TP S.A. ogłosiła strategię na najbliższe trzy lata

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 16

Zarząd TP S.A. zaprezentował w poniedziałek (17.12.01r.) Główne Kierunki Strategiczne dla Grupy Kapitałowej Telekomunikacja Polska na lata 2002 - 2004
   

Główne tezy prezentowane w tym dokumencie:
TP S.A., pomimo niekorzystnych warunków ekonomicznych posiada potencjał, który umożliwi zachowanie pozycji lidera na polskim rynku telekomunikacyjnym. Kluczowymi czynnikami sprzyjającymi osiągnięciu tego celu są: duża baza abonencka, rozległa sieć, nowoczesne systemy informatyczne oraz zdolność do oferowania najlepszych pakietów usługowych na terenie całego kraju. W ciągu najbliższych trzech lat spodziewany jest wzrost sektora telekomunikacyjnego o około 33%. Opierał się on będzie na telefonii komórkowej, dostępie do Internetu, transmisji danych oraz rozwoju segmentu B2B. Równocześnie nastąpi systematyczny wzrost udziału sektora telekomunikacyjnego w PKB. Wzrośnie on z poziomu 3,48% w 2000 r do 4,63 % w 2004. Docelowe nasycenie rynku telefonii stacjonarnej w Polsce w 2004 r. ma wynieść 35% - co oznaczałoby roczny przyrost netto rzędu 400 000 - 600 000 linii

Zarząd TP S.A. zakłada zmianę w sposobie funkcjonowania Spółki, której odzwierciedleniem będzie wprowadzenie od 1 stycznia 2002 r. zarządzania przez cele. Przełoży się to na zwiększenie możliwości operacyjnych TP S.A. poczynając od pierwszej linii kontaktu z klientem. 

Z punktu widzenia rynku masowego kluczowym elementem jest zbudowanie trwałych relacji z klientami opartych na zaufaniu. Związane jest to z poprawą satysfakcji klientów, która 2004 r. ma osiągnąć poziom 90% w każdej kategorii kontaktu: biura sprzedaży, call center, nowe podłączenia, naprawy. Służyć temu będzie wprowadzenie systemu monitorowania poziomu satysfakcji klienta oraz stworzenie planu podnoszenia satysfakcji klienta we wszystkich regionach. 

TP S.A. zamierza w istotny sposób obniżyć wskaźnik awarii i podnieść wskaźnik zrealizowanych połączeń. W tym celu zostanie wdrożony system monitorowania jakości usług oraz stworzony plan podnoszenia jakości usług dla wszystkich wskaźników KPI (ang. Key Performance Indicators - Kluczowe Mierniki Efektywności). Istotne znaczenie dla właściwej oceny podejmowanych przez TP S.A. działań będzie miało wprowadzenie kompleksowego systemu obsługi klienta - CRM. Poprawa wyników na działalności operacyjnej nastąpi m.in. poprzez zmaksymalizowanie użycia zasobów sieci zgodnie z wymogami rynku. TP S.A. planuje osiągnąć 95% wskaźnik zajętości central do 2003 r. oraz zoptymalizować wykorzystanie lokalnej sieci dostępowej, w czym istotną rolę będzie odgrywał wprowadzany system paszportyzacji sieci. 

Przyszłe zyski TP S.A. uzależnione są od możliwości zwiększenia ruchu głosowego oraz utrzymania niskiego poziomu odejść klientów. Dlatego też, spółka będzie aktywnie promować istniejące usługi, wdroży plany taryfowe/pakiety dla każdego segmentu klientów oraz wprowadzi opartą na czasie rzeczywistym politykę cenową. Równie istotne będzie również rozwijanie nowych usług (np. połączenia oczekujące), które mają na celu podniesienie wskaźnika realizacji połączeń w zakresie usług głosowych. TP S.A. zapewni sobie utrzymanie niskiego poziomu odejść klientów poprzez wprowadzenie nowych procedur, które będą miały na celu zahamowanie procesu odchodzenia klientów do konkurencji, jak i poprzez uruchomienie programów lojalnościowych. 

Podstawowym celem TP S.A. na rynku klientów biznesowych jest zwiększenie sprzedaży usług transmisji danych i łączy dzierżawionych. Jednocześnie TP S.A. zamierza osiągnąć pozycję lidera pod względem oferowania najwyższej jakości usług przy zachowaniu konkurencyjnych cen. 

TP S.A. zakłada stały wzrost poziomu satysfakcji klientów instytucjonalnych, aby osiągnąć w 2004 roku poziom 90%. W tym celu Spółka wdroży miary jakościowe zadowolenia klientów, systemy ich monitorowania oraz uruchomi systemy IT w celu podniesienia jakości obsługi. Dodatkowo wprowadzone zostaną nowe produkty i plany taryfowe oraz nastąpi poszerzenie oferty w segmencie klientów biznesowych o ofertę PTK Centertel, TP Internet, Incenti oraz Marketplanet. 

W obliczu dynamicznego rozwoju Internetu TP S.A. zamierza osiągnąć maksymalny poziom satysfakcji klientów dostępu wąskopasmowego, jak i zwiększenie wolumenu ruchu w swojej sieci m.in. poprzez poprawienie prędkości i technicznych parametrów sieci oraz oferowanie konkurencyjnych cen. Równocześnie Spółka zakłada dalszy, szybki rozwój dostępu szerokopasmowego, w szczególności ISDN oraz ADSL. 

Strategia internetowa Spółki zakłada również osiągnięcie przez Wirtualną Polskę S.A. pozycji lidera wśród polskich portali oraz osiągnięcie i utrzymanie rozpoznawalności marki na poziomie 85% do końca 2003 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (16):

Komentuj

Komentarze / 16

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-12-17 16:43
    teorie mają piękną, ale o praktyczne wykonanie mam już pewne obawy. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-12-17 16:46
    Albo jestem ślepy albo tego tu nie ma. W zetce usłyszałem że w związku z restrukturyzacją mają zwolnić ok 10-11 tyś pracowników. Prezes udowadniał że nikt na tym nie straci - wszyscy zostaną zatrudnienie w spółkach podlagłych. "Srali muchi będzie wiosna". Nie chciałbym w tym momencie pracownikiem Tepsy - nizły prezent pod choinkę. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2001-12-17 17:00
    Właśnie!!! Na papierze wszystko wygląda bardzo ładnie, ale o zwolnieniach ani mru mru.
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2001-12-17 17:16
    TP S.A. zakłada stały wzrost poziomu satysfakcji klientów instytucjonalnych, a co z szarakami? TP S.A. tego nie zakłada, czyżby brak przesłanek?
    0
  • Users Avatars Mini
    Lysy pisze: 2001-12-17 17:45
    Slyszalem w tv ze w tym roku jak narazie najwiecej w historii tpsa ludzi zrezygnowalo z jej uslug na rzecz komorek, dobrze im tak :))
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-12-17 18:37
    jak oprocz starania cos zaczna robic to z tego cos moze wyjdzie zobaczymy
    0
  • Users Avatars Mini
    Pracownik tej firmy pisze: 2001-12-17 19:59
    A gdzie satysfakcja pracownikow tej firmy ktorzy tez sa jej klientami i wspolwlascicielami??????????
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-12-17 23:06
    Strategia prosta! Wyczyscic nasze portfele do zera jak najmniejszym kosztem!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-12-17 23:07
    Tak wogole to czekam na to co powie Dialog! Czy wykupi Netie czy nie, wtedy dla Tpsa moga nadejsc ciezki czasy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Nordek pisze: 2001-12-17 23:26
    Qba: Jakby Dialog wykupił Netie to by tepsa 50% uzytkownikow sdi stracila i wszstkich modemowych w granicach obecnej dzialalnosci netii i dialogu. Nic tylko marzyc :)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-12-18 00:28
    Już pisałem - dobrze, że choć mają jasną strategię, zobaczymy co z realizacją
    0
  • Users Avatars Mini
    cherub pisze: 2001-12-18 09:55
    moe zecywioscie sie cos zmieni / w koncu zmienil sie dyrektor TP. S.A a ten gosc ma glowe na karku, ja yam mu zycze powodzenia i moze (az trudno sobie wyobrazic ;-) kiedys zadowoleni bedziemy z naszej obecnej Telekomuny
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-12-18 12:04
    Czyta się bardzo fajnie tylko czy aby nie jest to fantastyka? Oby choć część z tego była prawdą!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-12-19 03:09
    Cherub, ja życzę powodzenia całej tepsie, ale i nam - abonentom ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-12-19 03:10
    Ron, to bardzxo piękne co piszesz o spojrzeniu na rynek, pozostaje czekać, aż tepsa do tego dojrzeje! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2001-12-21 22:01
    O tej strategii to juz czytam ktorys raz w newsach ale i tak sie nic nie zmieni bo tylko konkurencja moze wymoc jakies zmiany!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: