TP wdrożyła system Enterprise Buyer Professional

Newsy
Żródło: ORE S.A.
Opinie: 7

W lipcu w Telekomunikacji Polskiej ruszył system elektronicznych zakupów EBP (ang. Enterprise Buyer Professional). Zastąpił on dotychczas istniejącą formę papierowych zamówień materiałów biurowych. Wdrożenie rozwiązania EBP wspólnie przez TP i Marketplanet, to największy tego typu projekt w Polsce i jeden z największych w Europie.

- Wspólnie z Telekomunikacją Polską zdobyliśmy doświadczenie, dzięki któremu jesteśmy obecnie liderem w zakresie systemów elektronicznego zaopatrzenia w Polsce! – mówi Konrad Makomaski, prezes zarządu Otwartego Rynku Elektronicznego S.A. operatora platformy Marketplanet. – Już teraz przygotowujemy się do następnego zadania jakim będzie dalszy rozwój systemu EBP w TP. Bezprecedensowe w historii naszej firmy było nie tylko sprawne wdrożenie i rozwój systemu bez żadnej przerwy w dostępności aplikacji dla jej dotychczasowych użytkowników, ale również skala szkoleń przeprowadzonych dla TP przez specjalistów z Marketplanet.

Wdrożenie EBP w Telekomunikacji Polskiej rozpoczęło się w październiku 2001 r. Pierwszy etap objął tylko niewielką ilość użytkowników w Pionie Administracji TP i nie wykorzystywał jeszcze pełnego potencjału systemu zakupów elektronicznych EBP. Jednak wyniki były bardzo zadawalające. Dlatego zdecydowano się na udostępnienie systemu pracownikom wszystkich pozostałych Pionów TP we wszystkich obszarach. Pion Administracji pozostaje obecnie organizacją zarządzającą zakupami elektronicznymi oraz akceptacją zapotrzebowań i kreowaniem polityki zakupów w całej Spółce. Dzięki temu zoptymalizowano procesy i uzyskano znaczne obniżki cen i kosztów zaopatrzenia.

Przygotowana przez Marketplanet aplikacja realizuje założenia Pionu Administracji -Zakupy przez EBP. Pozwala na wyeliminowanie papierowego obiegu dokumentów i znacznie usprawnia zarządzanie procesem zakupów w skali rozproszonej struktury organizacyjnej TP. Dotychczasowa tradycyjna forma zaopatrzenia zostaje zastąpiona przez platformę elektroniczną. Dostępna przez przeglądarkę intranetową aplikacja jest przyjazna i prosta w obsłudze. Umożliwia pracownikom TP składanie zamówień z własnego komputera bez uciążliwego wypełniania papierowych dokumentów. Zamówienia są następnie elektronicznie akceptowane i realizowane. Zainteresowany może w prosty sposób sprawdzać, na jakim etapie znajduje się jego zapotrzebowanie – czy poszło już do dostawcy, czy znajduje się np. w dziale finansowym lub w innym miejscu na ścieżce akceptacyjnej.

W katalogach systemu EBP znajduje się ponad 7 tys. pozycji sprzętu i materiałów biurowych, środków czystości oraz artykułów spożywczych. W obsłudze systemu zostało przeszkolonych ponad dwa tysiące pracowników TP.

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: