T-Mobile Polska opublikował swoje wyniki za III kw. 2016 r.
T-Mobile Polska na koniec września 2016 roku obsługiwał 11,221 miliona klientów. Baza klientów usług abonamentowych wyniosła 6,541 miliona i wzrosła o 25 tysięcy klientów w trzecim kwartale.
Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 4,680 miliona i zmniejszyła się o 414 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem.
W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami. Uprościliśmy faktury, oferujemy SuperNet oraz podsumowanie umowy na jednej stronie, rejestracja numerów prepaid jest dostępna w największej liczbie kanałów. Oferujemy klientom sieć o doskonałych parametrach z największym zasięgiem LTE w kraju. Nasze reklamy są doceniane, co widać także we wzroście najważniejszych wskaźników świadomości marki. Wyniki pozyskiwania klientów w segmencie abonamentowym są najlepsze od początku 2013 roku. Jesteśmy liderem pod względem bilansu przenoszenia liczby numerów stacjonarnych - powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.
W tym roku inwestycje T-Mobile Polska (CAPEX) wyniosły 4,717 miliarda złotych. Firma w niespełna 9 miesięcy od pozyskania częstotliwości 800 MHz udostępniła swoim klientom ponad 1 000 stacji wykorzystujących je do świadczenia usług w technologii LTE. Dzięki temu zasięg sieci LTE T-Mobile Polska wzrósł z 83% w grudniu 2015 roku do aktualnie blisko 98% populacji kraju.
W ciągu 9 miesięcy tego roku w sieci T-Mobile średnie wykorzystanie pakietu danych w smartfonie wzrosło dwukrotnie: z około 530 MB do ponad 1,1 GB miesięcznie.
W trzecim kwartale br. wyniki wielowymiarowego badania poziomu satysfakcji klientów ze świadczonych usług TRI*M pokazały wyraźny wzrost dla rynku prywatnego w T-Mobile w obszarach takich jak: poczucie bycia w dobrych rękach, ogólna ocena oferty, stosunek jakości do ceny czy jakość sieci w trakcie wykonywania połączenia. W tym okresie wzrosły również wszystkie najważniejsze wskaźniki świadomości marki w porównaniu z ubiegłym rokiem: TOM (Top of Mind) z 19% do 23%, świadomość spontaniczna marki z 68% do 74%.
Raport UKE o przenoszalności numerów stacjonarnych w trzecim kwartale tego roku pokazuje, że T-Mobile pozyskał z rynku ponad 80 tysięcy numerów, co stanowi około 50% wszystkich przeniesionych numerów w tym czasie. Spółka z sumarycznym bilansem plus 64 tysięcy numer jest liderem rynku w tym segmencie.
W trzecim kwartale 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,62 miliarda złotych i były niższe o 1,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2015 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,507 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 113 milionów złotych i były wyższe o 2,7% w porównaniu z 2015 rokiem.
Przychody całkowite Spółki są na stabilnym poziomie. W trzecim kwartale T-Mobile zdecydowanie inwestował w rozwój największej sieci LTE w Polsce, marketing, pozyskanie klientów oraz częstotliwości. Wyniki finansowe w tym EBITDA Spółki odzwierciedla te działania, jak również wyższe koszty obsługi połączeń interkonektowych oraz roamingowych wynikające z większej aktywności użytkowników w tym okresie - powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych.
W okresie od 1 lipca do 30 września 2016 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 543 milionów złotych. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 33,5% i była niższa o 8,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2015 roku.
Dane finansowe w euro
Note | Q3 2015 millions of € |
Q4 2015 millions of € |
FY 2015 millions of € |
Q1 2016 millions of € |
Q2 2016 millions of € |
Q3 2016 millions of € |
Change % |
Q1 - Q3 2015 millions of € |
Q1 - Q3 2016 millions of € |
Change % |
|
TOTAL REVENUE | 391 | 386 | 1 544 | 378 | 343 | 373 | (4,6) | 1 158 | 1 094 | (5,5) | |
PRODUCT VIEW | 391 | 386 | 1 544 | 378 | 343 | 373 | (4,6) | 1 158 | 1 094 | (5,5) | |
- Fixed network | 26 | 23 | 101 | 24 | 24 | 26 | 0,0 | 78 | 74 | (5,1) | |
- Mobile communications | 365 | 362 | 1 443 | 354 | 319 | 347 | (4,9) | 1 081 | 1 020 | (5,6) | |
SEGMENT VIEW | 391 | 386 | 1 544 | 378 | 343 | 373 | (4,6) | 1 158 | 1 094 | (5,5) | |
- of which Consumer | 216 | 215 | 868 | 196 | 198 | 201 | (6,9) | 653 | 595 | (8,9) | |
- of which Business | 132 | 132 | 536 | 124 | 126 | 128 | (3,0) | 404 | 378 | (6,4) | |
EBITDA | 1 | 164 | 141 | 580 | 120 | 100 | 125 | (23,8) | 439 | 345 | (21,4) |
EBITDA MARGIN (EBITDA / TOTAL REVENUE) | % | 41,9 | 36,5 | 37,6 | 31,7 | 29,2 | 33,5 | (8,4p) | 37,9 | 31,5 | (6,4p) |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 34 | 48 | 189 | 546 | 35 | 492 | n.a. | 141 | 1 073 | n.a. | |
CASH CONTRIBUTION | 130 | 93 | 391 | (426) | 65 | (367) | n.a. | 298 | (728) | n.a. |
Dane operacyjne
Note | Q3 2015 | Q4 2015 | FY 2015 | Q1 2016 | Q2 2016 | Q3 2016 | Change % |
Q1 - Q3 2015 | Q1 - Q3 2016 | Change % |
|
FIXED NETWORK (END OF PERIOD) | |||||||||||
Fixed network Access Lines | ('000) | 17 | 18 | 18 | 18 | 18 | 20 | 17,6 | 17 | 20 | 17,6 |
- IP | ('000) | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | (33,3) | 3 | 2 | (33,3) |
Broadband Access Lines Retail | ('000) | 8 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 25,0 | 8 | 10 | 25,0 |
TV (IPTV, SAT, Cable) | ('000) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | n.a. | 0 | 0 | n.a. |
Wholesale Bundled Access Lines | ('000) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | n.a. | 0 | 0 | n.a. |
ULLs/Wholesale PSTN | ('000) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | n.a. | 0 | 0 | n.a. |
Wholesale Unbundled Access Lines | ('000) | 4 | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 | 25,0 | 4 | 5 | 25,0 |
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | |||||||||||
Service revenue | (€ million) | 267 | 243 | 1 034 | 244 | 220 | 235 | (12,0) | 791 | 699 | (11,6) |
CUSTOMERS | ('000) | 15 696 | 12 056 | 12 056 | 11 821 | 11 635 | 11 221 | (28,5) | 15 696 | 11 221 | (28,5) |
- contract | ('000) | 6 640 | 6 569 | 6 569 | 6 518 | 6 516 | 6 541 | (1,5) | 6 640 | 6 541 | (1,5) |
- prepaid | ('000) | 9 056 | 5 487 | 5 487 | 5 303 | 5 119 | 4 680 | (48,3) | 9 056 | 4 680 | (48,3) |
NET ADDS | ('000) | (130) | (3 641) | (3 646) | (235) | (186) | (414) | n.a. | (5) | (835) | n.a. |
- contract | ('000) | (68) | (71) | (254) | (50) | (3) | 25 | n.a. | (183) | (28) | 84,7 |
- prepaid | ('000) | (62) | (3 569) | (3 391) | (184) | (183) | (440) | n.a. | 178 | (807) | n.a. |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 2,6 | 11,0 | 4,3 | 3,4 | 3,3 | 3,2 | 0,6p | 2,3 | 3,3 | 1,0p |
- contract | (%) | 1,1 | 1,2 | 1,1 | 1,2 | 1,1 | 1,2 | 0,1p | 1,1 | 1,1 | 0,0p |
SAC PER GROSS ADD | € | 6 | 7 | 7 | 7 | 6 | 6 | 0,0 | 7 | 6 | (14,3) |
- contract | € | 34 | 35 | 38 | 31 | 27 | 16 | (52,9) | 39 | 24 | (38,5) |
- prepaid | € | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0,0 | 2 | 1 | (50,0) |
SRC PER RETAINED CUSTOMER | € | 12 | (12) | 1 | 1 | 0 | (1) | n.a. | 6 | 0 | (100,0) |
ARPU | € | 6 | 6 | 6 | 7 | 6 | 7 | 16,7 | 6 | 7 | 16,7 |
- contract | € | 11 | 10 | 11 | 10 | 9 | 10 | (9,1) | 11 | 10 | (9,1) |
- prepaid | € | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0,0 | 2 | 2 | 0,0 |
NON-VOICE % OF ARPU | (%) | 39 | 40 | 39 | 39 | 46 | 42 | 3p | 39 | 42 | 3p |
MOU PER CUSTOMER | (min) | 154 | 172 | 157 | 204 | 213 | 215 | 39,6 | 153 | 211 | 37,9 |
- contract | (min) | 313 | 322 | 311 | 325 | 334 | 327 | 4,5 | 308 | 329 | 6,8 |
Another quarter of our intensive work on the relationships with the customers confirmed i.a. with the No. of acq. subscribers #telekomwall
— Adam Sawicki (@SawickiAd) November 10, 2016