TP ma prawie 0.5 mln klientów telewizji - wyniki w III kw. 2010 r.

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 3

Omówienie wyników Telekomunikacji Polskiej w 3 kw. 2010 w segmencie usług stacjonarnych i internetu:

  • stopniowa poprawa trendu przychodów; -7,5% rok-do-roku w 3 kw., vs. -8,7% w 2 kw.

  • skorygowany (8) zysk EBITDA +8,0% względem 2 kw., na poziomie 41,9% przychodów

  • przyrost bazy klientów detalicznych dostępu do internetu9(+8 tys. względem 2 kw.), pomimo nierynkowych poziomów cenowych w 3 kw.

  • w październiku sfinalizowano strategię obniżania cen, przywracając ceny usług TP do poziomu rynkowego

  • prawie 22% klientów dostępu do internetu korzysta z oferty łączonej 2P10, która jest kluczowym narzędziem ich utrzymania

  • wzrost liczby klientów telewizji o 9,7% względem 2 kw. i o 75,3% rok-do-roku

  • umowa o współpracy z TVN zapewni klientom TP dostęp do bogatej oferty programowej w ramach usług łączonych (multi-play)

Kluczowe wskaźniki

Telefonia stacjonarna 3 kw. 2010 3 kw. 2009 Zmiana 9 mies. 2010 9 mies. 2009 Zmiana
Przychody (w mln zł) 2 218 2 399 -7,5% 6 817 7 486 -8,9%
Liczba łączy stacjonarnych (w tys.) (11) 7 868 8 452 -6,9%      
Liczba detalicznych dostępów szerokopasmowych (9) (w tys.) 2 269 2 278 -0,3%      
Liczba klientów usług TV (w tys.) 497 283 +75,6%      
Skorygowana (8) marża EBITDA (jako % przychodów) 41,9% 44,1% -2,2 p.p. 39,8% 42,4% -2,6p.p.

Nastąpiła dalsza poprawa trendu w telefonii stacjonarnej: przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 7,5%, w porównaniu ze spadkiem o 8,7% w drugim kwartale. Poprawa wynikała częściowo z korzystnej zmiany w zakresie przychodów z usług hurtowych. Liczba klientów usług dostępu do internetu zwiększyła się o 8 tys. względem drugiego kwartału, przy czym zmiana ta nie odzwierciedla jeszcze przewidywanych korzyści z nowych cen (opartych na formułę „koszt plus”), wprowadzonych 1 października 2010. Wskaźnik ARPU zwiększył się o 0,5% względem drugiego kwartału, co sygnalizuje koniec trendu spadkowego i jest wynikiem migracji klientów do wyższych prędkości (6 Mb/s i więcej), zapoczątkowanej obniżką cen na najwyższe prędkości w kwietniu 2010 roku. Liczba klientów telewizji wzrosła do 497 tys., co stanowi 21,9% całej bazy klientów detalicznych internetu. Liczba detalicznych łączy stacjonarnych zmniejszyła się o 197 tys., częściowo w wyniku przesunięcia rezygnacji z zakłóconego klęskami żywiołowymi drugiego kwartału.

Wskaźnik EBITDA dla segmentu telefonii stacjonarnej zwiększył się o 8,0% względem drugiego kwartału, osiągając wysoki poziom 41,9% przychodów. Porównanie z analogicznym okresem ubiegłego roku wciąż wypada niekorzystnie (skorygowana marża EBITDA zmniejszyła się o 2,2 p.p.), głównie ze względu na spadek przychodów. Całkowita baza kosztowa zmniejszyła się jednak o 4,0% rok-do-roku, co odzwierciedla wpływ realizowanego przez Grupę programu optymalizacji kosztów.

Adnotacje:

8 Z pominięciem wpływu dokonanej w trzecim kwartale 2010 roku rewizji rezerwy na roszczenie DPTG o 1,1 mld zł
9 Wraz z usługami CDMA i Orange Freedom oferowanymi przez PTK Centertel
10 2P (ang. double play) – szerokopasmowy dostęp do internetu + TV
11 W tym Orange WLR i Orange WLL

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ludek pisze: 2010-10-27 12:37
    Wynika z tego, że praca nad ofertą tv poskutkowała, zobaczymy jak będzie w kolejnym kwartale, czy porozumienie z N-ką spowoduje dalszy wzrost...z innych rzeczy widać niewielki spadek łącz stacjonarnych, no ale to chyba spowodowane jest tym, że coraz więcej podmiotów wchodzi na rynek (alternatywni, kablówki). Z drugiej strony ostatnio były spore obniżki Neo, więc w kolejnym kwartale trend może być inny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lolek pisze: 2010-10-27 12:41
    Ma ktoś telewizję z TPSA? Jak to odbiera, dobra jest jakość?
    0
  • Users Avatars Mini
    mariaaa pisze: 2010-10-27 15:15
    z tego co się orientuje, to w TP masz teraz możliwość 3 miesięcznego testowania TV (z opcją rezygnacji, jak coś będzie nie tak), więc może warto z tego skorzystać. Weszło to przy okazji nowej promocji na pakiety TV ( do pół roku za free). Teraz natomiast, z tego co widzę Tepsa odświeżyła ofertę na internet firmowy ( DSL 4mb/s w niższej cenie). Więc generalnie jest w czym wybierać.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: