Telekomunikacja Polska podporządkuje się decyzji prezesa UOKiK dotyczącej poprawienia funkcjonowania Błękitnej Linii TP.
"Zgadzamy się z merytoryczną zawartością tej decyzji, choć może ona rodzić wątpliwości natury formalno-prawnej, które dawałyby mocną podstawę do wniesienia odwołania. Jednak wiemy doskonale, że na początku funkcjonowania BL nie działała tak, jak oczekiwali nasi Klienci. Wyciągnęliśmy z tego wnioski i wiele działań, na które wskazuje w swojej decyzji prezes UOKiK, jest w trakcie realizacji lub wręcz już zostało zrealizowanych. Poprawa jakości obsługi Klienta jest głównym celem naszej strategii" - powiedziała Barbara Górska Rzecznik TP.
Postępowanie UOKiK objęło najbardziej krytyczne trzy miesiące funkcjonowania Błękitnej Linii TP, czyli okres październik-grudzień ub.r. Na koniec kwietnia nie było zaległości w realizacji skarg, zgłoszeń, zamówień i reklamacji na Błękitnej Linii. W systemie znajdują się tylko zlecenia bieżące. Obecnie na BL można dodzwonić się bez większych kłopotów. Od lipca TP wprowadzi rozbicie okresów fakturowania na kilka cykli, co pozwoli równomiernie rozłożyć ruch na BL. Właściwie nie istnieją już wątpliwe i reklamowane przypadki windykacyjne, będące efektem prowadzonych uprzednio akcji. Klientom, którym należały się z tego tytułu odszkodowania, zostały one wypłacone.