Telekomunikacja Polska wprowadziła w Poznaniu pilotażowo "Błękitną Linię TP", będącą jednym z najważniejszych elementów wdrażanego przez spółkę systemu zarządzania relacjami z klientem - CRM.
"Celem wprowadzenia 'Błękitnej Linii' jest zapewnienie klientom optymalnej obsługi przez telefon i przerzucenie większości spraw związanych z obsługą klienta z dotychczasowych punktów na kontakt telefoniczny" - powiedział PAP Witold Rataj, rzecznik prasowy TP SA. Program pilotażowy w Poznaniu obejmuje 460 tys. klientów indywidualnych i 5,5 tys. klientów biznesowych. Poznańscy abonenci jako pierwsi w Polsce mogą korzystać z numeru 9393, przeznaczonego dla klientów indywidualnych, oraz 9330 dla klientów biznesowych. Oba numery są bezpłatne dla klientów TP SA i czynne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. "Pod tymi numerami można uzyskać informację, zgłosić awarię, zamówić nową linię lub złożyć reklamację. W przyszłym roku z tych numerów będą mogli korzystać abonenci TP SA z całej Polski" - powiedział Rataj. Według niego, ok. 80 proc. wszystkich spraw związanych z telekomunikacją klienci będą mogli załatwić w trakcie jednej rozmowy telefonicznej. "Na razie przez telefon nie da się jedynie podpisać umowy" - powiedział Rataj. Docelowo w poznańskim ośrodku "Błękitnej Linii" będzie pracować na trzy zmiany około 120 osób. Zdaniem rzecznika, w kraju powstanie kilka takich ośrodków.