PKP Intercity podpisało z T-Mobile umowę na instalację sieci WiFi w prawie 1/3 swoich wagonów. Dodatkowo klienci będą mogli korzystać z oferty filmów i gier ze specjalnych serwerów zainstalowanych w pociągu. Usługa świadczona przez T-Mobile będzie dostępna na najbardziej popularnych trasach krajowych oraz międzynarodowych. PKP za instalację infrastrukury nie zapłaci, a jedynie zaoferuje T-Mobile możliwość promowania się w pociągach.
W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach m. in. na osi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin – Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa – Wiedeń – Villach, Warszawa – Praga, Warszawa – Berlin, czy Warszawa – Kolonia – Amsterdam. W przypadku, gdy T-Mobile będzie zadowolny z tego projektu to będzie mógł za darmo zainstalować WLAN w kolejnych 150 wagonach. T-Mobile gwarantuje minimalną prędkość łącza na poziomie 1.5 Mbit/s na całej trasie przejazdu.
Jeszcze w tym roku lub na początku przyszłego pierwsi klienci PKP Intercity będą mieli dostęp do filmów i gier. T-Mobile zapewni pasażerom PKP Intercity dostęp do 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów Intercity. Co miesiąc 10% treści multimedialnych będzie się zmieniać.
Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital.
W pierwszym okresie WiFi będzie darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi. Później klienci innych sieci będą pewnie musieli za WiFi zapłacić, ale na razie nie są ustalone żadne ceny.
W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40% parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25% ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej wykonawcy powierzchni reklamowej), 20% wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15% terminem uruchomienia usługi.
Na wprowadzeniu usługi zyskają również pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity otrzymując dostęp do bezprzewodowego, bezpiecznego Internetu za pośrednictwem sieci VPN.
Informacja o wynikach przetargu znadują się tutaj
Galeria: