Telekomunikacja Polska uzyskała najwyższe noty w badaniach firmy International Service Check, które objęły 19 polskich dostawców szerokopasmowego Internetu. Badania przeprowadzono metodą Mystery Shopping (tajemniczy klient). Klienci biorący w nich udział odwiedzali punkty sprzedaży poszczególnych firm oceniając m.in. kompetencje pracowników, jakość obsługi oraz umiejętność budowania lojalności.
Poszczególne placówki były oceniane w skali 0-100 proc. Najwyższe oceny wśród operatorów/sieci sprzedaży uzyskała Telekomunikacja Polska (94 proc.), kolejne miejsca zajęły: UPC (91,1 proc.) i T1 – partner sieci Plus (88,9 proc.).
Odwiedzając salony sprzedaży ankieterzy International Service Check zwracali uwagę na:
obsługę, czyli m.in. atmosferę rozmowy, życzliwość, kompetencje pracowników i ich wiedzę na temat oferty,
budowanie lojalności klienta i przywiązania do marki np. poprzez zaproszenie do ponownej wizyty, wręczenie wizytówki, czy przekazanie dodatkowych informacji o aktualnych promocjach
wygląd placówki, czyli czystość i porządek, a także schludny wygląd personelu oraz aktywne zachowanie pracowników
W trakcie badania klienci odwiedzili w sumie 57 punktów sprzedaży – zarówno firm o zasięgu ogólnopolskim jak i operatorów lokalnych, poszukując najlepszej, indywidualnie dopasowanej oferty Internetu stacjonarnego lub mobilnego.
International Service Check to firma zajmująca się badawcza badaniem jakości obsługi klienta, działająca w Polsce od 2005 roku. Wykorzystując metodę Mystery Shopping, kilka razy w roku przeprowadza bezpłatne niekomercyjne badania jakości obsługi w najpopularniejszych konsumenckich branżach.