Telekomunikacja Polska rozpoczęła kampanię ekologiczną w internecie promującą fakturę elektroniczną. Do rezygnacji z tradycyjnej papierowej faktury - a tym samym chronienia lasów - namawiają ich mieszkańcy: Ryś, Wiewiórka i Jeż.
Na potrzeby kampanii promującej e-fakturę TP utworzyła profil naturatp na portalu społecznościowym Facebook oraz serwis www.naturatp.pl To tu bohaterowie kampanii - Ryś Puszczyński, Wiewiórka Rudnicka i Jeż Jeremi - w zabawny sposób przekonują, że warto skorzystać z tego rozwiązania. Wszyscy internauci mogą wziąć udział w wyborach eko-ambasadora e-faktury i oddać głos na jednego z tych trzech sympatycznych kandydatów. Przy okazji można również złożyć zamówienie na e-fakturę za pomocą specjalnego elektronicznego formularza (w standardzie EDI, zastępującym zamówienie papierowe).
Wszyscy, którzy aktywują e-fakturę między 15 czerwca a 13 września mogą również wziąć udział w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami - co tydzień do wygrania są rowery, rolki oraz zestawy do Nordic Walking. Wystarczy wysłać SMS o treści „NATURA" na numer 7136 (koszt: 1,00 zł netto/1,22 zł z VAT) i podać swój numer telefonu stacjonarnego wraz z numerem kierunkowym. Następnie w sms-ie zwrotnym otrzymujemy pytanie konkursowe - o wygranej decyduje czas udzielenia poprawnej odpowiedzi. W konkursie można wziąć udział także za pośrednictwem strony www.naturatp.pl
Z badań wynika, że w Polsce wystawia się ok. 4 miliardów faktur rocznie, co pochłania 20 000 ton papieru. A do wyprodukowania tony papieru potrzeba ok. 17 drzew. Wynika z tego, że rocznie tylko na faktury wycinamy w ok. 340 000 drzew, czyli 170 hektarów lasu.
TP wprowadziła możliwość zamiany papierowej faktury na fakturę elektroniczną w 2007 roku.