TP SA nadal negocjuje kontrakt na system CRM

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 23

Konsorcjum Sofrecomu, Prokomu i PWC wciąż nie podpisało umowy z TP SA na realizację systemu CRM za ponad 100 mln zł. TP SA powtarza, że chce wynegocjować jak najlepszy kontrakt. Na rynku pojawiły się informacje, że problemy dotyczą francuskiej firmy.

Już cztery miesiące trwają negocjacje warunków umowy na wdrożenie systemu CRM (wspomaganie zarządzania relacjami z klientem) w TP SA. W październiku 2001 r. konsorcjum francuskiego Sofrecom (spółka zależna France Telecom, inwestora strategicznego TP SA), Prokomu i PWC podpisało z telekomem list intencyjny na wdrożenie oprogramowania Vantive Enterprice firmy People Soft, który po miesiącu miał zamienić się w umowę. Kontraktu wciąż jednak nie podpisano.

 

Umowa na CRM ma zostać zawarta z Sofrecomem, który potem podpisze umowy z PWC i Prokomem. Na rynku pojawiła się informacja, że w konsorcjum zarysował się konflikt i Sofrecom może ostatecznie nie zostać głównym wykonawcą, a nawet wypaść z kontraktu. W takim wypadku umowa zostałaby prawdopodobnie podpisana tylko z PWC i Prokomem. TP SA oficjalnie nie komentuje tej informacji. Jeden z pracowników spółki związany z negocjacjami zaprzecza jej.

- Negocjacje z Sofrecomem wciąż trwają, nic się nie zmieniło - mówi.
- Chcemy wynegocjować jak najlepszy kontrakt. System CRM jest dla TP SA bardzo ważny i dlatego ustalenia w umowie muszą być bardzo precyzyjne - mówi Witold Rataj, rzecznik TP SA.

Innym problemem w negocjacjach mogą być wymagane przez TP SA terminy realizacji systemu. Według wcześniejszych założeń, pilot projektu miał ruszyć w Poznaniu w kwietniu, natomiast cały system CRM powinien zostać ukończony do końca 2002 r.
- Na realizację CRM dla TP SA w pełnej funkcjonalności potrzeba co najmniej 15-18 miesięcy. Co prawda wymagania telekomu co do systemu zostały ograniczone, jednak terminy są bardzo napięte - mówi jeden z informatorów PB.
Początkowo system będzie działał jak rejestr informacyjny wspomagający pracę call center. Na dodatkowe funkcje dział obsługi klienta TP SA będzie musiał poczekać dużo dłużej.

Kolejną przyczyną opóźnień w podpisaniu umowy może też być jej wartość. Analitycy szacowali kontrakt CRM na mniej więcej 100 mln zł. Według informacji PB, kwota jest wciąż negocjowana - początkowo mogła wynieść 150 mln zł (a nawet 180 mln zł). Ostatnio wymienia się najczęściej sumę 130 mln zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (23):

Komentuj

Komentarze / 23

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    qper pisze: 2002-03-05 19:20
    I co z tego!!!!!!!!!!!Zainwestowali by w technologie aby internet był tańszy, a nie w jakieś pierdoły.
    0
  • Users Avatars Mini
    kbk pisze: 2002-03-05 19:38
    internet nie musi byc tanszy - wystarczy ze jakosc laczy bedzie wprosproporcjonalna do ceny uslug
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-05 20:08
    Cos mi sie wydaje, ze tepsa chce zejsc na ceni jak sie da i dlatego sa tekie obsowy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-03-05 20:37
    a najlepsze jest "gwarantowanie" transferu :(.. jaja spobie z ludiz robia:(..
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-05 20:56
    Jedyne co tepsa moze zagwarantowac to podniesienie cen w najblizszym czasie i chyba to jest nieuniknione! ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    hejo pisze: 2002-03-05 21:21
    ale nikt z moich przedmówców nie odnosi się do tematu posta a dyskutuje pierdoły. CRM jest ważny, szczególnie tam gdzie nia ma nic :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    guclaw pisze: 2002-03-05 22:54
    Jeśli prokom bierze udział w tym przedsięwzięciu to tepsa może zacząć działać jak ZUS. Oby tak się nie stało bo zaczną wszystkim naliczać fajne rachunki.
    0
  • Users Avatars Mini
    kkrzysiekk pisze: 2002-03-06 00:12
    przyda sie to komus?
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-03-06 01:09
    kkrzyciekk no cos Ty to wyrucona kasa w bloto, nie maja co z nia robic to sobie kupuja drogie systemy :))))))) nie masz pojecia nawet zielonego co to CRM :)) ale nie szkodzi... prawda? :)) 10 pkt wpadlo a my mamy sie z cego posmiac :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-06 01:57
    Giewont - dokladnie - buraki nabijaja punkty....ech cholota.... :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-06 02:07
    A inna zupelnie sprawa jest ze tego typu zakupy za grube mln$ to niezle przekrety i lapowki, za ktore niestety placimy my - skazani na tp sa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-06 09:43
    CiepliX nie przesadzaj ty tez nabiles sobie 20 pkt i nikt z tego powodu nie placze, tylko z ta roznica ze ty piszesz na temat, a niektorzy niestety nawet nie maja pojecia co tu robia! Ja za to nabilem sobie kolejna dyszke! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mm pisze: 2002-03-06 11:27
    CiepliX: zawsze mozna wybrac Netie albo Dialog ;) a stałe łącze u innego operatora. No chyba, że jaszcze w Twoim miescie ich nie ma. Niestety dużo osób jest jeszcze skazanych tylko na tp sa, a z tymi osobami tepsa "sobie zagrywa" (niestety) pozdrawiam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-03-06 11:34
    niech ruszy internet z elektrowni to tepsa dostanie po dupie, a z drugej strony to co da ten system CRN
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-06 11:42
    hubi pamietaj ze tepsa bedzie starala sie zablokowac elektointernet za wszelka cene, bo wie ze duzo starci! ale jak to zrobi to tylko oni sami wiedza! ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    sebek2303 pisze: 2002-03-06 12:44
    a ja i tak nie lubie tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-03-06 13:10
    negocjuja i negocjuja
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-03-06 14:54
    Qba nie masz racji, poczytaj sobie o necie za posrednictwem sieci energetycznej, w krakowie taka usluge juz oferuja, abonament owszem maly, ale ograniczenia w transfferach do niecalego 1GB na miesiac troche selekcjonuje klientow. Poza tym w tej technologia ma spore ograniczenia, szczegolnie odleglosciowe pomiedzy kompem klienta a stacja ktora koncowy sygnal do mieszkania przekazuje dalej do sieci. Transfery wysokie jak jest nie za duzo klientow podlaczonych do takiej jednej stacji, ale im mniej tym wyzsze oplaty itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-03-06 16:00
    *** sebek2303 06-03-2002 10:44 *** w pełni Cię popieram i rozumiem - mam podobne zdanie o tepsokomunikancie. Zapraszam wszystkich, którym tepsa jest nieobojętna na swoją stronkę - na dole mojego info jest link gdzie można sobie ulżyć. Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-06 21:52
    Pezgladalem i przyznaje ci racje, ale mam nadzieje ze jednak to zrewolucjonizuje nasz rynek internetowy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-03-07 12:24
    Qba moze tak moze nie, wszystko zalezy od dostepnosci. Prosty przyklad - kablowka, przeciez wiele domost ma kabel w domu i chetnych na net jest duzo, a jednak nie wszedzie mozna sobie to sprawic. Wszystko rozbija sie o kase, dostosowanie kosztuje i operatorzy wybieraja na poczatek takie lokalizacje gdzie im sie to najszybciej zwroci, tak samo bedzie z netem z gniazdka
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-03-07 12:26
    Czytalem chyba w Enterze, ze najwieksze koszty pochalania tzw "ostatnia mila" czyli to co idzie z domu do najblizszego routera i to jest az 90% kosztow :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-08 09:41
    Giewont, ale moze juz nidlugo cos zacznie sie z tym dziac nawet w miejscach gdzie prad nie dochodzi! ;-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: