T-Mobile Polska - wyniki w I kw. 2015 r. - AKTUALIZACJA

Newsy
Opinie: 9
T-Mobile Polska - wyniki w I kw. 2015 r.

Wyniki finansowe i operacyjne T-Mobile Polska w I kw. 2015 r.

„Włożyliśmy wiele pracy, aby przygotować nowe, spójne podejście rynkowe, którego realizacja rozpoczęła się w pierwszym kwartale tego roku. Widzimy dziś wyraźnie, że zmiany te zostały dobrze przyjęte przez naszych klientów. Pierwsze raporty ze sprzedaży wskazują, że ze względu na szerszy i atrakcyjny zakres usług w wyższych taryfach, klienci częściej decydują się na ich wybór” — powiedział Zacharias Piperidis, prezes T-Mobile Polska.

„Oferta łączona to jedyna taka na rynku propozycja na optymalizację wydatków na usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych i rodzin. Tworząc nowe taryfy JUMP! Family kierowaliśmy się dodatkowymi korzyściami, jakie mogą otrzymać klienci, którzy zdecydują się na więcej niż jeden abonament w T-Mobile. Jak pokazują wyniki sprzedażowe, od czasu ich wprowadzenia udział klientów, którzy wybrali taką ofertę dynamicznie rośnie” — podsumował Piperidis.

Łącznie na koniec kwartału T-Mobile obsługiwał 15,794 mln klientów, co oznacza wzrost o blisko 93 tysiące w porównaniu do ostatniego kwartału ubiegłego roku. W pierwszym kwartale tego roku liczba kontraktowych kart SIM zmniejszyła się o 39 tysięcy do 6,784 mln, a liczba klientów usług typu prepaid wzrosła o 132 tysiące do 9,010 mln.

„Otworzyły się przed nami całkowicie nowe możliwości w zakresie realizacji projektów telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych. Dzięki jeszcze bardziej konkurencyjnej ofercie, T-Mobile skuteczniej walczy o klientów biznesowych i wzmocnił swoją pozycję w tym segmencie rynku ” — powiedział Igor Matejov, Dyrektor ds. Rynku Biznesowego w T-Mobile Polska.

Przekłada się to na sukcesy w najważniejszych i najbardziej prestiżowych przetargach na usługi telekomunikacyjne dla firm i instytucji. Jednym z najbardziej spektakularnych zwycięstw w pierwszym kwartale tego roku była wygrana w przetargu na budowę i obsługę sieci teleinformatycznej łączącej placówki Poczty Polskiej na terenie całego kraju.

W pierwszym kwartale 2015 r. T-Mobile uzyskał przychody w wysokości 1,602 mln złotych, osiągając wzrost o 9,5% rok do roku. Firma zawdzięcza to znacznemu wzrostowi przychodów z rynku biznesowego, ale dobry wynik osiągnięto również w segmencie klientów indywidualnych. EBITDA wyniosła 544 mln złotych (w porównaniu z 557 mln złotych w I kw. 2014 r.), co oznacza spadek o 2,4%, zaś marża EBIDTA zmniejszyła się z 38,1% w I kw. 2014 r. do 33,9% w I kw. 2015 r.

„Zauważalny wzrost przychodów względem pierwszego kwartału poprzedniego roku zawdzięczamy zarówno pozytywnym skutkom konsolidacji z GTS, jak i wzrostowi przychodów w segmencie usług mobilnych.” — powiedział Jens Becker, Dyrektor ds. Finansowych T-Mobile Polska.

Od stycznia do marca 2015 r. 83 tysiące nowych klientów założyło rachunki bankowe. Wraz ze 150 tysięcy użytkowników pozyskanych w 2014 r. oraz 250 tysięcy osób, które przeszły do T-Mobile Usługi Bankowe w momencie rebrandingu, daje to łącznie 483 tysiące klientów.

„Rosnąca liczba rachunków idzie w parze z aktywnością klientów. W całej bazie zwiększa się odsetek osób, które traktują T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank jako jedyny lub główny bank. To dobry punkt wyjścia do wprowadzenia nowych produktów, które do oferty trafią w drugim i trzecim kwartale tego roku” — dodaje Igor Matejov, Dyrektor ds. Rynku Biznesowego w T-Mobile Polska.

Pierwszy kwartał 2015 r. to również okres prac nad rozbudową sieci. Dobre warunki atmosferyczne pozwoliły na przeprowadzenie wszystkich zaplanowanych inwestycji związanych z rozbudową sieci LTE. Dzięki temu w zasięgu LTE 4G T-Mobile na koniec kwartału znajdowało się ponad 71% populacji.

„Pozytywne doświadczenie klienta jest naszym nadrzędnym celem. Sieć telekomunikacyjna, z której korzystają klienci musi spełniać najwyższe standardy jakościowe. Dlatego, kluczowe dla funkcjonowania naszej infrastruktury jest jej ciągła rozbudowa i optymalizacja. Efekty tych prac przez cały rok szczegółowo weryfikujemy prowadząc szereg wewnętrznych testów potwierdzających skuteczność podejmowanych działań. Dlatego wiemy, że bez względu na to przez kogo i w jakim czasie zostaną przeprowadzone niezależne i obiektywne badania jakości sieci, potwierdzą one najwyższą jakość T-Mobile” — powiedział Milan Zika, Dyrektor ds. Technologii i Innowacji w T-Mobile Polska.

W ramach wspólnego projektu operatorów w pierwszym kwartale udostępniono usługi mobilne w tunelach i na stacjach drugiej linii metra oraz przygotowano infrastrukturę na otwarcie drugiego Terminalu Lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Dane finansowe

    Note Q1
2014
millions of €
Q2
2014
millions of €
Q3
2014
millions of €
Q4
2014
millions of €
FY
2014
millions of €
Q1
2015
millions of €
Change

%
                   
TOTAL REVENUE 1 350 365 388 389 1 492 382 9,1
 - of which Consumer   215 220 227 220 882 220 2,3
 - of which Business     122 123 130 124 499 136 11,5
EBITDA   1,2 134 141 149 155 579 130 (3,0)
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %   38,3 38,6 38,4 39,8 38,8 34,0 (4,3p)
CASH CAPEX (AS REPORTED)   68 52 123 42 285 62 (8,8)
CASH CONTRIBUTION   66 89 26 113 294 68 3,0

Dane operacyjne

    Note Q1
2014
Q2
2014
Q3
2014
Q4
2014
FY
2014
Q1
2015
Change
%
                   
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                
Service revenue (€ million)   272 277 279 266 1 094 256 (5,9)
CUSTOMERS ('000)   15 748 15 675 15 728 15 702 15 702 15 794 0,3
 - contract ('000)   6 989 6 930 6 891 6 823 6 823 6 784 (2,9)
 - prepaid ('000)   8 759 8 745 8 837 8 878 8 878 9 010 2,9
NET ADDS ('000)   185 (73) 53 (27) 138 93 (49,7)
 - contract ('000)   (60) (60) (38) (68) (226) (39) 35,0
 - prepaid ('000)   245 (13) 92 41 364 132 (46,1)
AVERAGE MONTHLY CHURN (%)   1,2 2,1 2,2 2,3 2,0 2,0 0,8p
 - contract (%)   1,1 1,0 1,0 1,2 1,0 1,1 0,0p
SAC PER GROSS ADD (€)   18 7 9 5 9 5 (72,2)
 - contract (€)   72 33 47 22 44 21 (70,8)
 - prepaid (€)   3 2 1 2 2 2 (33,3)
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€)   18 26 20 2 18 0 (100,0)
ARPU (€)   6 6 6 6 6 5 (16,7)
 - contract (€)   11 11 11 11 11 11 0,0
 - prepaid (€)   2 2 2 2 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%)   37 36 38 38 37 39 2p
MOU PER CUSTOMER (min)   131 138 142 148 140 150 14,5
 - contract (min)   249 264 275 289 269 299 20,1

1 From January 2015 parts of the GTS Central Europe Group were integrated into Poland.
2 Special factors affecting EBITDA: EUR -1mn in Q1/14, EUR -3mn in Q2/14, EUR -1mn in Q3/14, EUR 5mn in Q4/14 and EUR 1mn in Q1/15.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlkp pisze: 2015-05-13 08:39
    A może jakiś komentarz do tego, nie każdy jest analitykiem finansowym?
    2
  • Users Avatars Mini
    trajan pisze: 2015-05-13 09:09
    No co? Chujowo jest. Jakby było dobrze, to byłby komentarz i prezentacja. Ilość klientów abonamentowych spadła przez rok o 2.9%, a najważniejszy wskaźnik czyli ebitda o 4.3%, a dodatkowo w tym kwartale trzeba wypłacić roczne odprawy za zwolnienia grupowe, co jeszcze pogorszy wyniki finansowe. A że niemiecki właściciel domaga się 1.5 mld zysku, to oznacza, że będzie ciężko,czytaj: oszczędzanie na wszystkim, np. na doplatach do telefonów.
    6
  • Users Avatars Mini
    Jack pisze: 2015-05-13 09:15
    Zdjęcie z powyższej prezentacji wyników finansowych t-mobile pochodzi ze strony orange: http://www.orange.pl/zobowiazania-orange.phtml nieładnie...
    -4
  • Users Avatars Mini
    Jack pisze: 2015-05-13 09:16
    http://www.orange.pl/zobowiazania-orange.phtml
    -3
  • Users Avatars Mini
    mariusz.szewczak pisze: 2015-05-13 09:30
    @Jack: Nie. To zdjęcie pochodzi z profilu T-Mobile na Facebooku: https://www.facebook.com/tmobilepl/photos_stream
    5
  • Users Avatars Mini
    maruuuu pisze: 2015-05-13 10:13
    Zacharias Piperidis, Prezes T-Mobile Polska, Igor Matejov, Dyrektor ds. Rynku Biznesowego w T-Mobile Polska, Jens Becker, Dyrektor ds. Finansowych T-Mobile Polska, Milan Zika, Dyrektor ds. Technologii i Innowacji w T-Mobile Polska Odpowiedzcie sobie sami ile Polski jest w tej Polsce
    1
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2015-05-13 14:08
    Skoro skomentowano wyniki to zapytam czy ten grek nie jest p.o. prezesa?
    2
  • Users Avatars Mini
    Mareczek pisze: 2015-05-20 11:25
    dobry wynik. do tego odswiezenie wizerunku nowymi reklamami. Tmobile idzie w dobrym kierunku
    0
  • Users Avatars Mini
    marysienka88 pisze: 2015-05-20 12:07
    T-Mobile stale poprawia swoje uslugi- oby tak dalej.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: