około 300 tysięcy tak zwanych "linii dzwoniących", czyli abonentów. Budżet na rok 2002 zakłada wzrost liczby linii wybudowanych do 700 tysięcy, a dzwoniących do 430-450 tysięcy. Ile Telefonia zamierza zainwestować, Muszkat nie powiedziała. Dodała jednak, że aby zakończyć budowę infrastruktury na obszarach, gdzie Telefonia ma już koncesje potrzeba od 400 do 500 milionów złotych. "Natomiast trudno jest szacować inne nakłady. Trzeba zobaczyć jaka jest skala projektu. Pracujmy nad strategią rozwoju i będziemy robić symulacje jakie będą potrzebne pieniądze" - powiedziała.
Muszkat powiedziała, że Dialog rozważy podjęcie współpracy z firmami, które już mają odpowiednią infrastrukturę. "Własna jest najtańsza w utrzymaniu. Musimy jednak odpowiedzieć na pytanie jakie obszary są dla nas na wybranych odcinkach bardzo interesujące. Są też przecież i inne, alternatywne wobec TP S.A. i PSE infrastruktury. Mam na myśli PKP, MON i lokalnych operatorów" - powiedziała. Telefonia Lokalna ma koncesje na działalność na rynkach dawnych województw wrocławskiego, wałbrzyskiego, jeleniogórskiego, elbląskiego, zielonogórskiego, legnickiego, bielskiego, łódzkiego oraz na 17 podwarszawskich gmin.
Za najbardziej atrakcyjne regiony spółka uważa wrocławski i łódzki, ale myśli też o samej stolicy, jako atrakcyjnej pod względem bizesowym. Od 2002 roku znika obowiązek koncesjonowania, a wejście na rynek regionu odbywa się za zezwoleniem URT. Te procedury zostały uproszczone. "Ale jest to kwestia pieniędzy. Poziom środków zdecyduje na ile intensywnie będziemy mogli prowadzić i finansować swoje kroki w Warszawie. W stolicy zrobiliśmy pierwszy krok - zbudowaliśmy własną centralę" - powiedziała prezes Muszkat.

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-22 00:29
    Juz kiedys pisałem,zeby konkurować z takim monopolistą jaki jest tpsa muszą się znależć pieniądze i to niemałe i bez inwestora strategicznego z dużym budżetem nic mu nie zagrozi.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-22 00:35
    Obawiam sie ze nawet najwiekszy inwestor strategiczny nic tu nie pomoże .W USA prawdopodobnie rozparcelowaliby TPSA i powstalym społkom córkom byloby latwiej konkurowac.
    0
  • Users Avatars Mini
    wieza pisze: 2002-01-22 01:00
    Z tepsą szybciej bedą konkurowac tel gsm niz telefonia lokalna !! GSM jest zajebisty ponieważ gdzie chcesz i z kąt chcesz to dzwonisz a cenny są coraz niższe
    0
  • Users Avatars Mini
    juzwik pisze: 2002-01-22 01:46
    ciekawe! ale watpie ze to sie uda
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-22 01:55
    no a chyba dzisiaj w wyborczej padlo pytanie jak dlugo jeszcze TL bedzie wykladal pieniadze ech
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-22 02:15
    Telefonia lokalna poszukuje inwestora "Najchętniej inwestora finansowego" - a jakiego możnaby innego..? Chyba że inwestora który dawałby sprzęt, ale to nie wchodzi w grę - sami wybiorą dostawcę. Nie sądzę żeby ktoś zechciał teraz inwestować w telekomunikację - nikt oprócz banków nie ma pieniędzy do zainwestowania, a one wolą wykupić obligacje skarbowe. To jest jedyny pewny i opłacalny zarobek. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-22 03:32
    Ale tak na marginesie, to stwierdzenie, że potrzebują inwestora jest srasznie odkrywcze ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 10:21
    Moze dla ciebie jest to blacha rzecz, ale u nas dziala cos takiego jak Dialog i to o niego chodzi! Dialog prowadzi bardzo ostra polityke poszerzania swojego wachlarzu uslug i pozyskiwania nowych klientow! Jest to firma najlepiej placaca na Dolnym Slasku! Zyskuje coraz to wiecej klientow poniewaz przejscie z tepsy do Dialogu kosztuje jedynie 1 zl netto! Mam nadzieje ze znalezienie inwestora nie powinno byc takie trudne, bo raczej tak duze firmy nie upadaja tak latwo!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-22 11:36
    niestety prawda jest taka bez kasy nic sie nie da zrobic, takie czasy, chlopaki pomozemy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 11:39
    To nie chodzi o ta! Poprostu oni wewnatrz firmy zazynaja siebie na wzajem, a przez to upada sama firma! Wlaka o kase i nic pozatym!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-22 12:34
    Qba, ja nie piszę, że to błacha rzecz, czytaj zanim coś napiszesz! JA tylko uważam, że w świetle sytuacji na rynku telekomunikacyjnym konieczność poszukiwania inwestorów nie jest niczym niezwykłym
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-01-22 12:37
    Zeby TL stala sie konkurencja dla TP to musi zdobyc conajmniej 10x tyle klientow co ma w tej chwili. 10 lat? stanowczo za dlugo, a to kosztuje bardzo duzo. Ktos tu wspomnial o podziale tpsa, nie porownojcie polskiej firmy z amerykanska :))) Pozdrawiam ®
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-01-22 13:24
    z całych sił popieram działania TL bo chyba jest ona jedyną nadzieją na konkurencję w telekomunikacji biorąc pod uwagę problemy finansowe Netii i Elektrimu nie mozna na razie mówić o wielkiej ekspansji tych ostatnich
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-01-22 13:39
    To jest przyklad na to ze bez kasy ani rusz jesli chce sie byc na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-22 13:51
    Nie tylko 10 lat, ale musi mieć jeszcze chętnych. A wszyscy wiemy, jak ciężko jest z Polakami w tej kwesti )mam na myśli nieufność)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 14:32
    Do waldus: Ale oni mieli kase bo wystartowali i rozwiajaja sie najprezniej na rynku dolnoslaskim, ale jak zwykle pare osob zadecydowalo i stalo sie najgorsze, przeinwestownie, a ludzie ktorzy o tym decyduja kieruja sie glownie prywata!
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-22 21:24
    prozac: masz racje, jest ogromna nierownosc szans. A Dialog aby byc rentowny musi wreszcie zaczac lapac klientow biznesowych bo z tzw. "szarych" userow nie ma duzego zysku - jak na razie to tylko straty
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 22:39
    Do kakrysa: W konstytucji, czy gdzies tam jest napisane, ze za przylaczenie aparatu telefonicznego do danego abonenta ma prawo byc pobrana oplata tylko raz w zyciu! W konkurencji tepsy kasuje zeta, ale jezli przechodzisz do nich z tepsy, robia to nielegalnie wbrew ustawie, ale jest to symboliczny zeciak! Netiia tez ma klopoty, ale ponoc ma kasy do czerwca, wiec czas pokaze co bedzie dalej!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-23 10:32
    Nie nie to by nie przeszlo w polsce, przeciez polak potrafi!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom14 pisze: 2002-01-30 23:16
    szukanie sponsorów w Poslsce to codziennosć każdemu brakuje pieniedzy (czyli sponsora ;) ale co to jest "Telefonia Lokalna"?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: